تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821063755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم تقويت بخش خصوصي براي گسترش مبارزه بيولوژيک با آفات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۴ (۱۵:۳۹ب.ظ)
لزوم تقويت بخش خصوصي براي گسترش مبارزه بيولوژيک با آفات موج - رئيس سازمان جهادکشاورزي استان مازندران اعلام کرد: سال گذشته کمتر از يک درصد آلودگي در برنج داشتيم و آن هم به مصرف سمومي باز مي‌گردد که در ليست سموم مجاز نبوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، دلاور حيدرپور در سي و ششمين سمينار ساليانه حفظ نباتات در بابلسر گفت: هدف همه ما توليد محصول سالم است و استفاده از سموم غيرمجاز، زحمات ما را کم رنگ مي‌کنند.
وي افزود: کيفيت پايين سموم موجب تکرار مصرف اين نهاده و افزايش خطرات زيست محيطي مي‌شود و سموم کم خطر بايد با سرعت بيشتري جايگزين شوند.
حيدرپور در ادامه تصريح کرد: لازم است ميان وزارت جهادکشاورزي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، توافق و هماهنگي در مورد روش تعيين باقيمانده سموم ايجاد شود.
وي سازمان حفظ نباتات را سازمان واکنش سريع خواند و گفت: براي ورود به موقع اين سازمان در کنترل آفات و بيماري‌هاي گياهي بايد اين سازمان به آخرين تکنولوژي ها و روش ها تجهيز شود.
وي شبکه مراقبت را از راه‌هاي کاهش مصرف سم عنوان کرد و گفت: بايد تلاش کنيم که مبارزه شيميايي، آخرين گزينه براي مبارزه با آفات و بيماري باشد.
وي تعداد فروشگاه‌هاي مجاز فروش سم در مازندران را 700 مورد عنوان کرد و با تاکيد بر ضرورت ساماندهي و آموزش فروشگاه‌هاي سموم گفت: اين فروشگاه‌ها بايد مدير فني براي سم داشته باشند.
وي روند توسعه مبارزه بيولوژيک با آفات و بيماري ها را کند دانست و خواستار تقويت بخش خصوصي، آموزش و تخصيص اعتبارات براي اين نوع مبارزه عليه آفات شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن