تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799187579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از همراهي نکردن بانک‌ها، وزارت نيرو و نفت در اتمام مسکن مهر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۴ (۹:۴ق.ظ)
انتقاد از همراهي نکردن بانک‌ها، وزارت نيرو و نفت در اتمام مسکن مهر موج - عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از همراهي نکردن بانک‌ها، وزارت نيرو و وزارت نفت در اتمام مسکن مهر گفت: وزير راه و شهرسازي دولت يازدهم متعهد شد تا پروژه مسکن مهر را به رغم اشتباهات فراوان در اجراي آن به اتمام برساند.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالکريم حسين‌زاده، درباره اجراي طرح مسکن مهر از ابتدا تا به امروز و ادامه آن توسط وزارت راه و شهرسازي گفت: مسکن مهر از آغاز فعاليت تا به امروز به عنوان پروژه‌اي دولتي شروع به کار کرد. دولت اساسا مسکن‌ساز نيست و بايد راهبر، برنامه‌ريز، ناظر و سياست‌گذار باشد، اما؛ در اين پروژه عملا دولت قبل در اجرا وارد شد و اين اشتباهي بود که رخ داد و دولت به عنوان بزرگ‌ترين مسکن‌ساز در عرصه ساخت‌وساز ورود پيدا کرد.
عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با يادآوري اينکه وزير راه و شهرسازي دولت يازدهم متعهد شد تا پروژه مسکن مهر را به رغم انتقادات فراوان به پايان برساند افزود: مسکن مهر در حال حاضر مشکلات فراواني دارد و به عقيده من از همان ابتدا نيز ساخت مسکن مهر نبايد توسط دولت انجام مي‌گرفت. در ساخت مسکن بايد انبوه‌ساز واقعي و بخش خصوصي شناسايي شوند و اجراي ساخت‌وساز به آن‌ها محول شود و نقش دولت در اين چرخه اقتصادي بايد نظارت کامل بر اجراي ضوابط و تعهدات باشد.
نماينده مردم نقده و اشنويه در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مسکن مهر ايرادات عمده‌اي دارد که شامل مکان‌يابي‌هاي نادرست و ديده نشدن به عنوان واحد همسايگي و بهره‌مند نشدن از زيرساخت‌هاي لازم است و اين‌ها تبعاتي بود که ساکنان مسکن مهر با آن در طي ساليان مواجه شدند. در حال حاضر بسياري از ساکنان مناطقي که مسکن مهر در آن‌ها وجود دارد از امکانات لازم براي يک زندگي شهروندي محروم هستند.
نماينده عضو مجلس نهم گفت: واحدهاي مسکن مهر نبايد در شهرهاي جديد ساخته مي‌شدند، زيرا؛ شهرهاي جديد به اندازه کافي تبديل به شهرهاي خوابگاهي شده‌اند و پذيرش مردمي کمي دارند. مکان‌يابي شهرهاي جديد بايد در سکونتگاه‌هاي غيررسمي يا بافت‌هاي فرسوده رخ مي‌داد تا با اين اقدام ضمن احياي بافت‌هاي شهري و ارگانيک، استقرار امنيت حين حوادث، سوانح و بحث مديريت بحران در آن‌ها و اصلاح دسترسي‌ها، واحدهاي مسکوني جديد را نيز توليد مي‌کرديم و از زيرساخت‌هاي موجود در بافت‌هاي فرسوده استفاده لازم را مي‌برديم، زيرا؛ امروزه بافت‌هاي فرسوده مشکلات زيرساختي ندارند.
حسين‌زاده ادامه داد: شکل‌گيري هويت محله‌اي در بافت‌هاي فرسوده ويژگي مهمي است که مسکن مهر فاقد آن هستند و افرادي که ارتباطي با يکديگر ندارند در بازه‌هاي جمعيتي متفاوت با شغل‌ها، فرهنگ و طبقات مختلف در کنار هم قرار مي‌گيرند که همين قرارگيري نامتوازن و نداشتن هويت محله‌اي زندگي در اين خانه‌ها را با دشواري روبه‌رو کرده است. در حالي که در بافت‌هاي فرسوده هويت محله‌اي و حس همبستگي موجب مي‌شود تا اگر ساخت‌وسازي نيز در آن محلات انجام بگيرد شناسنامه محلات به هم نخورد. در عين حال مسيرهاي ارتباطي و زيرساخت بافت‌هاي فرسوده در اين محلات نيز دوباره‌سازي و مقاوم‌سازي خواهند شد.
عضو کميسيون عمران مجلس گفت: تصميم وزارت راه و شهرسازي مبني بر عدم شروع پروژه‌هاي جديد مسکن توسط دولت را تصميمي به‌جا و عقلاني مي‌دانم. از سوي ديگر با شروع پروژه مسکن مهر براي بخش‌هايي از اجتماع حقي ايجاد شده که اين حق بايد عملياتي شود. در حال حاضر کارهايي که به صورت ستادي انجام مي‌شوند قابل‌قبول هستند و وزارتخانه‌هاي نيرو، نفت و همچنين بانک‌ها بايد دست به دست هم بدهند تا پروژه‌هاي باقي مانده مسکن به سرانجام برسد.
وي در ادامه گفت: يکي از معضلات اساسي ما در حوزه مسکن مهر عدم همکاري بانک‌ها به ويژه بانک مسکن است که اين مساله مشکلاتي را براي مجري اصلي آن يعني وزارت راه و شهرسازي ايجاد کرده است. به همين خاطر بانک‌ها بايد همکاري کنند تا اين مشکل هرچه سريع‌تر حل شود و ما براي تأمين مسکن در سال‌هاي آينده برنامه‌ريزي منظمي داشته باشيم.
اين نماينده مجلس درباره پيشنهاد‌هاي خود گفت: براي چنين پروژه‌هايي بايد نيازسنجي و هدف‌گذاري دقيق صورت بگيرد و با يک برنامه مدون پيش برويم نه اين‌که مانند آنچه که در مسکن مهر رخ داد کاملا به صورت اتفاقي پيش برويم. در ساخت مسکن مهر در شهرهاي زير ۱۰۰ هزار نفر دچار مشکلات فراواني شديم و شهرهايي که توپوگرافي خوبي داشتند و نيازي به بلندمرتبه سازي در آن‌ها نبود بي‌ضابطه بلند شدند و مشکلات فرهنگي و زيستي فراواني براي ساکنان پيش آمد.
حسين‌زاده ادامه داد: «دسترسي طبقات فاقد مسکن به مسکن» قانوني بود که در مجلس تهيه شد که براساس آن قانون، دولت‌ها روش‌هاي اجرايي مختلفي را پيش مي‌گيرند. به عنوان نمونه دولت قبل معتقد به مسکن مهر بود که ضريب خطاي بسيار بالايي داشت و دولت جديد مسکن اجتماعي را مطرح مي‌کند. معتقدم قبل از هرگونه طرح تدوين مسکن، آسيب‌شناسي انجام بگيرد. بدين معنا که بررسي کنيم و ببينيم که در ۳۵ سال اخير چگونه مسکن ساختيم، نيازهاي مردم چه بود و به چه اهدافي دست يافتيم، نقاط ضعف ما کجاست و چه نيازهايي براي امروز جامعه و افق آينده داريم و براساس آن و نه براساس جهان‌بيني خود مسکن تعريف کنيم.
عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: در تمام دنيا رويکرد به اين گونه است که از مردم نيازشان را مي‌پرسند و براساس آن مسکن مي‌سازند. سوال اين است که چرا ما پس از سنوات متوالي نتوانستيم مسکن را از کالاي سرمايه‌اي به يک کالاي مصرفي تبديل کنيم. متأسفانه خودرو نيز در کشور ما کالايي سرمايه‌اي است و اگر اين کالا از بين برود کل سرمايه به نابودي مي‌انجامد. همچنين حباب‌هاي قيمت غيرواقعي مسکن نيز از مهم‌ترين موضوعاتي است که دست‌اندرکاران و سياست‌گذاران حوزه ساخت‌وساز بايد به آن توجه کنند و براي آن برنامه‌اي تعريف کنند.
حسين‌زاده تأکيد کرد: بايد برنامه‌ريزي کنيم و جامعه واقعي نيازمند مسکن را شناسايي کنيم، به نيازهاي مردم توجه کنيم و ببينيم نياز واقعي آن‌ها چيست و بر همان اساس پيش برويم تا شهرسازي ما مقياسي انساني پيدا کند.
وي درباره برنامه‌هاي مجلس براي ترغيب بانک‌ها به دادن تسهيلات خريد مسکن و رونق اين بخش گفت: مجلس مي‌تواند قوانيني تدوين و براساس آن تکاليفي را براي بانک‌ها تعيين کند. ما نمايندگان مجلس از يک طرف به سياست‌گذاران و مجريان اصلي اجراي طرح مسکن به ويژه مسکن مهر فشار مي‌آوريم که اين طرح را به اتمام برسانند و در قبال آن نيز بايد کمک کنيم تا شرايط اجراي آن محقق شود که اين شرايط با مهيا شدن تسهيلات ميسر مي‌شود.
اين نماينده با بيان اين‌که در ماه‌هاي اخير جلسات متعددي را با بانک‌هاي دخيل در امر مسکن برگزار کرديم، اما؛ هنوز به نتيجه مطلوب نرسيده‌ايم افزود: در اتمام پروژه مسکن مهر اگر مجموعه تصميم گيران و سياست‌گذاران کلان به توافق نرسند و بانک‌ها نيز قدمي جلو نگذارند اتمام پروژه‌هايي نظير مسکن مهر انجام شدني نيست.
امروز در بخش‌هاي زيادي از کشور براي تکميل ساخت‌وساز مسکن مهر در افزايش وام ۲۵ به ۳۰ ميليون توماني با مشکل مواجهيم. هرچقدر که اين پروژه‌ها به تأخير مي‌افتند هم زمان تکميل آن‌ها به تأخير مي‌افتد و هم هزينه‌هاي تأمين جنبه‌هاي اجتماعي و امنيتي آن‌ها افزايش مي‌يابد. بانک بايد اين موضوع را بپذيرد و کمک کند.
حسين زاده در ادامه گفت: يکي از مشکلاتي که وجود دارد اين است که بانک مسکن به طور جدي وارد پروژه‌ها نمي‌شود و در برخي از استان‌ها نيز کارشکني‌هايي صورت مي‌گيرد که هرچه زودتر بايد اين عدم همکاري خاتمه يابد. اتفاقي در دولت قبل رخ داد و آن هم اشتباهات ساختاري مسکن مهر بود، اما؛ مردم به رغم مشکلات موجود توقع دارند ساخت اين پروژه‌ها خيلي سريع به پايان برسد. بانک بايد با تمام قوا براي اجراي مسکن مهر به کمک وزارت راه و شهرسازي بيايد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن