تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810358866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فقط دو درصد ساخت و سازها از طريق صنعتي سازي انجام مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آذر ۱۳۹۴ (۱۱:۸ق.ظ)
نائب رئيس سابق سازمان نظام‌مهندسي تهران در گفتگو با موج: فقط دو درصد ساخت و سازها از طريق صنعتي سازي انجام مي شود موج - سرعت و کيفيت دو موضوع بسيار مهم در امر ساخت و هستند و صنعتي سازي روشي است که حجت االه عزيزي رئيس کميته فن آوري هاي نوين سازمان نظام مهندسي معتقد است اگر به دنياي ساختمان سازي امروز وارد شود مي تواند در برآورده شدن هر دو موثر باشد.
صنعتي سازي از چه سالي وارد صنعت ساختمان شد؟

صنعتي سازي از دهه 1330 وارد کشور شده است.اگر بخواهيم به بحث صنعت نگاه کنيم صنعتي سازي ساختمان با توجه به آنکه صنعت ساختمان‌سازي يکي از صنايعي است که مي‌تواند بسياري از صنايع ديگر را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.يعني با صنعتي سازي ساختمان مي‌توانيم شاهد رشد و بالندگي ساير صنايع کشور باشيم.

فوايد صنعتي سازي در بحث ساخت‌وساز چيست؟
صنعتي سازي ساختمان از چند منظر قابل‌بحث است و صنعتي سازي مي‌تواند دستاوردهاي مهمي براي کشور ما به دنبال داشته که اهميت و لزوم صنعتي سازي را بيشتر براي ما مشخص مي‌کند.
در وهله دوم صنعتي سازي موجب تربيت نيروهاي انساني متخصص مي‌شود.مانند کشور آلمان که مي‌بينيم صنعت رشد کرده در کنار آن مهندسين و تکنسين‌هاي آن‌ها نيز متخصص شوند به‌طورکلي صنعتي سازي موجب تربيت نيروي انساني متخصص مي‌شود اما در سنتي سازي هر فردي در هر جايگاهي اين اجازه را به خودش مي‌دهد تا وارد يک حيطه کاري شود.
در قانون مقررات ملي ساختمان نيز به استفاده از نيروهاي متخصص و تکنسين‌هاي داراي گواهينامه تخصص تأکيد شده است.
تخصص در ساختمان‌سازي داراي مزاياي فراواني است به‌عنوان‌مثال استفاده از نيروهاي متخصص موجب مي‌شود تا کيفيت ساختمان‌سازي در کشور بالا رود و ساختمان‌هايي با عمر بيشتر توسط متخصصين ساخته شود.
سومين دستاورد صنعتي سازي کاهش قيمت ساختمان‌هاست.در صنعتي سازي از دو منظر شاهد کاهش قيمت مسکن و سرمايه‌گذاري در بخش اين بخش هستيم.
از سوي ديگر آنکه به دليل استفاده از مصالح سبک، استاندارد و به‌روز در کنار دانش و فناوري روز در صنعتي سازي ساختمان‌ها ساخته مي‌شوند ازآنجايي‌که اين مصالح عموماً سبک هستند و امروز صنعت ساختمان‌سازي دنيا به سمت سبک‌سازي مي‌رود هنگامي‌که سازه سبک شود سازه انعطاف‌پذيري بيشتري نيز در برابر حوادث طبيعي مانند زلزله خواهند داشت.
مبحث مهم‌تر ساخت سريع‌تر ساختمان‌هاست.درروش صنعتي سازي ساختمان مي‌توانيم تعداد بيشتري ساختمان و در مدت‌زمان کمتري بسازيم.اگر بپذيريم ساختمان به‌عنوان يک بحث سرمايه‌گذاري در صنعتي سازي در نظر بگيريم همزمان با کاهش زمان ساخت ساختمان مدت‌زمان سرمايه‌گذاري نيز کاهش پيدا مي‌کند.
در حال حاضر سرعت ساخت‌وساز در کشور ما بسيار پايين است و ساخت‌وساز به‌کندي پيش مي‌رود به‌عنوان‌مثال تنها شش ماه صرف کارهاي اداري و دريافت مجوز و پروانه ساخت مي‌شود و مدت‌زمان به اتمام رسيدن پروژه نيز به‌طور ميانگين کمتر از دو سال نيست.
در کنار آن سرمايه‌گذاري در بخش ساخت‌وساز را نيز در نظر بگيريم متوجه مي‌شويم که با استفاده از روش صنعتي سازي سرعت ساخت‌وساز کاهش‌يافته و سرمايه‌گذاري در اين امر بهتر و بيشتر جواب خواهد داد درنتيجه با توجه به افزايش سرعت ساخت و در کنار آن کاهش زمان سرمايه‌گذاري صنعتي سازي مي‌تواند به رونق بازار ساخت کمک شاياني کند.
بايد به بحث صنعتي سازي هم ازنظر مديريت ساخت‌وساز و هم ازلحاظ ساختمان‌سازي با در نظر گرفتن تمامي پيش‌بيني‌ها و طبق مطالعه و با برنامه نگاه کرد.بحث ديگر در خصوص صنعتي سازي که کيفيت ساخت را بالا مي‌برد کيفيت در اندازه‌گيري و ساخت است و ديگر اين‌گونه نيست که طراح با نظر شخصي خودش اندازه‌هاي داخلي ساختمان را تغيير دهد.

ميزان استفاده از صنعتي سازي در صنعت ساختمان سازي ما چه ميزان است؟
متأسفانه در کشور ما تنها دو درصد از صنعتي سازي در بحث ساختمان‌ سازي استفاده مي‌شود و فقط شامل چند منطقه شمال شهر تهران و منطقه 22 مي‌شود.
صنعتي سازي بيشتر در خصوص ساختمان‌هاي با مصرف مسکوني استفاده مي‌شود اما درزمينه ويلا سازي نيز تلاش‌هايي انجام مي‌شود به‌خصوص در مناطق آزاد ما شاهد ورود صنعتي سازي به بخش ساخت‌وساز در اين مناطق هستيم.

ارزيابي شما از وضعيت ساختمان سازي و کيفيت توليدات اين بخش چيست؟
ساختمان‌سازي بايد توسط افراد متخصص انجام شود و تا وقتي‌که ساختمان‌سازي به‌صورت سنتي ساخته مي‌شود و هر فردي با هرگونه تجربه و سابقه کاري تنها با در نظر گرفتن مسئله مالي و براي به دست آوردن سود به صنعت ساخت‌وساز وارد مي‌شوند اما ازآنجايي‌که نه علم و نه تحصيلات دانشگاهي موردنياز براي ساخت‌وساز را دارد و نه آگاهي دارد به اينکه ساختمان‌سازي چگونه مي‌تواند براي خود و کشور مؤثر باشد.
ساختمان‌سازي توسط افرادي که متخصص نيستند بايد جرم تلقي شود.زيرا فردي که مسئوليت ساخت يک ساختمان را بر عهده مي‌گيرد مسئول جان افرادي است که قرار است در اين ساختمان ساکن شوند و اگر ساخت تخصصي و بامطالعه انجام نشود باعث مي‌شود تا ساختمان بدون کيفيت ساخته‌شده و در آينده براي ساکنان مشکلات فراواني را ايجاد کند.به‌عنوان‌مثال ميزان مقاومت چنين ساختمان‌هايي در مقابل بلاياي طبيعي مانند زلزله بسيار پايين خواهد بود و مي‌توان جان افراد ساکن در آن را به خطر بياندازد.
حضور افراد غيرمتخصص در امر ساخت‌وساز بايد توسط دادستاني جرم محسوب شود زيرا همان‌طور که براي پزشک قلابي که با جان افراد بازي مي‌کند اعلام جرم مي‌شود در خصوص سازندگان غيرمتخصص نيز به دليل بازي با جان تعداد زيادي از مردم نيز اعلام جرم شود تا بتوان جلوي ورود افراد غيرمتخصص به امر ساختمان‌سازي را گرفت.

چگونه مي‌توان از صنعتي سازي بيشتر در ساختمان‌سازي استفاده کرد؟
دستگاه‌هاي دولتي و مسئول هستند که مي‌توانند در رونق يافتن صنعتي سازي در امر ساخت‌وساز تأثير بگذارند. به‌طور مثال خود من به آقاي چمران رئيس شوراي شهر تهران پيشنهاد دادم تا در مرحله صدور پروانه‌هاي ساختمان به سازندگان پيشنهاد بدهيد تا اگر سازه‌هايشان را بر اساس فناوري و تکنولوژي روز دنيا بسازند 5 درصد از عوارض ساختماني را به آن‌ها تخفيف مي‌دهد تا بر اساس اين بسته‌هاي تشويقي سازندگان تشويق شوند تا از صنعتي سازي در امر ساخت‌وساز خود استفاده کنند.
حتي مي‌توان در شناسنامه فني ساختمان نيز دربندي به استفاده از صنعتي سازي در امر ساخت‌وساز در ساختمان‌سازي نيز اشاره کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن