تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820208251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات طرح فروش اقساطي مسکن/موافقت بانک مسکن با پيشنهاد انبوه‌سازان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۳۱ب.ظ)
جزئيات طرح فروش اقساطي مسکن/موافقت بانک مسکن با پيشنهاد انبوه‌سازان موج - معاون وزير راه و شهرسازي گفت: در طرح فروش قسطي مسکن، انبوه‌ساز بخشي از ثمن معامله را به صورت پيش‌پرداخت از خريدار مي‌گيرد و مابقي را طي اقساط سه تا پنج ساله دريافت مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، حامد مظاهريان درباره جزئيات طرح فروش اقساطي مسکن اظهار کرد: طرح فروش قسطي مسکن بر پايه پيشنهاد انبوه‌سازان شکل گرفته و تمرکز آن نيز بر آن دسته از خانه‌هاي خالي است که فروش نرفته‌اند.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با بيان اين که قرار است از اين طريق هم طرف تقاضا و هم طرف عرضه تقويت شود، گفت: بعد از مطرح شدن اين پيشنهاد، موافقت اصولي بانک مسکن اخذ شده ولي هنوز موافقت قطعي بانک مرکزي که مشتمل بر جزئيات فرآيند و تعيين نرخ کارمزد خواهد بود، اعلام نشده است.
به گفته مظاهريان طرح فروش اقساطي مسکن بر اين منوال است که انبوه‌ساز بخشي از ثمن معامله را به صورت پيش‌پرداخت از خريدار گرفته و ملک را تحويل مي‌دهد و مابقي را طي اقساط سه تا پنج ساله دريافت مي‌کند؛ بانک مسکن هم اين فرآيند را تضمين و بر آن نظارت مي‌کند. اين طرح مي‌تواند تا اندازه‌اي در رونق بازار مسکن اثرگذار باشد.
معاون وزير راه و شهرسازي تأکيد کرد: به نظر مي‌رسد حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ ميليون تومان از ثمن يک واحد مسکوني مي‌تواند شامل اين پيشنهاد شود.
وي درباره ميزان اثرگذاري طرح فروش اقساطي مسکن بر بازار اين کالا خاطرنشان کرد: تأمين مسکن يک راه‌حل واحد ندارد که با يک فرمول حل شود؛ بنابراين اجراي اين طرح مي‌تواند نوعي از تسهيلات مسکن را که تا قبل از اين در کشور رايج نبوده به بخش مسکن ورود بدهد وگرنه مسکن بخش پيچيده‌اي است که مشکلات آن با يک فرمول قابل حل نيست و اين روش تنها مي‌تواند جوابي به بخشي از مشکل مسکن باشد.
مظاهريان افزود: طرح فروش اقساطي مسکن پيشنهاد انبوه‌سازان و مورد موافقت بانک مسکن است که تا نهايي شدن آن تنها اعلام موافقت بانک مرکزي و تعيين نرخ‌هاي تضمين و کارمزد بانک عامل از سوي بانک مرکزي باقي مانده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن