تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814792095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارزش اجراي پروژه‌هاي صنعت نفت به ۵۵ ميليارد دلار رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۴ (۱۱:۲۳ق.ظ)
عضو هيأت مديره انجمن اپک: ارزش اجراي پروژه‌هاي صنعت نفت به ۵۵ ميليارد دلار رسيد موج - عضو هيأت مديره انجمن اپک گفت: ارزش اجراي پروژه‌هاي صنعت نفت از سوي پيمانکاران داخلي طي سال‌هاي ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ به ۵۵ ميليارد دلار رسيده است.
به گزارش خبرگزارش خبرگزاري موج، مهرداد مترجمي در نشست معرفي ظرفيت‌هاي داخلي کشور با اشاره به دستاوردهاي شرکت‌هاي ايراني در اجراي پروژه‌هاي نفتي در سال‌هاي اخير تصريح کرد: شرکت‌هاي داخلي بايد توانمندي خود را افزايش دهند.
وي گفت: تاريخچه پيمانکاري به سال‌هاي طولاني بر مي‌گردد که توانستند در اين ميان نيز دستاوردهايي کسب کنند به نحوي که توليد گاز کشور از ۶۲۵ ميليون مترمکعب در روز در سال ۲۰۱۱ به ۷۶۴ ميليون مترمکعب رسيده و ديگر محصولات نفتي نيز با رشد خوبي مواجه شده‌اند که مي‌توان گفت به نوعي دستاورد پيمانکاران داخلي بوده است.
مترجمي ارزش فعاليت‌هاي انجام شده از سوي پيمانکاران را از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در صنعت نفت ۵۵ ميليارد دلار ذکر کرد و افزود: در اين مدت پروژه‌هاي شاخصي در پتروشيمي مهر، کاويان، مرواريد و همين‌طور در پالايشگاه‌هاي نفت از جمله اراک و پالايشگاه‌هاي گازي گام‌هاي خوبي برداشته شده است.
عضو هيأت مديره انجمن اپک به موفقيت فاز ۱۲ پارس جنوبي اشاره کرد و گفت: نحوه مديريت و اجرا کردن اين پروژه خيلي خوب بود و از همان ابتدا سه گروه شامل شرکت‌هاي ايراني، شرکت‌هاي ايراني- خارجي و کنسرسيوم کار را شروع کردند که موفق هم بود.
وي با اشاره به حضور نيروهاي تحصيل‌کرده در صنعت نفت گفت: نيروهاي متخصص ايراني توانستند در کنار شرکت‌هاي خارجي و با وجود محدوديت‌هاي بين‌المللي خود را به اثبات برسانند و با حداقل منابع کار کنند.
وي ادامه داد: بودن شرکت‌هاي خارجي در کنار شرکت‌هاي ايراني با توجه به اين که داخلي‌ها با بوروکراسي اداري آشنا هستند کمک قابل‌توجهي به خارجي‌ها مي‌کند.
به گفته وي همچنين از شرکت‌هاي ايراني اين انتظار وجود دارد که بتوانند در بخش کنترل پروژه حضور مؤثري داشته باشند؛ ضمن اينکه شرکت‌هاي ايراني به فناوري‌هاي روزآمد نياز دارند اما براي محقق شدن اين امر بايد منابع وجود داشته باشد.
سالن اجلاس سران، طي ديروز و امروز (هفتم و هشتم آذر)، شاهد برگزاري کنفرانس تهران و ميزبان مديران ارشد صنعت نفت و نمايندگان شرکت‌هاي داخلي و خارجي فعال در حوزه‌هاي نفت و گاز بوده است.
ديروز (شنبه) مدل جديد قراردادهاي نفتي (IPC) از سوي تدوين‌کنندگان اين قرارداد معرفي شد و در اختيار سرمايه‌گذاران و شرکت‌هاي داخلي و خارجي قرار گرفت، امروز نيز طرح‌هاي نفتي به سرمايه‌گذاران معرفي خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن