تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813033534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اروپايي ها درصدد جبران کاهش حضور در اقتصاد ايران باشند/ ايران بازار پايلوت منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۷:۴۸ب.ظ)
رئيس اتاق بازرگاني ايران: اروپايي ها درصدد جبران کاهش حضور در اقتصاد ايران باشند/ ايران بازار پايلوت منطقه است موج - امروز که موانع سياسي از سر راه اقتصاد ايران در جال برچيده شدن است، بايد زمينه همکاري‌هاي مشترک با ساير کشورها فراهم شود تا شرکت هاي سرمايه گذاري خارجي به توسعه همکاري‌هاي خود با ايران به عنوان يک کشور پايلوت براي دسترسي به بازار بزرگ منطقه نگاه کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محسن جلال پور، رئيس اتاق بازرگاني صنايع و معادن و کشاورزي ايران در همايش ايران و مجارستان با اشاره به اينکه کشورهاي اروپايي درصدد جبران کاهش حضور خود در ايران باشند، اظهار کرد: فعال شدن بخش خصوصي از نتايج مثبت رفع تحريم‌ها در ايران بود و اينکه ريل توسعه اقتصاد ايران بر تکيه بر بخش خصوصي پيش مي‌رود و کاهش اتکا به درامدهاي نفتي مؤکد اين موضوع است.
وي ادامه داد: حال که موانع سياسي در حال رفع شدن است و زمينه همکاري‌هاي مشترک با ساير کشورها فراهم شده، بايد کشورهاي ديگر به توسعه همکاري‌هاي خود با ايران به عنوان يک کشور پايلوت براي دسترسي به بازار بزرگ منطقه بيانديشند.
وي به سابقه همکاري‌هاي ايران و مجارستان اشاره کرد و گفت: تاکنون همکاري‌هاي ايران و مجارستان در حوزه‌هاي سنتي نظير مواد غذايي، دام و ماشين آلات بوده و در حال حاضر زمينه تداوم اين همکاري‌ها و همکاري در حوزه‌هاي جديدي فراهم شده است.
وي ادامه داد: در حوزه هاي ياد شده بايد توليد مشترک با نگرش صادرات صورت بگيرد و همچنين موضوع تکنولوژي محيط زيست با نگرش استفاده از انرژي‌هاي پاک و حفظ محيط زيست و توليد مدرن کشت گلخانه‌اي از زمينه‌هايي است که امکان همکاري‌هاي مشترک ميان دو کشور وجود دارد.
جلال پور تصريح کرد: توليد مشترک در زمينه قطعات خودرو و ماشين آلات صنعتي از ديگر موضوعاتي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.
به گفته رئيس اتاق ايران، توريسم و گردشگري با توجه به تاريخ غني ايران و باتوجه به اينکه امکان سفر اروپايي‌ها به کشورهايي مانند تونس، مراکش و الجزاير مهيا نيست، مي‌تواند زمينه مناسبي براي توسعه همکاري‌ها باشد.
وي با اشاره به اينکه پروژه‌هاي نيمه تمامي در کشور وجود دارد، به سرمايه گذاران مجارستاني که مي‌توانند در آنها حضور داشته باشند، گفت: شرکت‌هاي خدمات فني و مهندسي ايران مي‌توانند با شرکت‌هاي مجارستاني همکاري‌هاي مشترکي را آغاز کنند.
به گفته جلال پور در بخش توسعه روابط اقتصادي دو کشور اقدامات اوليه مناسبي صورت گرفته و استان‌هاي ايران قرارداد هاي همکاري با شهرهاي مجارستان منعقد کرده‌اند که اين موضوع نشان از تمايل براي توسعه روابط دو کشور دارد.
رئيس اتاق ايران گفت: يادداشت تفاهم همکاري ميان اتاق ايران و اتاق مجارستان و خانه ملي مجارستان باحضور نخست وزير مجارستان امضا خواهد شد و امضاي سه تفاهم نامه همکاري ميان سه شرکت ايران و مجارستان موکد علاقه به توسعه روابط دو کشور است.
وي از تشکيل شوراي ايران و مجارستان خبر داد و گفت: مراحل ابتدايي آن در حال طي شدن است و اميدواريم شاهد تشکيل نهاد مشابه در مجارستان باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن