تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816290624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فیلم ساختن بهتر از داد کشیدن است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: فیلم ساختن بهتر از داد کشیدن است بامسعود ده نمکي درباره "اخراجی ها"

 شهرت مسعود ده نمکي بيشتر مربوط به فعاليت هاي سياسي اوست و زماني که بعنوان يکي از چهره هاي فعال "حزب اله" بشدت فعال بود. اوسپس به روزنامه نگاري پرداخت و سرانجام به فيلمسازي رسيد. به بهانه نمايش فيلم "اخراجي ها" در جشنوار ه فيلم فجربا او به گفت وگو نشسته ايم. آن طورکه گفته مي شود شمادر"اخراجي ها"فضاي متفاوت وپرشورونشاطي را ازجنگ ترسيم کرده ايد.من وقتي فيلمنامه رانوشتم آن رادادم به چند فيلمنامه نويس حرفه اي بخوانند. يکي از آنها آقاي پيمان قاسم خاني بود که پس از اينکه آن راخواند به من گفت تو اين همه طنزراازکجا آوردي؟ گفتم از جايي نياوردم. من همان فضايي راکه درآن زندگي مي کنم را به تصوير کشيدم. اصلا همين کتاب فرهنگ جبهه راببينيد. قابل قياس باحال وهواي فيلمهاي ما نيست. ياآن دروغ است يا اين. درمجموع عملا وعلنا به سمت تحريف تاريخ جبهه رفته ايم. فکرنمي کنيد اينها ناشي از يک سري مصلحت هايي است؟ من فکرمي کنم بيشترازاينکه مصلحت باشد ما به سمت يک نوع خودسانسوري رفته ايم. گاه بدون اينکه روابط خاص هم به وجودآيد ما نگاه وسليقه امان رابه آن تحميل مي کنيم. گاه چيزي رابسيار کمترازآنچه وجوددارد نشان مي دهيم وگاهي هم خيلي از چيزهايي راکه وجودندارد به آن مي افزاييم. پيش بيني هاي شما چقدراز آنچه قبل از شروع متصور مي شديد فرق کرد؟ازآنجا که من دراين موردازيک حوزه تئوريک وارد سينما شده بودم ونه عملي بنابراين فکرمي کردم همه چيز سرجاي خودش قرارمي گيرد. اما به هرسعي مي کردم با يک دکوپاژازقبل آماده شده وحتي با استوري بورد وارد صحنه شوم. اما درصحنه هاي جنگي چون شرايط جديد به ما تحميل شده بود وآن امکاناتي را که فراربودازابتدابه مادهند تغييرکرد، مجبور شديم ازهمان شيوه سنتي ساخت صحنه هاي جنگي با توجه به امکانات موجود عمل کنيم. بنابراين خيلي از اوقات هم سر صحنه دکوپاژشکل مي گرفت. "اخراجي ها" بازيگران مطرح زيادي دارد. در کارکردن با آنها درتجربه اولتان به مشکلي برنخورديد؟اين يکي از مسائلي بود که کاررا بسيار مشکل مي کرد. مشکل اين بود که اغلب اين بازيگران به طور همزمان سر فيلمهاي ديگري بودند ونمي شد آنها راجمع کرد و گفت که يک ساعت معطل شويد تا فلان نما راازشما بگيريم. بنابراين هميشه به تهيه کننده مي گفتم بيشتر ازاينکه پول توپ وتانک مصرف کني بايد هزينه بازيگران شود. از بازيگران جنگي استفاده کرديد؟يکي ديگراز مشکلات هم همين بود که تاهمه فهميدند که فيلم جنگي است ذهنيتشان به سمت هنرپيشه هايي رفت که درهمه فيلمهاي جنگي هستند ودرآخرهم بايد شهيد شوند. بنابراين مساله را با آقاي شريفي نيا درميان گذاشتم. ايشان هم ازکساني دعوت به عمل آوردند که يا چنين تجربه اي رانداشتند ويا کمترازآنها استفاده شده بود. به تعدد بازيگران اشاره کرديد. کارکردن باستاره ها درکنار يکديگر اين نگراني را درشما به وجود نياورد که شايد آنها درحد هميشگي اشان ظاهر نشوند؟اين کار يک فيلم قصه محور است ونه کاري شخصيت محور. براي من دراين فيلم مهم شخصيت هايي بود که قصه رابرايم تعريف کنند ونه چيز ديگري. شمادرزمينه هاي فرهنگي مختلفي کارکرده ايد. چه شد که فيلمسازي رابه آن اضافه کرديد؟فيلمسازي هم درادامه همان فعاليتهاي فرهنگي است. منظورمن بيشتران ضرورتي بود که باعث شده مثلا اينکه فيلم وسينما ابزاري قدرتمندتري براي تاثيرگذاري برمخاطب است.بله. من اگرقصدداشتم درزمينه هاي نوشتاري وروزنامه نگاري هم تلاش کنم تلاش مي کردم از روزمرگي بپرهيزم. براي ساخت يک فيلم توسط کارگردان درطي يک يا دو سال قدرت تامل وفاصله گرفتن از روزمرگي بسيار بيشتر است. فيلم شما سروصداهاي زيادي کرده است. فکر مي کنيد دليل اين ها چيست؟فکرمي کنم مردم دراين فيلم دردهاي خودرا از نزديک ديده اند. اغلب کساني که اين فيلم راديده اند تحت تاثيرقرار گرفته اند. جواب من براي اين سوالتان اين است که هرچه ازدل برخيزدلاجرم بردل نشيند. يک بحث مهمي که راه افتاده اشاره دارد به سابقه سياسي شما که حاشيه امنيتي رابراي شما بوجود آورده تا شما بتوانيد دراين فيلم مسائلي را راحت مطرح کنيد. چيزهايي راکه شايد زماني مخملباف درصدد بيان آن بود اما امکانش را نداشت وبه شدت با آن برخورد مي شد.ببخشيد. من اصلا منتظر اجازه کسي نمي مانم تا برايم اجازه صادر کند. من فکر مي کنم اين حق من است تا حرفم رابزنم اين کارراهميشه کرده ام وحتما به آن ادامه خواهم داد. فکر مي کنيد شما چه جور انساني هستيد؟من هم يکي مثل ديگران هستم که گاهي حرفهايي دارند که اگر بازبان سينما بزنند بهتراز اين است که بنويسند و اگر بنويسند بهترازاين است که داد بزنند واگرداد بزنند بهتر ازاين است که دعوايش شود و... پس بهتر است اورا تحمل کنيد. منبع:روزآنلاین    





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 461]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن