تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820802386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران از تحريم ها به سلامت عبور کرد/ وجود نشانه هاي آغاز توسعه اقتصادي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۵۸ب.ظ)
نخست‌ وزير مجارستان اعلام کرد ايران از تحريم ها به سلامت عبور کرد/ وجود نشانه هاي آغاز توسعه اقتصادي ايران موج - با توجه به تحريم هاي سخت غرب عليه ايران، اين کشور به سلامت از تحريم ها عبور کرد و امروز نشانه هاي فراواني را از توسعه اقتصادي ايران شاهد هستيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، ويکتور اوربان نخست وزير مجارستان که امروز با نيمي از هيات دولت اين کشور مهمان اتاق بازرگاني ايران بود ضمن امضاي چند توافق‌نامه با طرف ايراني اظهار کرد: سفر هيات عالي رتبه از مجارستان به آن دليل است تا به شرايط غيرطبيعي تجاري امروز بين دو کشور خاتمه دهيم و براي جبران اين وقفه طولاني در تعاملات دو کشور با هيأتي پر تعداد به تهران سفر کرده ايم.
وي ادامه داد: مجارستان به عنوان يکي از با ثبات‌ ترين کشورهاي اتحاديه اروپا است اما با وجود اين که 27 سال مابين ايران و اين کشور روابط جدي وجود نداشته ولي در حال حاضر 1116 دانشجوي ايراني در مجارستان تحصيل مي‌کنند و حدود 4 هزار ايراني نيز طي سال‌هاي اخير ليسانس خود را از اين کشور دريافت کرده‌اند و همين امر مي‌تواند نقطه شروعي براي همکاري‌هاي ما باشد.
اين عضو هيات دولت مجارستان با اشاره به اينکه ايران در نقطه سرآغاز مجدد توسعه اقتصاد خود قرار گرفته است، تاکيد کرد: ايران با تحريم‌هاي بسياري دست به گريبان بود ولي نه تنها به سلامت از اين تحريم‌ها عبور کرد بلکه به جرأت مي‌توانم بگويم نشانه‌هاي زيادي از آغاز دوره بزرگ اقتصادي در ايران وجود دارد و تمامي آمارها از توليدات علمي، ذخاير و شاخص‌هاي ملي اين کشور حاکي از آن است که ايران در سال‌هاي آتي رشد عظيمي خواهد داشت و به همين دليل نيز ما با هيأتي بزرگ به ايران سفر کرده‌ايم.
او ادامه داد: هرچند مجارستان به گستردگي و پيشرفتگي کشورهايي مثل ايتاليا، آمريکا و آلمان نيست که اين روزها نمايندگان خود را به تهران فرستاده‌اند ولي مجارستان 10 ميليون جمعيت دارد و مانند ايران از ذخاير و منابع طبيعي بالايي برخوردار نيست هم‌چنين ما امسال شاهد 3 درصد افزايش سرمايه‌گذاري در کشورمان بوديم و به ‌آينده نيز اميدوار هستيم چرا که ما پيشرفت و توسعه مجارستان را در گرو هوشمندي و زحمات مردم‌مان مي‌دانيم و نه منابع طبيعي‌مان.
نخست‌وزير مجارستان با اشاره به صحبت‌هاي خود با معاون اول رييس‌جمهور کشورمان، خاطرنشان کرد: امروز در 5 زمينه صحبت شد و قرار بر اين شد که کارگروه مشترکي بين ايران و مجارستان تشکيل شود که وزير امور خارجه مجارستان در رأس آن قرار خواهد گرفت. با وجود اين که مجارستان از ذخاير بزرگ نفت و گاز برخورد نيست ولي بزرگ‌ترين شرکت‌هاي پتروشيمي و نفت و گاز منطقه صاحباني مجار دارند و اين به خاطر صنايع پيشرفته و تکنولوژي به‌روز ما در زمينه پتروشيمي است. بنابراين امروز پيشنهاد داريم که يکي از زمينه‌هاي تعامل ما در زمينه انرژي باشد.
وي تأکيد کرد: هم‌چنين مجارستان آماده همکاري در زمينه برنامه هسته‌اي ايران است چرا که ما نيز نيروگاه اتمي داشته و علاقمند به توسعه آن هستيم. هم‌چنين علاقه داريم در زمينه آموزش کارشناسان هسته‌اي نيز با ايران همکاري داشته باشيم.
اوربان خاطرنشان کرد: در زمينه تصفيه آب نيز مجارستان از تکنولوژي خوبي برخوردار است هر چند مانند آلماني‌ها نيستيم ولي از آن‌ها مفيدتر و کم‌هزينه‌تر هستيم. صنعت داروسازي و بهداشت نيز در کنار کشاورزي و همکاري‌ها در زمينه آموزش عالي نيز جزو بخش‌هايي هستند که قرار است ايران و مجارستان در آن زمينه با هم همکاري داشته باشند.
وي با بيان اين که بالاي 100 نفر بورسيه از ايران براي تحصل به مجارستان رفته‌اند، خاطرنشان کرد: طبق رايزني‌هاي انجام شده قرار است در سال‌هاي آتي زبان و ادبيات فارسي در مجارستان آموزش داده شود. علاوه بر اين طبق رايزني‌ها بحث معافيت از ماليات و تشکيل اتاق مجارستان در تهران نيز مطرح شده است.
اوربان در پايان با بيان اين که با برداشته شدن تحريم‌ها، بانک‌هاي مجارستان مي‌توانند حمايت‌هاي مالي بيش‌تري در جهت گسترش روابط دو کشور داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما از نظر مالي مشکلي نداريم و بانک‌هاي ما پذيراي ايده‌هاي مناسب هستند و تا قبل از برداشته شدن تحريم‌ها با مجوز خاص اقتصادي ملي همکاري‌هاي در زمينه داروسازي و تجارت بين تهران و بوداپست ميسر خواهد بود. البته من اميدوار هستم که روابط فرهنگي و دو کشور زمينه‌ساز همکاري‌هاي اقتصادي ايران و مجارستان باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن