تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820262887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شعر عاشورایی؛ نرم افزاری کارآمد در مسیر مقابله با تهاجم فرهنگی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر کل فرهنگی و هنری: شعر عاشورایی؛ نرم افزاری کارآمد در مسیر مقابله با تهاجم فرهنگی است مدیر کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری سوگواره شعر عاشورایی یکی از ابتکارات ماندنی آموزش و پرورش خراسان جنوبی است از این رو میزبان همیشگی برگزاری این سوگواره می شود.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ آذر ساعت 11:14

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مهدی علی اکبر زاده صبح روز گذشته در مراسم اختتامیه سوگواره شعر عاشورایی کشور که در سالن علامه فرزان بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: سوگواره شعر عاشورایی بیان جلوه های حماسه حسینی به زبان نظم است. وی، با بیان این مطلب که حضرت زینب(س) زیبا شناس بزرگ عرصه عاشورا است، تصریح کرد: زیبایی های ماندگار عاشورا وسعتی به درازای تاریخ دارد که پس از گذشت بیش از یک هزار و 400 سال هنوز بوی عطر آن حماسه، مشام آزادگان و آزاد مردان جهان را نوازش می دهد.
 
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، موقعیت شناسی، مخاطب شناسی،زدودن ابهام ازاز وازه ها و رعایت ادب در واژه ها و کلمات را از ویژگی های بارز شاعر عاشورایی برشمرد و ابراز داشت: شاعر عاشورایی محرم مصائب اهل یت است و باید که در ذکر مناقب و مصائب اهل بیت از پرداختن به مسائل نامناسب پرهیز نماید.
 
علی اکبر زاده، با اشاره به وضعیت جهان اسلام در عصر حاضر و ظهور و بروز یزدیان جدید، ادامه داد: امروز ندای هل من ناصر امام بیش از هر زمان دیگری بلندتر و رساتر به گوش می رسد و آنانکه در کنج  عافیت، لبیک گوی این ندا نباشند، ضرر کرده، سخت پشیمان می شوند.
 
این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، در ادامه با بیان این که شاعر عاشورایی لبیک گوی حسین(ع) است، اضافه کرد: شعر عاشورایی نرم افزاری کارآمد در مسیر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان به شمار می رود.
 
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش افزود: شاعر عاشورایی باید اول از بند کلمات رها شود تا بتواند کلمات را به بند کشیده و با استفاده از واژه ها زیباترین و والاترین مفاهیم را در آثار خویش خلق نماید.
 
وی با بیان این که امام حسین(ع) قهرمان آزادگی و اسوه پیروز است، یاد آور شد: رسالت شاعر عاشورایی در کنار رعایت ادب در واژه ها  و کلمات معرفی جلوه های گوناگون این اسوه در عرصه های مختلف به مخاطبان است. 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن