تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804007780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست علمي «تاريخچه اربعين و نقش آن در احياي نهضت امام حسين(ع)» برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۳۳ب.ظ)
نشست علمي «تاريخچه اربعين و نقش آن در احياي نهضت امام حسين(ع)» برگزار شد موج - در آستانه فرا رسيدن 20 صفر و اربعين اباعبدالله الحسين(ع)، نشست علمي «تاريخچه اربعين و نقش آن در احياي نهضت امام حسين(ع)» به همت بنياد پ‍ژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج از مشهد، اين نشست با همكاري پژوهشكده حج و زيارت در محل تالار شيخ طبرسي بنياد پ‍ژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي برگزار شد.
مدير عامل بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي، در ابتداي اين مراسم به اهميت برگزاري چنين نشست هايي اشاره و عنوان کرد: برگزاري نشست هاي علمي و تخصصي پيرامون موضوعاتي ناب و مرتبط با ائمه اطهار(ع) از لحاظ فرهنگي، سياسي و معنوي بسيار مهم و تاثير گذار بوده و مورد توجه و اقبال جامعه است.
حجت الاسلام و المسلمين مهدي شريعتي تبار ادامه داد: براي دستيابي به اين مهم بايد محققان، پژوهشگران و پژوهشکده ها آثار فاخر و شايسته اي توليد کنند، زيرا کتاب هاي توليد شده در اين رابطه کافي نيست.
وي بيان کرد: شايسته است فضلا، انديشمندان و مبلغان کرسي هاي نظريه پردازي و نيز گروه هاي علمي و تحقيقاتي، در نشست هاي علمي و جلسات و گفتمان هاي محققانه با تامل و تفکر موضوعات و مسائلي که مهم و تاثيرگذار است را مطرح کرده تا مطالب شفاف تر و تاثيرگذارتر عنوان شود.

زيارت يک مکتب است
شريعتي تبار به بيان «گذري بر زيارت ماثوره امام حسين(ع)»، پرداخت و ابراز کرد: روز اربعين و زيارت امام حسين(ع) از ديدگاه اهل بيت عصمت و طهارت(ع) از جايگاه خاصي برخوردار است؛ تا آنجا که امام صادق(ع) زيارت نامه‌اي را مخصوص اين روز به شيعيان آموزش داده‌اند که حاوي معارف بلند شيعي است. همچنين در ارزش و اهميت زيارت روز اربعين همين بس که امام حسن عسکري(ع) از آن به عنوان يکي از پنج علامت مؤمن ياد کرده‌اند.
مدير عامل بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي، با بيان اينکه زيارت يک فرهنگ، مدرسه و مکتب است افزود: زيارت اربعين امام حسين(ع) از اختصاصات اين امام بزرگوار بوده و خصايص حسينيه است و زيارت هاي ماثوره مجرد لفظ و عبارت و صرف عواطف نيست، بلکه يک مجموعه معارف است.
وي اظهار کرد: حقيقت زيارت اربعين تکريم، عرض ارادت، اظهار کرامت، انس گرفتن با روح مطهر سيد الشهدا(ع) و ارتباط با اهداف قيام امام حسين(ع) است و اين زيارت ماثوره مجموعه معارفي است که اصول فقه و مسائل معرفتي، اخلاقي، تربيتي، سياسي، اجتماعي، رفتاري، سلوک و تجديد عهد و پيمان با روح و شخصيت سيد الشهدا(ع) است.
شريعتي تبار تصريح کرد: سلام آغازگر اين زيارت است و پيامش اين است که حسين جان از ناحيه من در سلم و سلامت هستي و من با رفتار و اعمالم به راه دين، شخصيت، خون و قيام شما آسيب نمي رسانم.
وي با بيان اينکه اين زيارت فلسفه قيام کربلا را مشخص مي کند، افزود: امام حسين(ع) هر چه داشتند عالمانه و آگاهانه در طبق اخلاص گذاشتند و با اختيار و اراده و علم و آگاهي هستي، جان و اهل بيتشان را تقديم کردند.

اخلاص رمز مانگاري کربلا
شريعتي تبار همچنين به پيام زيارت اربعين حسيني و رمز مانايي و ماندگاري قيام کربلا اشاره کرد و افزود: انسان بايد سرمايه اي که خداوند متعال در اختيار او قرار داده است را در راه خدا خرج کند. در اين زيارت نامه آمده است: خدايا امام حسين(ع) خون طيب و طاهر خود را در راه تو داده است و رمز جاودانگي نهضت کربلا هم همين اخلاص است.
وي اظهار کرد: خيرخواهي و نصيحت كامل، دعوت به سوي خدا، رهايي از جهالت و ضلالت و نجات بشريت به اندازه اي اهميت داشته که امام حسين(ع) همه داشته هاي خود را در اين راه فدا مي کنند.
مدير عامل بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي زيارت اربعين را بيانگر ابعاد گوناگون معارف عاشورا براي اهل تقوا و ايمان دانست و يادآور شد: انقلاب عاشورا و پديده بزرگ الهي در سرزمين كربلا براي هميشه، خورشيد روشنايي‌بخش منتظران ظهور قائم آل محمد(عج) است؛ بصيرتي كه با كلام و خون سيدالشهدا(ع) تاكنون پديد آمده است و در آينده پديدار خواهد شد که در متن زيارت اربعين پيش‌بيني شده است.
يادآور مي شود؛ در اين نشست که با حضور جمعي از فضلا، پژوهشگران و محققان برگزار شد، دکتر عليرضا واسعي، رئيس مرکز پژوهش هاي علوم اسلامي و انساني دفتر تبليغات اسلامي مشهد و حجت الاسلام و المسلمين سيد هادي يوسفي غروي، استاد فقه و اصول، نيز به ايراد سخن پرداختند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن