تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798670055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبدا؛ تهران و مقصد؛ تمام جهان/ مکتب مقام معظم رهبری برای جوانان غربی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مبدا؛ تهران و مقصد؛ تمام جهان/ مکتب مقام معظم رهبری برای جوانان غربی
"نامه رهبری خطاب به جوانان غربی" عنوانی است که از آن می‌توان به عنوان مکتبی برای فصل جدیدی از تامل، برای این جوانان یاد کرد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "نامه رهبری خطاب به جوانان غربی" عنوانی است که طی این یک سال در دو نوبت به تیتر رسانه ها رفت،

زمینه های ارسال هر دو این نامه ها وقوع حوادث تروریستی در پاریس بوده است، شهری که رهبرانش در کمک به افراطی ها از سردمداران این موضوع هستند و حوادث تروریستی در این کشور از برد بالایی برخوردار بوده که به همین جهت مقام معظم رهبری با بینشی ظریف و دقیق و توجه به برد بالای این دو حادثه جوانان را خطاب قرار دادند.


صزثزر




معرفی اسلام حقیق و ناب !



نامه اول در ژانویه 2015 و بعد از حمله به دفتر مجله شارلی ابدو و یک سوپرمارکت یهودی در پاریس نوشته شد، در پی حوادث اخیر فرانسه و انتشار تصاویر توهین آمیز به مقدسات اسلامی در یک نشریه فرانسوی، و تشدید جریان ضد اسلامی و اسلام هراسی از سوی مقامات و رسانه‌های غربی، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، نامه مهمی خطاب به جوانان در اروپا و امریکای شمالی مرقوم کردند.

ایسان در این نامه می فرمایند: "سخن من با شما درباره‌ی اسلام است و به‌طور خاص، درباره‌ی تصویر و چهره‌ای که از اسلام به شما ارائه میگردد. از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن، متأسّفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد."

بنابراین مشخص می شود که رهبری در نامه اول با توجه به چهره نادرستی که از اسلام در جهان به تصویر کشیده شده است، در نظر دارند تا اسلام حقیقی را به جوانان معرفی کنند.

رهبری معظم انقلام در قسمت دیگری از این نامه می افزایند:" خواسته‌ دوم من این است که در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضاء میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد. من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کرده‌اید؟ آیا تعالیم پیامبر اسلام(صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و آموزه‌های انسانی و اخلاقی او را مطالعه کرده‌اید؟ آیا تاکنون به جز رسانه‌ها، پیام اسلام را از منبع دیگری دریافت کرده‌اید؟"

مقام معظم رهبری در این قسمت از نامه با ظرافت تمام راه درست قضاوت و چگونگی به عمل اوردن انتخاب درست را برای این جوانان تبیین می کنند و در کنار نفی آنچه در جهان غرب به عنوان اسلام به خورد مردم داده می شود منابع اصلی شناخت اسلام حقیقی را نیز معرفی می کنند.

همچنین رهبر معظم انقلاب در بخش پایانی این نامه خاطرنشان می کنند:" این چالش از پیش طراحی شده بین اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا میتواند پرسش‌های جدیدی را در ذهن کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فرصت مغتنمی را برای کشف حقیقت‌های نو پیش روی شما قرار میدهد. بنابراین، این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّت‌پذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند."

به طور کلی مقام معظم رهبری با بینش دقیقی که نسبت به موضوعات دارند و با در نظر گرفتن تحولات در جهان در زمان به جایی جوانن غربی را توسط این نامه خطاب دادند تا با استفاده از چند راهکار ساده اسلام حقیقی را که استکبار به کار گرفتن تمام نیروهایش کمر همت برای تخریب ان بسته است، معرفی کنند.

درد مشترک!



مبدا؛ تهران و مقصد؛ تمام جهان/ مکتب مقام معظم رهبری برای جوانان غربی



حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به عموم جوانان کشورهای غربی، حوادث تلخ تروریستی فرانسه را زمینه‌ای برای همفکری خواندند و با بر شمردن نمونه‌های دردناکی از «آثار تروریسم مورد حمایت برخی قدرتهای بزرگ در دنیای اسلام، پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل و لشکرکشی‌های خسارت‌آفرین سالهای اخیر به دنیای اسلام»، خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: من از شما جوانان میخواهم که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنید.

ایشان در ادامه این نامه می فرمایند: "حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد ، بار دیگر مرا به گفتگو با شما جوانان برانگیخت . برای من تاسف بار است که چنین رویدادهایی بستر سخن بسازد ، اما واقیعت این است که اگر مسائل دردناک زمینه ای برای چاره اندیشی و محملی برای هم فکری فراهم نکند ، خسارت دو چندان خواهد شد ."

رهبری در ابتدای این نامه مشخص می سازند که "درد مشترک" امروز، فضایی را ایجاد کرده تا با استفاده از آن زمینه چاره اندیشی درست و کارامد را به بحث بیاورند و نکته قابل توجه زمان به جای انتشار این این نامه است و مقام معظم رهبری بجای مخاطب قراردادن حکام غربی،توده‌های مردم را که در جستجوی حقیقت هستند، مورد خطاب قرار دادند.

ایشان در بخض دیگر این نامه می افزایند: درست است که امروز تروريسم درد مشترک ما و شماست، اما لازم است بدانيد که ناامني و اضطرابي که در حوادث اخير تجربه کرديد، با رنجي که مردم عراق، يمن، سوريه و افغانستان طي سال هاي متمادي تحمل کرده اند دو تفاوت عمده دارد. نخست اينکه دنياي اسلام در  ابعادي به مراتب وسيع تر، در حجمي انبوه تر و به مدت بسيار طولاني تر قرباني وحشت افکني و خشونت بوده است،  و دوم اينکه متأسفانه اين خشونت ها همواره از طرف برخي از قدرت هاي بزرگ به شيوه هاي گوناگون و به شکل مؤثر حمايت شده است. امروز کمتر کسي از نقش ايالات متحده آمريکا در ايجاد يا تقويت و تسليح القاعده، طالبان و دنباله هاي شوم آنان بي اطلاع است.در کنار اين پشتيباني مستقيم، حاميان آشکار و شناخته شده تروريسم تکفيري علي رغم داشتن عقب مانده ترين نظامهاي سياسي،همواره در رديف متحدان غرب جاي گرفته اند، و اين در حالي است که پيشروترين و روشن ترين انديشه هاي برخاسته از مردم سالاري پويا در منطقه بي رحمانه مورد سرکوب قرار گرفته است. برخورد دوگانه ي غرب با جنبش بيداري در جهان اسلام نمونه گويايي از تضاد در سياست هاي غربي است."

این نامه اشاره می کند که اگر چند هفته است از ترس تروریسم از خانه خارج نمی شوند، مردم بی پناه فلسطین چندین دهه است که گرفتار تروریسم کور و وحشیانه رژیم صهیونیستی هستند.

همچنین تروریسم در منطقه خاورمیانه سابقه طولانی‌تری دارد و دوماً این وحشی‌گری‌ها توسط غرب حمایت شده‌اند. جوانان غربی اکنون دارند درک می‌کنند که واقعیت‌های پشت پرده در اتفاقات مهمی که در دنیا رخ می‌دهد، چیست. ابزارهای ارتباطی جدید موجب شده تا رسانه‌های جمعی دیگر نتوانند این واقعیت‌ها را پنهان کنند که چه کسی داعش را به وجود آورده است و چه کسی از آن حمایت می‌کند. و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب هوشمندانه از این رسانه ها برای پیام روشن خود استفاده می کنند.

مقام معظم رهبری در پایان این نامه خاطرنشان می کنند: "من از شما جوانان می خواهم که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف بینی و استفاده از تجربه های ناگوار، بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی ریزی کنید. و در این صورت ، در آینده ای نه چندان دور خواهید دید بنایی که بر چنین شالوده ای استوار کرده اید ، سایه اطمینان و اعتماد را بر سر معمارانش می گستراند ، گرمای امنیت و آرامش را به آنان هدیه می دهد و فروغ امید به آینده ای روشن را بر صفحه گیتی می تاباند." 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

نامه رهبر انقلاب نشان‌دهنده توجه ایشان به نقش جوانان غربی در مبارزه با افراط‌گرایی است





۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن