تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804727622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانک مرکزي رکود چهارساله بازار مسکن را فراموش نکند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۲ق.ظ)
گزارش آبان ماه،آينه تمام نماي خريدو فروش مسکن نيست بانک مرکزي رکود چهارساله بازار مسکن را فراموش نکند موج - رکودي که گريبان بازار مسکن را گرفته يک‌شبه به وجود نيامده تا بتوان بر اساس تحولات يک‌ماهه آن‌هم تغييراتي نه‌چندان چشمگير در مورد زمان خروج بازار مسکن از رکود و بهبود وضعيت آن اظهارنظر کرد.
به گزارش موج روز گذشته بانک مرکزي گزارشي از تحولات بازار مسکن مربوط به آبان ماه در شهر تهران منتشر کرد.بر اساس گزارش بانک مرکزي از تحولات بازار مسکن تهران در آبان ماه تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسکوني به 12056 واحد مسکوني رسيده که اين رقم نسبت به ماه قبل 4/4 و در مقايسه با ماه مشابه سال گذشته 7/6 درصد افزايش‌يافته است.
بر طبق اين گزارش متوسط قيمت خريدوفروش يک مترمربع زيربناي واحد مسکوني معامله‌شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملکي شهر تهران 5/38 ميليون ريال بوده که در مقايسه با ماه مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش را نشان مي‌دهد.
معاملات خانه در شهر تهران در حالي 7/6 درصد افزايش نشان مي‌دهد که بر طبق جدول آماري منتشرشده از سوي بانک مرکزي بيشترين معامله مربوط به خانه‌هاي با عمر بيش از 16 سال بوده است يعني حتي در بازه زماني که بازار مسکن از ثبات نسبي قيمتي برخوردار است نيز بسياري از مردم توان مالي بالايي ندارند و نمي‌توانند خانه‌هاي نوساز و يا نيمه نوساز با عمر کم را خريداري کنند و همچنان به دنبال خريد خانه‌هايي با عمر نسبتاً زياد هستند که قيمت بهتري نسبت به خانه‌هاي جديد دارند.
در بخش ديگر گزارش بانک مرکزي از معاملات بازار مسکن در شهر تهران تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسکوني شهر تهران در آبان ماه به 2/96 هزار واحد مسکوني رسيد که البته در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 1/16 درصد کاهش نشان مي‌دهد.
در تحولات آبان ماه بازار مسکن شهر تهران متوسط قيمت خريدوفروش واحدهاي مسکوني نسبت به ماه قبل ( مهر ماه) نيز 2 درصد کاهش پيداکرده است.
به گفته بانک مرکزي در شرايط ثبات قيمت بازار و ثبات نسبي قيمت‌ها در بازار مسکن در بازه زماني دو سال اخير مي‌تواند فرصت مناسبي را براي ورود خريداران به بازار مسکن فراهم کند.
بانک مرکزي در گزارش خود تأکيد بسيار زيادي بر بهبود يافتن بازار مسکن دارد و به‌خصوص اميد دارد که بر اساس اين نتايج به‌دست‌آمده از آبان ماه وضعيت معاملات بازار مسکن مي‌تواند آينده روشن و همراه با رونقي را براي بازار مسکن رقم بزند.
نکته‌اي که در اين ميان نبايد فراموش شود آن است که رکودي که گريبان بازار مسکن را گرفته يک‌شبه به وجود نيامده تا بتوان بر اساس تحولات يک‌ماهه آن‌هم تغييراتي نه‌چندان چشمگير در مورد زمان خروج بازار مسکن از رکود و بهبود وضعيت آن اظهارنظر کرد.
از سوي ديگر در گزارش منتشرشده از سوي بانک مرکزي اين نکته ذکرشده که تمامي اعداد و ارقام منتشرشده مربوط به شهر تهران است درنتيجه نمي‌توان آن‌ها را به ساير شهرهاي کشور تعميم داد درنتيجه حتي افزايش حجم معاملات و ثبات قيمتي در شهر تهران به‌تنهايي نمي‌تواند ملاکي براي بهبود بازار مسکن باشد.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن