تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814688957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۳۰ درصد منابع در اقتصاد مسکن با صنعتي‌سازي ساختمان صرفه‌جويي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آذر ۱۳۹۴ (۹:۸ق.ظ)
۳۰ درصد منابع در اقتصاد مسکن با صنعتي‌سازي ساختمان صرفه‌جويي مي شود موج - رئيس هيأت‌ مديره شرکت کيسون با اشاره به صرفه‌جويي ۳۰ درصدي منابع در اقتصاد مسکن با صنعتي‌سازي ساختمان گفت: صنعتي‌سازي در مناطق شهري و غير انبوه که ۹۰ درصد از مسکن کشور را تشکيل مي‌دهد، تقريبا صفر است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا انصاري در دومين روز از پانزدهمين همايش سياست‌هاي توسعه مسکن در ايران در نشست تخصصي فناوري صنعت ساختمان با اشاره به موضوع صنعتي‌سازي ساختمان گفت: از بيشتر کساني که سوال مي‌شود صنعتي‌سازي ساختمان چيست، بلافاصله پاسخ مي‌دهند «پيش‌ساخته»؛ در حالي که منظور از صنعتي‌سازي فقط ساختمان‌هاي پيش‌ساخته نيست، بلکه توليد محصولات و استانداردها نيز به صورت صنعتي توليد مي‌شود.
وي با بيان اينکه حرکت به سمت صنعتي‌سازي ساختمان از دهه ۵۰ آغاز شد، اما؛ در اين بخش تا کنون موفق نبوده‌ايم، ارتقاي کيفيت و صرفه‌جويي در منابع را ۲ معيار اصلي و کلي صنعتي‌سازي ساختمان عنوان کرد و افزود: در دنيا با رفتن به سمت صنعتي‌سازي ساختمان تا ۳۰ درصد در منابع مالي نسبت به سنتي‌سازي صرفه‌جويي مي‌شود که به همين ميزان نيز مي‌تواند در اقتصاد مسکن ايران مؤثر باشد.
رئيس هيأت‌ مديره شرکت کيسون با تفکيک صنعتي‌سازي ساختمان در ۲ حوزه انبوه‌سازي و مسکن شهري (غير انبوه) گفت: در حال حاضر صنعتي‌سازي اغلب در بخش انبوه‌سازي مسکن مورد توجه قرار مي‌گيرد در حالي که انبوه‌سازي تنها ۱۰ درصد از اقتصاد مسکن را دربردارد و ۹۰ درصد از واحدهاي مسکوني کشور غير انبوه هستند.
انصاري با استناد به حاصل تحقيق ۳۵ ساله در حوزه صنعتي‌سازي ساختمان گفت: در دنيا روش‌هاي مختلف ساخت ساختمان به شکل صنعتي ارائه مي‌شود که بين ۱۸ تا ۲۰ روش صنعتي‌سازي به تناسب اقليم و شرايط جغرافيايي هر کشور وجود دارد.
وي با تأکيد بر اينکه در انواع روش‌هاي صنعتي‌سازي ساختمان بايد تمام فرايندهاي ساخت از طراحي تا اجرا کنترل و بررسي شود، توضيح داد: در غير اين صورت دستاوردهاي استفاده از روش‌هاي صنعتي‌سازي مي‌تواند موفق باشد.
رئيس هيأت‌ مديره شرکت کيسون با طرح اين سوال که چه بايد کرد تا سهم ۹۰ درصدي ساختمان‌هاي غير انبوه کشور نيز مشمول صنعتي‌سازي شوند تا حاصل آن ارتقاي کيفيت و صرفه‌جويي در منابع شود؟ گفت: صنعتي‌سازي ساختمان در مناطق غير انبوه و آنچه که در شهرها ساخته مي‌شود بخش عمده‌اي از مسکن کشور را شامل مي‌شود که براي صنعتي شدن نيازمند وجود کارخانه‌هاي صنعتي‌سازي ساختمان است.
انصاري، کنترل ساخت‌وسازهاي شهري را نامطلوب عنوان کرد و گفت: صنعتي سازي ساختمان‌هاي شهري در حال حاضر تقريبا صفر است گرچه صنعتي‌سازي ساختمان در انبوه‌سازي‌ها حدودا ۳۰ درصد است که البته اين ميزان متأسفانه رضايت‌بخش نيست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن