تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820735495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 7 برابري آزمون‌هاي استانداردسازي تجهيزات کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۵:۵۶ب.ظ)
رشد 7 برابري آزمون‌هاي استانداردسازي تجهيزات کشاورزي موج - رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي گفت: آمار کشت مکانيزه نشان مي‌دهد که در سال‌هاي اخير کشت به روش مکانيزاسيون رشد قابل توجهي داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، کامبيز عباسي در مراسم افتتاح چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللي تجهيزات کشاورزي در اصفهان اظهار کرد: در حوزه استانداردسازي 760 آزمون استاندارد بر روي تجهيزات کشاورزي انجام شده است اين در حالي است که اين عدد در سال 91 حدود 130 آزمون بود و اين رشد هفت برابري نشان از جديت در اين عرصه است.
وي افزود: تاکنون 1100 دستگاه انواع تراکتور و کمباين پلاک‌گذاري شده است و اميدواريم در برنامه‌اي سه ساله بتوانيم تمامي اين ادوات را پلاک‌گذاري کنيم.
رئيس مرکز مکانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزي گفت: در ارتباط با فناوري‌هاي نوين در عرصه توليد ماشين‌آلات کشاورزي تا سقف 30 درصد کمک بلاعوض از سوي وزارت جهاد کشاورزي در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد.
وي تصريح کرد: همچنين بخشي از تجهيزات و امکانات کشاورزي حفاظتي در ايران بومي‌سازي شده که يک چهارم قيمت جهاني هزينه‌بر بوده است.
عباسي با بيان اينکه در چند سال اخير رويکردهايي را مورد بررسي قرار داده‌ايم که از آن جمله مي‌توان به کاهش تقاضاي آب اشاره کرد، گفت: در اين راستا برنامه‌هايي همچون توسعه کشت‌هاي نشايي، افزايش گلخانه‌ها و تغيير فصل کشت را در حال اجرا داريم.
وي با اعلام اينکه به دنبال استفاده از واريته‌هايي هستيم که طول دوره رشد کوتاهي داشته باشند، افزود: در حال حاضر به ازاي هر يک متر مکعب آب، حدود 500‌ گرم گندم توليد مي‌کنيم و به دنبال آن هستيم که اين ميزان را با استفاده از روش‌هاي نوين کشاورزي به يک کيلوگرم گندم توليدي برسانيم.
رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي با بيان اينکه به ازاي هر متر مکعب آب، 120 گرم برنج توليد مي‌شود، اعلام کرد: براي توسعه کشت نشايي نياز است نشاکاري مناسب را شناسايي کرده و بر روي آن برنامه‌ريزي کنيم.

مکانيزاسيون عامل حياتي در اقتصادي کردن توليد محصولات کشاورزي
در اين مراسم، مهندس قدرت اله قاسمي رئيس سازمان جهاد کشاورزي اصفهان با بيان اين که کشاورزي از مهم‌ترين و حياتي‌ترين بخش‌هاي اقتصادي کشور به‌شمار مي‌رود، گفت: مکانيزاسيون به عنوان يک عامل تعيين کننده و حياتي در اقتصادي کردن توليد محصولات کشاورزي و استفاده بهتر از همه نهاده‌ها از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
وي با بيان اينکه بخش کشاورزي وظيفه سنگين امنيت غذايي را بر عهده دارد، اضافه کرد: براي افزايش توليد محصولات کشاورزي و حفاظت از محيط زيست و توسعه پايدار تنها راه، بهره‌گيري بهينه از منابع و عوامل توليد و بهره‌وري مطلوب از امکانات و قابليت‌ها است.
اين مسوول ادامه داد: اين امر با توجه به توسعه شتابنده علوم و به کارگيري تکنولوژي‌هاي نوين و پيشرفته در کليه امور مرتبط با کشاورزي جز با توسعه مکانيزاسيون و استفاده از ابزار و تجهيزات و فناوري‌هاي مناسب در گستره وسيع فعاليت‌هاي کشاورزي از خاک‌ورزي و تهيه زمين تا پس از برداشت و حتي فرآوري و عرضه محصولات کشاورزي ممکن نخواهد بود.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي اصفهان تصريح کرد: در سال‌هاي اخير وزارت جهاد کشاورزي براي کشاورزان خط اعتباري ويژه‌اي ايجاد کرده است که از سال 92 تا 94 در حدود 2550 ميليارد تومان تسهيلات براي خريد ماشين‌آلات کشاورزي اختصاص داده است که سهم اصفهان حدود 68 ميليارد تومان است که تاکنون 50 ميليارد تومان آن معادل 73 درصد جذب شده است.
وي با بيان اينکه مکانيزاسيون به طور وسيع در استان اصفهان در خدمت کشاورزي است، تاکيد کرد: 97 درصد عمليات خاک، 79 درصد عمليات کاشت، 62 درصد عمليات داشت و 84 درصد عمليات برداشت در استان به صورت مکانيزاسيون انجام مي‌شود.
قاسمي يادآور شد: با توجه به خريد تراکتور و کمباين حدود 74 هزار اسب بخار به بخش اضافه شده است و ضريب مکانيزاسيون استان از 1.64 اسب بخار در هکتار در سال 92 به 1.74 اسب بخار در هکتار در سال 94 ارتقا يافته است.
وي با بيان اينکه از 400 هزار هکتار اراضي کشاورزي استان اصفهان، 100 هزار هکتار به دليل خشک‌سالي از دايره کشاورزي خارج شده است، گفت: بايد با استفاده از سامانه آبياري نوين اين نقيصه جبران شود.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي اصفهان گفت: 800 هکتار از اراضي در سطح استان تحت آبياري تحت فشار هستند و امکان توسعه آن تا 200 هزار هکتار وجود دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن