تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821048200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمليات حفاري مکانيزه تونل فاضلاب‌روي غرب تهران با دستگاه TBM انجام مي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۴ (۹:۴۵ق.ظ)
از سال آينده؛ عمليات حفاري مکانيزه تونل فاضلاب‌روي غرب تهران با دستگاه TBM انجام مي‌گيرد موج - به منظور تسريع در اجراي خطوط اصلي انتقال فاضلاب، عمليات حفاري مکانيزه تونل فاضلاب‌رو غرب تهران از سال آينده با استفاده از دستگاه TBM انجام مي‌گيرد.
به‌گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، مسعود رضا ثامني، مدير نظارت بر اجراي خطوط انتقال فاضلاب تهران، در خصوص روند اجراي پروژه‌هاي مربوط به خطوط اصلي فاضلاب گفت: در حال حاضر پروژه خط انتقال فاضلاب غرب تهران به طول 12 کيلومتر در دست اجرا است که با استفاده از يک دستگاه مدرن حفر تونل زيرزميني، روند اجراي اين پروژه بدون وقفه انجام مي‌شود.
ثامني با اشاره به اين که به موازات انجام حفاري زيرزميني، سرعت انتقال خاک حاصل از عمليات حفاري يا عمليات خاک‌برداري از سوي واگن‌هاي مخصوص به خارج از سايت هدايت پيدا خواهد کرد، يادآوري کرد: در اين پروژه بايد حدود 12 کيلومتر مجراسازي انجام شود. ضمن اين که حفاري کل مسير با قطر 4 متر صورت مي‌گيرد. همچنين در بخش انتهايي پروژه؛ يعني از محل شفت ورودي تا محل تصفيه‌خانه حدود 1300 متر از پروژه به صورت کانال ساخته و اجرا مي‌شود که نشان از حجم گسترده عمليات خاک‌برداري و احداث دارد.
وي، يکي از نتايج مثبت بهره‌گيري فناوري پيشرفته در عمليات تونل سازي را تسريع در اجراي طرح‌ها اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اين که عمليات لوله‌گذاري خطوط اصلي فاضلاب غرب تهران در سطح معابر انجام مي‌شود، به لحاظ حجم عمليات خاکي با مشکلات عمده‌اي همچون برخورد با موانع، تأمين تأسيسات مورد نياز، ترافيک شهري در محدوده اجراي طرح رو به رو هستيم و اين مخاطرات سبب شده تا به شکل خاصي پروژه‌ها عملياتي شوند، اما؛ سرعت بخشيدن در روند اجراي طرح‌ها مي‌تواند مشکلات عملياتي طرح‌ها را تعديل کند.
ثامني با اشاره به اين که استفاده از فناوري‌هاي نوين براي تسريع در روند اجراي طرح‌هاي شهري الزامي است، يادآوري کرد: هزينه خريد اين دستگاه، از محل اعتبارات اعطايي بانک توسعه اسلامي جهت توسعه تونل فاضلاب‌رو غرب تهران تأمين مي‌شود.
مدير نظارت بر اجراي خطوط انتقال فاضلاب تهران، تصريح کرد: طبق توافق با بانک توسعه اسلامي بالغ بر 174 ميليون يورو به منظور اجراي خط انتقال و تصفيه‌خانه فاضلاب غرب تهران اختصاص يافته است و بازپرداخت اين وام از محل فروش پساب و ساير مدل‌هاي مالي تأمين مي‌شود.
ثامني ادامه داد: در سال‌هاي اخير دو پروژه اجراي تونل فاضلاب غرب تهران، همچنين تصفيه‌خانه غرب تهران که هم‌اکنون براي انتخاب پيمانکار در مرحله برگزاري مناقصه بين‌المللي است، با اعتبارات بانک توسعه اسلامي عملياتي مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن