تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816711233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ربات شش‌چرخ، انقلابی در روش‌ ارسال کالا


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
ربات شش‌چرخ، انقلابی در روش‌ ارسال کالا




با این‌که ارسال رایگان خرید مشتریان به آدرس آن‌ها، به‌ظاهر چندان مقرون‌به‌صرفه به نظر نمی‌رسد؛ اما «آهتی هینلا» (Ahti Heinla)، بنیان‌گذار و مدیر عامل اسکایپ، بر این باور است که این کار شدنی است.





مجله دیجی کالا - مهدی شهبازی: دو بنیان‌گذار اسکایپ، شرکت جدیدی را تاسیس کردند. هدف این شرکت این است که با ارایه‌ی فناوری ارسال اقلام خریداری‌شده از فروشگاه‌های اینترنتی به‌وسیله‌ی یک ربات ویژه‌ی شش‌چرخ، هزینه‌ی نهایی ارسال خرید را کاهش دهد.


ربات شش‌چرخ، رقیبی برای پهپاد؛ انقلابی در روش‌ سنتی ارسال کالا



به نظر می‌رسد این دو نفر قصد دارند تجربیات موفق خود در اسکایپ را به حوزه‌ی ارسال کالا آورده و انقلابی در این زمینه به‌پا کنند. آن‌ها در نظر دارند بسته‌های در اندازه‌ی متوسط را به‌صورت رایگان به مقصد برسانند.


ربات شش‌چرخ، رقیبی برای پهپاد؛ انقلابی در روش‌ سنتی ارسال کالا



ربات ارسال کالا

با این‌که ارسال رایگان خرید مشتریان به آدرس آن‌ها، به‌ظاهر چندان مقرون‌به‌صرفه به نظر نمی‌رسد؛ اما «آهتی هینلا» (Ahti Heinla)، بنیان‌گذار و مدیر عامل اسکایپ، بر این باور است که این کار شدنی است.

در واقع همان‌طور که اسکایپ توانست ارتباطات رایگان بین افراد در سراسر جهان را امکان‌پذیر کند، شرکت «استارشیپ» (Starship) که این فناوری رباتیک را در اختیار دارد نیز شاید بتواند چنین رویکردی را در ارسال مرسوله‌ها از فروشگاه اینترنتی پیاده کند.

اگر این طرح با موفقیت به اجرا برسد، روبات‌های شش‌چرخ جایگزین انواع خودروی حمل کالا شده و به‌این‌ترتیب امکان ارسال سریع بسته‌ها برای مشتریان فراهم می‌شود. در این صورت، اگر فرآیند حسابداری و بسته‌بندی محصولات خریداری‌شده زیاد طول نکشد، مشتریان می‌توانند طی مدت بسیار کوتاهی سفارش خود را دریافت کنند.


ربات شش‌چرخ، رقیبی برای پهپاد؛ انقلابی در روش‌ سنتی ارسال کالا




ربات استارشیپ

استارشیپ امیدوار است که این فناوری فقط به فروشگاه‌های کاملا اینترنتی محدود نشود و فروشگاه‌های خرده‌فروشی نیز از این پیشنهاد استقبال کنند. این فناوری قرار است در اوایل سال ۲۰۱۶ برای نخستین بار به‌صورت واقعی در انگلستان مورد استفاده قرار گیرد.

 بی‌تردید، ارسال کالا به‌وسیله‌ی ربات‌های شش‌چرخ ضدآب در شهرهای بارانی انگلستان، خبر خوبی برای شهروندان این کشور خواهد بود.


ربات شش‌چرخ، رقیبی برای پهپاد؛ انقلابی در روش‌ سنتی ارسال کالا




ربات در خیابان

در سال ۲۰۱۱ بود که مایکروسافت، شرکت اسکایپ را به مبلغ ۸٫۵ میلیارد دلار خریداری کرد. اسکایپ تاکنون توانسته تحولی جدی در ارتباطات بین‌المللی ایجاد کرده و از هزینه‌های رایج آن بکاهد. با این وجود، مسیر پیش رو برای گسترش استفاده از ربات شش‌چرخ ویژه‌ی ارسال کالا، چندان هم هموار نیست.

 برای نمونه، طراحی الگوریتم ویژه‌ی این ربات به شکلی که بتواند موانع مختلف را شناسایی کرده و از آن‌ها عبور کند، کار دشواری خواهد بود. همچنین این ربات باید از سرعت کافی برخوردار بوده و در عین حال امنیت زیادی برای جلوگیری از سرقت‌های احتمالی نیز داشته باشد.

ربات‌های استارشیب می‌توانند باری به وزن ۲۰ پوند (۹ کیلوگرم) را طی ۵ تا ۳۰ دقیقه و با هزینه‌ای یک‌پنجم هزینه‌ی شیوه‌های رایج ارسال کالا به مقصد برسانند. این ربات‌های شش‌چرخ می‌توانند با هر بار شارژ باتری، فاصله‌ای ۴ مایلی را با سرعت ۴ مایل در ساعت طی کنند که تقریبا با سرعت پیاده‌روی سریع یک انسان برابر است.

همچنین مشتریان می‌توانند به‌صورت آنلاین، موقعیت مرسوله خود را به‌صورت آنی مشاهده کنند و پس از رسیدن ربات، درپوش آن را با وارد کردن گذرواژه‌ی مخصوص باز کنند.

پهپاد یا ربات زمینی

پهپادها از مزیت‌های گوناگونی نسبت به ربات‌های زمینی برخوردارند. یک پهپاد می‌تواند مسیری مستقیم را بین نقطه‌ی ارسال و مقصد طی کند و درنتیجه، به عبور از مسیرهای پیچ‌در‌پیچ محدود نمی‌شود.


ربات شش‌چرخ، رقیبی برای پهپاد؛ انقلابی در روش‌ سنتی ارسال کالا


آمازون، گوگل و والمارت همگی به فکر استفاده‌ی گسترده از پهپاد برای ارسال کالا هستند.


استفاده از این فناوری نوین در برخی کشورها مورد استقبال قرار گرفته است. برای نمونه، مدتی است که در سنگاپور، استفاده از پهپاد برای ارسال نامه، بستنی و نیز غذاهای رستورانی آغاز شده است.

با این وجود، استفاده‌ی گسترده از پهپاد نیازمند تدوین قوانین و مقررات جدید است. در حال حاضر دولت ایالات متحده در حال تدوین مقرراتی برای استفاده از این وسیله برای انتقال مرسولات خرید است. بی‌تردید، اگر این مقررات اجرایی شود، شاهد تحولی در زمینه‌ی انتقال انواع کالاها از طریق هوا خواهیم بود.

 تاکنون گوگل و آمازون سرمایه‌گذاری زیادی را برای استفاده از پهپاد به‌منظور انتقال انواع مرسولات انجام رسانده‌اند. البته دامنه‌ی علاقه‌مندی به این فناوری به این غول‌های دیجیتال محدود نمی‌شود و حتی «والمارت» (Walmart) (بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروشی جهان) نیز برنامه‌ای برای استفاده از این وسیله‌ی پرنده برای ارسال سفارش مشتریان دارد.

اما آیا ربات شش‌چرخ استارشیب می‌تواند گوی سبقت را از پهپادها برباید؟ برای پاسخ به این پرسش باید کمی صبر کنیم.






تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن