تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816183584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجوز قطع درختان سد شفارود صادر نمی‌شود/ منشأ ریزگردها باید رصد شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مجوز قطع درختان سد شفارود صادر نمی‌شود/ منشأ ریزگردها باید رصد شود استان‌ها > گیلان - به گزارش خبرگزاری فارس ، معاون امور جنگل‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تا زمانی که مجری طرح 10 ساله سد شفارود نظر زیست‌محیطی را ارائه نکند نمی‌توانیم مجوز قطع درختان را صادر کنیم.

بهزاد انگورج بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حفظ، احیا و بهره‌برداری از جنگل‌ها را جزو وظایف سازمان مذکور دانست. وی با اشاره به سفرش به گیلان افزود: امروز روند اجرایی طرح قلعه‌رودخان را بررسی کردیم و در آینده نظر خود را اعلام می‌کنیم. معاون امور جنگل‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از تلاش کارکنان منابع طببعی در خاموش کردن آتش‌سوزی روزهای گذشته قدردانی کرد. وی از بررسی وضعیت درختان شکسته شده جنگلی خبر داد و افزود: 110 قرارداد با بهره‌برداران جنگلی داریم و تنفس بهره‌برداری رها کردن جنگل نیست. انگورج درباره مصوبه هیئت دولت تنفس جنگل‌ها برجسته‌تر شده است،تصریح کرد: کار در جنگل نیازمند عوامل مختلف است. وی ادامه داد: دوران‌ گذاری را تعریف کردیم و تلاش شده در مسیری قرار بگیریم و دغدغه‌های جامعه برطرف شود. این مسئول با اشاره به اینکه فرصت‌های شغلی در جنگل‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با خروج از تک‌محصولی ظرفیت‌های بیشتری در بهره‌برداری از جنگل‌ها ایجاد شود. وی گفت: مقررات موازی در بسیاری از کارها وجود دارد و مدیریت با مالکیت را نباید یکی بدانیم و مالکیت جنگل‌ها به عهده سازمان جنگل‌ها است. انگورج با بیان اینکه باید در کسب مالکیت ملی بیشتر گام برداریم، یادآور شد: سیاست اجرایی را به طرف مدیریت یکپارچه هدایت کردیم. وی از مدیریت یکپارچه جنگل در منطقه قلعه‌رودخان خبر داد و یادآور شد: سد شفارود در مدت 10 سال تونل انحرافی آن آغاز شده و تاکنون پروانه قطع درختان را صادر نکرده‌ایم. این مسئول متذکر شد: تا زمانی که مجری طرح نظر زیست‌محیطی را ارائه نکند نمی‌توانیم مجوز قطع درخت را صادر کنیم و اکنون نمی‌توانیم اقدام قانونی در جلوگیری از احداث سد شفارود انجام دهیم اما حفاظت محیط زیست این موضوع را پیگیری می‌کند. وی با بیان اینکه با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مجوز ساخت هتل‌ها را حفظ کردیم، تصریح کرد: در برخی مناطق ویلاسازی جریان داشت و در این زمینه توجه ویژه‌ای داریم. انگورج به پروژه هیرکانی اشاره کرد و گفت: پروژه هیرکانی در چهار سایت اجرایی شده و برون‌داد و خروجی آن جنگلداری اقتصادی است. به گفته وی، در شمال کشور با همکاری صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست(GEF) و برنامه عمران ملل متحد (U.N.D.P) از سال 92 پروژه مدیریت چند منظوره هیرکانی در مناطق چهل‌چای گلستان، بلیران آمل، دوهزار و سه هزار تنکابن و زیکلی‌رود و فری‌رود گیلان آغاز شده است. معاون امور جنگل‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: دومین سال احیای جنگل‌های هیرکانی اجرایی شده و در فصل آینده تولیدات آن ارائه می‌شود. وی با اشاره به اینکه واحدهای احداثی نئوپان باید با واردات مواد اولیه فعالیت داشته باشند، یادآور شد: جنگل‌های طبیعی ما تامین نیاز صنایع را ندارد و نیاز به مدیریت است و مصرف صنایع باید از طریق واردات تامین شود. انگورج خاطرنشان کرد: در کشور 600 هزار تن واردات داریم و سختگیری‌های غیر ضروری باید تسهیل شود. وی با بیان اینکه در همسایگی کشور روسیه منابع چوبی خوبی دارد، متذکر شد: تلاش می کنیم واردات چوب از این کشور افزایش دهیم. این مسئول مهار منشأ ظهور ریزگردها را یکی از راه‌های مبارزه با علت این امر دانست و یادآور شد: در مجموع باید به سازمان جنگل‌ها کمک شود تا منشأ ریزگردها رصد داشته باشد. وی کنترل را در منشأ ظهور ریزگرد مهم خواند و تصریح کرد: در گذشته برای تثبیت شن‌های روان در خاورمیانه پیشرو بودیم.

کلید واژه ها: استان گیلان - محیط زیست -




یکشنبه 8 آذر 1394 - 18:01:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن