تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803250274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: درحال مذاکره با امریکا هستیم تا به تعهداتشان عمل کنند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ظریف: درحال مذاکره با امریکا هستیم تا به تعهداتشان عمل کنند


وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای یونانی خود، اظهار کرد: با وزیر امور خارجه آمریکا و سایر مسئولان این کشور در حال مذاکره هستیم که تعهدات خود را در قالب برجام کاملاً اجرا کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای یونانی خود، روابط میان دو کشور را گسترده و صمیمانه توصیف کرد.
ظریف در نشست خبری
محمد جواد ظریف گفت: علاوه بر روابط دوجانبه، یونان به عنوان عضو اتحادیه اروپایی نیز همکاری های خوبی با ایران داشته است. ظریف افزود: موضوع بحران سوریه و کمک به مهاجران نیز از موضوعاتی است که در گفتگو با مقامات یونان مطرح می شود. وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: امیدواریم در آینده شاهد حضور نخست وزیر یونان در ایران باشیم تا مذاکرات وزرای خارجه به نتایج نهایی برسد. در ادامه این نشست خبری، وزیر امور خارجه کشورمان درباره روند اجرای برجام و گام هایی که طرف مقابل باید بردارد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدامات احتیاطی لازم را هم انجام داده است برای اینکه مطمئن شود که امریکا خلف وعده نکند و امیدواریم امریکاییها هم واقع بینی و آینده نگری کافی را داشته باشند که از خلف وعده اجتناب کنند به خاطر اینکه مردم ایران در برابر خلف وعده پاسخ مناسب را خواهند داد.
ظریف در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص اخذ تضمین های کتبی از مقامات امریکایی و  1+5  در مورد موضوع هسته ای و برجام گفت: نامه مقام معظم رهبری درباره ضرورت اقداماتی است که آمریکا و اتحادیه اروپا باید در روز تصمیم، در قالب برجام اخذ کنند و تعهد می کنند که تمام تحریم ها در روز اجرایی شدن برداشته شود، برای اینکه ما شروع کنیم به اقداماتمان و تعیین کنیم که باید امریکاییها اقداماتی را در روز تصمیم اتخاذ کنند. وزیر امور خارجه افزود:‌ امریکا و اتحادیه اروپا این اقدامات را به اشکال مختلف انجام دادند و به همین دلیل هم روند این رابطه در کمیته هیات نظارت تصمیم گیری و شروع شده است، اما این به این معنا نیست که اقداماتی که آمریکا یا اتحادیه اروپا انجام داده و باید تا روز اجرایی شدن، این اقدامات به نتیجه برسد کافی است.
ظریف ادامه داد: ما پیگیری می کنیم. ضمن اینکه برای شروع اجرا معتقدیم که زمینه کامل آماده بوده است که اقدامات اجرایی ما شروع شود اما اعتقاد داریم تا روز اجرایی شدن، امریکا باید کماکان اقدامات بیشتری را انجام دهد از جمله دستورالعمل هایی که باید به دستگاه های مختلف خود ابلاغ کند، مانند متوقف کردن مزاحمت هایی که دستگاه های ایالتی امریکا برای بانک ها ایجاد می کنند همچنین اقداماتی  از همین جنس که باید وزیر امور خارجه امریکا در اجرای دستور رئیس جمهور انجام دهد.
ظریف گفت: همان طور که می دانید آقای اوباما در دستوری که در روز تصمیم به وزرای خارجه، انرژی، بازرگانی و خزانه داری خود صادر کرده، دستور داده است که کلیه اقدامات لازم را برای اجرای تعهدات آمریکا انجام دهند. رئیس جمهور امریکا در این دستور تضمین داده که آمریکا تمام تعهدات خود را بلافاصله بعد از روز اجرایی شدن یا همان روزی که آژانس اعلام می کند که ایران اقدامات خود را انجام داده است، به صورت خودکار انجام خواهد داد. این دستوری که رئیس جمهور آمریکا داده ، منطبق بر برجام است اما اقداماتی که باید وزیر امور خارجه و وزیر امور خزانه داری انجام دهد باید حتماً تا قبل از روز اجرایی شدن عملیاتی شده باشد همانطور که در برجام دیده شده است. در این زمینه هنوز با وزیر امور خارجه آمریکا  و سایر مسئولان این کشور در حال مذاکره  هستیم  که تعهدات خود را در قالب برجام کاملاً اجرا کنند.  
وزیر خارجه یونان
نیکلاس کوجیاس، وزیر امور خارجه یونان نیز با بیان روابط دیرینه کشورش با ایران، تصریح کرد: ایران و یونان دارای تاریخ کهن و روابط دیرینه ای هستند و کشورهایی که چنین پیشینه ای ندارند، نمی توانند این رابطه را درک کنند. وزیر خارجه یونان با اشاره به مذاکرات سوریه در وین اظهار کرد: ایران نقش اساسی در حل بحران سوریه دارد. ما با سوریه نیز روابط دیرینه ای داریم و امیدواریم بحران سوریه با مشارکت صادقانه نهادهای بین المللی و کشورها، پایان یابد. کوجیاس با بیان اینکه نخست وزیر یونان در نیمه اول سال 2016 به ایران می آید،افزود:‌ البته این مسئله را باید دفتر نخست وزیر اعلام کند و اعلام آن از طریق مجاری دیپلماتیک درست نیست.    
وزیر خارجه یونان ابراز امیدواری کرد: تفاهم نامه های گردشگری و کشتیرانی در سفر نخست وزیر یونان به ایران منعقد شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اقتصاد ایران و یونان را  دو اقتصاد با ظرفیت بالا دانست که در زمینه های مختلف می توانند مکمل همدیگر باشند.
وزیر امور خارجه یونان اظهار داشت: موهبت نفت و گاز در اختیار ایران و موهبت کشتیرانی در اختیار یونان قرار داده شده است.
وی تاکید کرد: به لطف فعالیت های وزارت امور خارجه ایران و سفیر یونان در ایران، خط هوایی بین دو کشور دایر شده که وسیله ارتباطی خوبی است.


یک شنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن