تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805518549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اربعین و پیاده روی در کلام رهبر معظم انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:اتاق خبر 24: رهبر معظم انقلاب: دستگاه ظالم جبار یزیدی با تبلیغات خود، حسین بن علی (ع ) را محکوم می ساخت و وانمود می کرد که حسین بن علی (ع ) کسی بود که بر ضد دستگاه عدل و حکومت اسلامی و برای دنیا قیام کرده است .به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24 :  رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۴ در ارزیابی کیفیت تحقق شعار سال ۱۳۹۳، سال قبل را همراه با چالش ها و پیشرفتهایی برای کشور دانستند و گفتند: شعار «عزم ملی و مدیریت جهادی» با توجه به همین چالش ها برای سال ۹۳ انتخاب شد و ملت ما نیز همت و عزم راسخ خود را هم در تحمل برخی مشکلات و هم حضور در مناسبت های مهم از جمله راهپیمایی های ۲۲ بهمن و روز قدس و راهپیمایی عظیم اربعین نشان دادند. حادثهٔ عجیبی بود حادثهٔ امسالِ اربعین کربلا حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از بیانات خود در دیدار مسئولان نظام و میهمانان بیست و هشتمین کنفرانس بین المللى وحدت اسلامى - ۱۹/۱۰/۹۳- اظهار داشتند: «شما ملاحظه کردید در اربعین حسینی میلیون ها انسان در کنار هم قرار گرفتند؛ خود این حرکت عظیم یک جمعی از مسلمان ها - البتّه مخصوص شیعه نبود، سنّی ها هم بودند - که در دنیا انعکاس پیدا کرد، تعظیم کردند؛ تجلیل کردند؛ آن را بزرگ ترین گردهمایی عالم به حساب آوردند؛ چه کسانی؟ آنهایی که دارند مسائل اسلامی را رصد می کنند. حادثهٔ عجیبی بود حادثهٔ امسالِ اربعین کربلا. این راه را دشمنان اسلام و دشمنان اهل بیت به خیال خود مسدود کرده بودند. ببینید چه حرکت عظیمی اتّفاق افتاد! وقتی حتّی جسم ها در کنار هم قرار می گیرد، این جور انعکاس پیدا می کند. اگر ما با هم باشیم، کشورهای اسلامی، ملّتهای مسلمان - سنّی و شیعه و فِرَق مختلف تسنّن و تشیّع - با یکدیگر دل هایشان صاف باشد، نسبت به یکدیگر سوءظن نداشته باشند، سوءنیّت نداشته باشند، به یکدیگر اهانت نکنند، ببینید در دنیا چه اتّفاقی خواهد افتاد؛ چه عزّتی برای اسلام درست خواهد شد! وحدت؛ وحدت.» شروع جاذبه ى مغناطیس حسینى، در روز اربعین است رهبر معظم انقلاب اسلامى در بیانات خود در صحن جامع رضوی که همزمان با اول فروردین ماه ۱۳۸۵هجری شمسی صورت گرفت اظهار داشتند: «شروع جاذبه ى مغناطیس حسینى، در روز اربعین است. جابربن عبداللَّه را از مدینه بلند مى کند و به کربلا مى کشد. این، همان مغناطیسى است که امروز هم با گذشت قرنهاى متمادى، در دل من و شماست. کسانى که معرفت به اهل بیت دارند، عشق و شور به کربلا همیشه در دلشان زنده است. این از آن روز شروع شده است. عشق به تربت حسینى و به مرقد سرور شهیدان - سیدالشهداء -.» ماجرای ورود جابربن عبدالله انصاری به مزار امام حسین (ع) در اربعین ایشان در ادامه تصریح کردند: «چه آمدن خاندان پیغمبر در روز اربعین به کربلا - که بعضى روایت کرده اند - درست باشد یا درست نباشد، ظاهراً در این تردیدى نیست که جابربن عبداللَّه انصارى به همراه یکى از بزرگان تابعین - که نام او را بعضى عطیه گفته اند، بعضى عطاء گفته اند و احتمال دارد عطیةبن حارث کوفى حمدانى باشد؛ به هرحال یکى از بزرگان تابعین است که در کوفه ساکن بوده - این راه را طى کردند و در این روز بر سر مزار شهید کربلا حاضر شدند. شروع جاذبه ى مغناطیس حسینى، در روز اربعین است. جابربن عبداللَّه را از مدینه بلند مى کند و به کربلا مى کشد. این، همان مغناطیسى است که امروز هم با گذشت قرنهاى متمادى، در دل من و شماست. کسانى که معرفت به اهل بیت دارند، عشق و شور به کربلا همیشه در دلشان زنده است. این از آن روز شروع شده است. عشق به تربت حسینى و به مرقد سرور شهیدان - سیدالشهداء -. جابربن عبداللَّه جزو مجاهدین صدر اول است؛ از اصحاب بدر است؛ یعنى قبل از ولادت امام حسین، جابربن عبداللَّه، در خدمت پیغمبر بوده و در کنار او جهاد کرده است. کودکى، ولادت و نشو و نماى حسین بن على (علیه السّلام) را به چشم خود دیده است. جابربن عبداللَّه به طور حتم بار ها دیده بود که پیغمبر اکرم، حسین بن على را در آغوش مى گرفت، چشمهاى او را مى بوسید، صورت او را مى بوسید، پیغمبر به دست خود در دهان حسین بن على غذا مى گذاشت و به او آب مى داد؛ این ها را به احتمال زیاد جابربن عبداللَّه به چشم خود دیده بود. جابربن عبداللَّه به طور حتم از پیغمبر به گوش خودش شنیده باشد که حسن و حسین سرور جوانان اهل بهشت اند. بعد ها هم بعد از پیغمبر، موقعیت امام حسین، شخصیت امام حسین - چه در زمان خلفاء، چه در زمان امیرالمؤمنین، چه در مدینه و چه در کوفه - این ها همه جلو چشم جابربن عبداللَّه انصارى است. حالا جابر شنیده است که حسین بن على را به شهادت رسانده اند. جگرگوشه ى پیغمبر را با لب تشنه شهید کرده اند. از مدینه راه افتاده است؛ از کوفه، عطیّه با او همراه شده است. عطیه روایت مى کند که: «جابربن عبداللَّه به کنار شط فرات آمد، آنجا غسل کرد، جامه ى سفید و تمیز پوشید و بعد با گامهاى آهسته، با احترام به سمت قبر امام حسین (علیه السّلام) روانه شد. آن روایتى که من دیدم این طور است، مى گوید: وقتى به قبر رسید، سه مرتبه با صداى بلند گفت: «اللَّه اکبر، اللَّه اکبر، اللَّه اکبر»؛ یعنى وقتى که مى بیند که چطور آن جگرگوشه ى پیغمبر و زهرا را، دست غارتگر شهواتِ طغیانگران، این طور با مظلومیت به شهادت رسانده، تکبیر مى گوید. بعد مى گوید: از کثرت اندوه، جابربن عبداللَّه روى قبر امام حسین از حال رفت، غش کرد و افتاد. نمى دانیم چه گذشته است، اما در این روایت مى گوید، وقتى به هوش آمد، شروع کرد با امام حسین صحبت کردن: «السّلام علیکم یا آل اللَّه، السّلام علیکم یا صفوة اللَّه.» رهبر معظم انقلاب در خطبه هاى نماز جمعه تهران - ۲۶/۱/۷۹- اظهار داشتند: «یک جمله در زیارت اربعینِ امام حسین علیه الصّلاةوالسّلام ذکر شده است که مانند بسیارى از جملات این زیارت ها و دعا ها، بسیار پُرمغز و در خور تأمّل و تدبّر است. امروز به مناسبت روز تاسوعا و روز عزا، در خطبه ى اول قدرى پیرامون همین جمله - که ناظر به جهت قیام حسینى است - عرایضى عرض مى کنیم. آن جمله این است: «و بذل مهجته فیک». این زیارت اربعین است؛ منتها فقره هاى اوّل آن، دعاست که گوینده ى این جملات خطاب به خداوند متعال عرض مى کند: «و بذل مهجته فیک»؛ یعنى حسین بن على، جان و خون خود را در راه تو داد؛ «لیستنقذ عبادک من الجهالة»؛ تا بندگان تو را از جهل نجات دهد؛ «و حیرة الضّلالة»؛ و آن ها را از سرگردانىِ ناشى از ضلالت و گمراهى برهاند. این یک طرف قضیه، یعنى طرفِ قیام کننده؛ حسین بن على علیه السّلام است. طرف دیگر قضیه، در فقره ى بعدى معرفى مى شود: «و قد توازر علیه من غرّته الدنیا و باع حظّه بالارذل الأدنى»؛ نقطه ى مقابل، کسانى بودند که فریب زندگى، آن ها را به خود مشغول و دنیاى مادّى، زخارف دنیایى، شهوات و هواهاى نفس، از خود بیخودشان کرده بود؛ «و باع حظّه بالارذل الأدنى»؛ سهمى را که خداى متعال براى هر انسانى در آفرینش عظیم خود قرار داده است - این سهم عبارت است از سعادت و خوشبختى دنیا و آخرت - به بهاى پست و ناچیز و غیر قابل اعتنایى فروخته بودند. این، خلاصه ى نهضت حسینى است.» حضرت ایت الله خامنه ای در خطبه هاى نماز جمعه ى تهران در تاریخ ۱۴/۳/۷۸ اظهار داشتند: «مایلم یک جمله هم ذکر مصیبت کنم. فردا اربعین سیّدالشهداست. به مناسبت سالگرد امام، ما از جاهاى مختلف بر سر مزار او گرد آمده ایم. تناسب این جمع آمدن و گرد آمدن ما بر سر قبر امام، با اربعین تناسب عجیبى است. در روز اربعین هم، بعد از آن روزهاى تلخ و آن شهادت عجیب، اولین زائران اباعبداللَّه الحسین علیه السّلام بر سر قبر امامِ معصومِ شهید جمع شدند. از جمله کسانى که آن روز آمدند، یکى «جابربن عبداللَّه انصارى» است و یکى «عطیةبن سعد عوفى» که او هم از اصحاب امیرالمؤمنین علیه السّلام است. جابربن عبداللَّه از صحابه ى پیامبر و از اصحاب جنگ بدر است؛ آن روز هم على الظّاهر مرد مسنّى بوده است؛ شاید حداقل شصت، هفتاد سال از سنین او - بلکه بیشتر - مى گذشته است. اگر در جنگ بدر بوده، پس لابد قاعدتاً در آن وقت باید بیش از هفتاد سال سن داشته باشد؛ لیکن «عطیه» از اصحاب امیرالمؤمنین علیه السّلام است. او آن وقت جوان تر بوده؛ چون تا زمان امام باقر هم «عطیةبن سعد عوفى» على الظّاهر زندگى کرده است. «عطیه» مى گوید: وقتى به آن جا رسیدیم، خواستیم به طرف قبر برویم، اما این پیرمرد گفت اول دم شطّ فرات برویم و غسل کنیم. در شطّ فرات غسل کرد، سپس قطیفه اى به کمر پیچید و قطیفه اى هم بر دوش انداخت؛ مثل کسى که مى خواهد خانه ى خدا را طواف و زیارت کند، به طرف قبر امام حسین علیه السّلام رفت. ظاهراً او نابینا هم بوده است. مى گوید با هم رفتیم، تا نزدیک قبر امام حسین علیه السّلام رسیدیم. وقتى که قبر را لمس کرد و شناخت، احساساتش به جوش آمد. این پیرمرد که لابد حسین بن على علیه السّلام را بار ها در آغوش پیامبر دیده بود، با صداى بلند سه مرتبه صدا زد: یا حسین، یا حسین، یا حسین!» رمز زنده ماندن واقعه عاشورا معظم له در دیدار اعضاء جمعیت هلال احمر، مسؤولین بنیاد شهید و اقشار مختلف مردم در تاریخ ۲۹/۶/۶۸ اظهار داشتند: «اگر زینب کبری (سلام الله علی ها) و امام سجاد (صلوات الله علیه ) در طول آن روزهای اسارت ـ چه در همان عصر عاشورا در کربلا و چه در روزهای بعد در راه شام و کوفه و خود شهر شام وبعد از آن در زیارت کربلا و بعد عزیمت به مدینه و سپس در طول سالهای متمادی که این بزرگواران زنده ماندند ـ مجاهدات و تبیین و افشاگری نکرده بودند و حقیقت فلسفه ی عاشورا و هدف حسین بن علی و ظلم دشمن را بیان نمی کردند، واقعه ی عاشورا تا امروز، جوشان و زنده و مشتعل باقی نمی ماند. چرا امام صادق (علیه الصلاه والسلام ) ـ طبق روایت ـ فرمودند که هر کس یک بیت شعر درباره ی حادثه ی عاشورا بگوید و کسانی را با آن بیت شعر بگریاند، خداوند بهشت را بر او واجب خواهد کرد؟ چون تمام دستگاههای تبلیغاتی ، برای منزوی کردن و در ظلمت نگهداشتن مسأله ی عاشورا و کلا مسأله ی اهل بیت ، تجهیز شده بودند تا نگذارند مردم بفه مند چه شد و قضیه چه بود. تبلیغ ، این گونه است . آن روز ها هم مثل امروز، قدرتهای ظالم و ستمگر، حداکثر استفاده را از تبلیغات دروغ و مغرضانه و شیطنت آمیز می کردند. در چنین فضایی ، مگر ممکن بود قضیه ی عاشورا ـ که با این عظمت در بیابانی در گوشه یی از دنیای اسلام اتفاق افتاده ـ با این تپش و نشاط باقی بماند؟ یقینا بدون آن تلاش ها، از بین می رفت . آنچه این یاد را زنده کرد، تلاش بازماندگان حسین بن علی (علیه السلام ) بود. به همان اندازه که مجاهدت حسین بن علی (علیه السلام ) و یارانش به عنوان صاحبان پرچم ، با موانع برخورد داشت و سخت بود، به همان اندازه نیز مجاهدت زینب (علیه السلام ) و مجاهدت امام سجاد (علیه السلام ) و بقیه ی بزرگواران ، دشوار بود. البته صحنه آن ها، صحنه ی نظامی نبود; بلکه تبلیغی و فرهنگی بود. ما به این نکته ها باید توجه کنیم .» درسى که اربعین به ما می دهد ایشان ادامه دادند: «درسی که اربعین به ما می دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره ی شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگهداشت . شما ببینید از اول انقلاب تا امروز، تبلیغات علیه انقلاب و امام و اسلام و این ملت ، چه قدر پرحجم بوده است . چه تبلیغات و طوفانی که علیه جنگ به راه نیفتاد جنگی که دفاع و حراست از اسلام و میهن و حیثیت و شرف مردم بود. ببینید دشمنان علیه شهدای عزیزی که جانشان ـ یعنی بزرگترین سرمایه شان ـ را برداشتند و رفتند در راه خدا نثار نمودند، چه کردند و مستقیم و غیرمستقیم ، با رادیو ها و روزنامه ها و مجله ها و کتابهایی که منتشر می کردند، در ذهن آدمهای ساده لوح در همه جای دنیا، چه تلقینی توانستند بکنند. حتی افراد معدودی از آدمهای ساده دل و جاهل و نیز انسانهای موجه و غیر موجهی در کشور خودمان هم ، در آن فضای ملتهب جنگ ، گاهی حرفهایی می زدند که ناشی از ندانستن و عدم احاطه به حقایق بود. همین چیز ها بود که امام عزیز را برمی آشفت و وادار می کرد که با آن فریاد ملکوتی ، حقایق را با صراحت بیان کند. اگر در مقابل این تبلیغات ، تبلیغات حق نبود و نباشد و اگر آگاهی ملت ایران و گویندگان و نویسندگان و هنرمندان ، در خدمت حقیقتی که در این کشور وجود دارد، قرار نگیرد، دشمن در میدان تبلیغات غالب خواهد شد. میدان تبلیغات ، میدان بسیار عظیم و خطرناکی است . البته ، اکثریت قاطع ملت و آحاد مردم ما، به برکت آگاهی ناشی از انقلاب ، در مقابل تبلیغات دشمن بیمه هستند و مصونیت پیدا کرده اند. از بس دشمن دروغ گفت و چیزهایی را که در مقابل چشم مردم بود، به عکس و واژگون نشان داد و منعکس کرد، اطمینان مردم ما نسبت به گفته ها و بافته ها و یاوه گوییهای تبلیغات جهانی ، بکلی سلب شده است . دستگاه ظالم جبار یزیدی با تبلیغات خود، حسین بن علی (ع ) را محکوم می ساخت و وانمود می کرد که حسین بن علی (ع ) کسی بود که بر ضد دستگاه عدل و حکومت اسلامی و برای دنیا قیام کرده است !! بعضی هم ، این تبلیغات دروغ را باور می کردند. بعد هم که حسین بن علی (علیه السلام )، با آن وضع عجیب و با آن شکل فجیع ، به وسیله دژخیمان در صحرای کربلا به شهادت رسید، آن را یک غلبه و فتح وانمود می کردند! اما تبلیغات صحیح دستگاه امامت ، تمام این بافته ها را عوض کرد. حق ، این گونه است .»


دوشنبه ، ۹آذر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اتاق خبر 24]
[مشاهده در: www.otaghkhabar24.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن