تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820010120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس شورای عالی استان‌ها: مدیریت جامع شهری یک آرزوست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


رئیس شورای عالی استان‌ها: مدیریت جامع شهری یک آرزوست استان‌ها > هرمزگان - رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اجرای طرح مدیریت جامع شهری به یک آرزو تبدیل شده است، گفت: بودجه مصوب شوراهای شهرهای کشور 130 هزار میلیارد تومان در سال 94 بوده است که توسط این نهاد برای هزینه در شهرها مصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، غلام‌رضا بصیری‌پور در نشست با مسئولان و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: در شورای عالی استان‌های کشور با ظرفیت‌های شورا به خوبی آشنایی داریم و این دغدغه وجود دارد که تا چه میزان توانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها در قالب شوراهای شهر و روستا برای توسعه کشور استفاده کنیم. وی با بیان اینکه 117 هزار عضو در قالب 38 هزار واحد شورایی داریم، گفت: در اغلب روستاها سطح توقعات و انتظارات از شوراها انجام صفر تا صد امور است، این در حالی است که وظایفی که برای شورا توسط قانون‌گذار تعیین شده محدود و کم است که انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌های شورا قوانین تسهیل شود. بصیری‌پور با بیان اینکه دیدگا‌ه‌های دولت و شورا بسیار نزدیک است، اضافه کرد: در نشست کمیسیون دولت به وزیر کشور گفته‌ایم که مدیریت واحد شهری به یک آرزو و رویا تبدیل شده است، و این در حالی است که شاهد تحقق آن نیستیم. رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه مدیریت واحد شهری نباید به منزله کم شدن اختیارات وزرا و سازمان‌های دولتی تلقی شود، گفت: باید دنبال راهکارهای عملی برای ایجاد طرح و تبدیل آن به لایحه بود تا شاهد اعمال مدیریت واحد شهری باشیم. بصیری‌پور با بیان اینکه قانون شهرداری‌ها بیش از 50 سال است که عوض و یا اصلاح نشده است، اضافه کرد: تمام تلاش خود را در شورای عالی استان‌های کشور برای هویت‌بخشی به شوراها به کار گرفته‌ایم. وی ادامه داد: امروز شوراها مدعی هستند، که مهترین اهرم در کمک به اجرای برنامه‌ها و طرح‌های دولت هستند. این مسئول گفت: در هشت ماه اخیر 30 طرح از طرف شورای عالی استان‌های کشور به مجلس ارائه شده است. رئیس شورای عالی استان‌ها یادآور شد: بودجه مصوب شوراهای شهرهای کشور 130 هزار میلیارد تومان در سال 94 بوده است که توسط این نهاد برای هزینه در شهرها مصوب و مورد بررسی قرار گرفته است. بصیری‌پور با بیان اینکه در اصل هفتم قانون از شوراها به عنوان اساس نظام یاد شده است، گفت: بررسی و تصویب این حجم از اعتبارات و اختیاربخشی به شهرداری‌ها برای هزینه‌کرد، خود یکی از مباحثی است که توجه هر چه بیشتر به شورا را بیش از پیش یادآور می‌شود. وی با بیان اینکه موفقیت شوراها در گرو، شورا باوری دولت است، اظهار داشت: این امر باید در نشست‌ها و رایزنی‌های شوراهای استانی نمود بیشتری پیدا کند. این مسئول گفت:‌ در صورت کمک کردن استانداری و یا شهرداری‌ها ما نیز در شورای عالی کشور آمادگی اختصاص بودجه‌های مورد نیاز برای تجهیز شوراها را داریم و هر اعتباری که در استان‌ها اختصاص داده شد ما نیز به نسبت کمک‌های لازم را داشته باشیم.

کلید واژه ها: استان هرمزگان -




یکشنبه 8 آذر 1394 - 19:30:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن