تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813152317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم به ضرر مصرف کنندگان نفت نيز بود/ توسعه اقتصاد نفت و گاز، به معناي وابستگي به درآمدهاي نفتي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آذر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۸ق.ظ)
وزير نفت در مراسم رونمايي از قراردادهاي جديد نفتي عنوان کرد: تحريم به ضرر مصرف کنندگان نفت نيز بود/ توسعه اقتصاد نفت و گاز، به معناي وابستگي به درآمدهاي نفتي نيست موج - وزير نفت با اشاره به اينکه تحريم هاي ظالمانه به ضررمصرف کنندگان نفت نيز است، گفت: با استفاده از درآمدهاي نفت مي توان بخش هاي ديگر اقتصاد کشور را نيز توسعه داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، بيژن زنگنه، وزير نفت، صبح امروز (شنبه) در مراسم رونمايي از قراردادهاي جديد نفتي که در محل سالن اجلاس سران در حال برگزاري است، گسترش اکتشاف، بالا بردن ظرفيت توليد نفت و گاز در کشور، افزايش مستمر ضريب بازيافت از مخازن، ارتقاي فناوري هاي ملي و تقويت ظرفيت هاي ايراني غيردولتي براي حضور در فعاليت هاي صنعت نفت را پنج اصل مهم حاکم بر برنامه هاي آينده وزارت نفت برشمرد.
وي افزود: اکنون فرصت مناسبي است که با برداشته شدن تحريم هاي ظالمانه عليه ايران، يک بار ديگر ثابت شود تحريم ها عليه جريان نفت، به ضرر هم مصرف کننده و هم توليد کننده است و نفت را نبايد با نگرش سياسي، مورد تهديد و تحريم قرار داد.
زنگنه ادامه داد: نخستين اصل حاکم بر برنامه هاي بخش بالادستي نفت، ضرورت اجتناب ناپذير گسترش اکتشاف در عرصه سرزمين و توسعه و بالابردن ظرفيت توليد نفت و گاز کشور است.
وي دومين اصل را ضرورت اجتناب ناپذير افزايش مستمر ضريب بازيافت و برداشت نهايي از مخازن نفت و گاز خواند و افزود: ضرورت بهره گيري از برترين فناوري هاي موجود در جهان و توجه به ارتقاي فناوري ملي اصل سوم مورد نظر وزارت نفت است.
ضرورت جذب سرمايه خارجي براي توسعه صنعت نفت و نيز حمايت از ظرفيت هاي ايراني غيردولتي براي حضور در زنجيره اکتشاف، توسعه ميدان هاي نفتي و بهره برداري از آن، اصول چهارم و پنجم مورد اشاره زنگنه بود.
وزير نفت با بيان اينکه توسعه اقتصاد نفت و گاز انجام مي شود به معناي وابستگي به درآمدهاي نفتي نيست، افزود: با استفاده از درآمدهاي نفت مي توان بخشهاي ديگر اقتصاد را توسعه داد.
زنگنه با اشاره به سه خانواده قراردادي؛ يعني قراردادهاي امتيازي، مشارکت در توليد و قراردادهاي خدماتي که بيع متقابل نوعي از اين قراردادهاست، گفت: ميدانهاي سيري A و B، فازهاي ٢ و ٣ و ٤ و ٥ پارس جنوبي، ميدانهاي سروش و نوروز و ميدانهاي دارخوين و دورود نيز در قالب قراردادهاي بيع متقابل اجرا و به توسعه رسيده است.
وزير نفت با بيان اينکه ايران امروز با بيست سال گذشته تفاوت هاي زيادي کرده و ما بايد از فرصت هاي کار با شرکت هاي بين المللي به عنوان اهرم قوي براي اقتصاد و حمايت از تأسيس شرکت هاي دانش بنيان استفاده کنيم، افزود: بايد از مشارکت شرکت هاي داخلي و خارجي در بخش بالادستي نفت استفاده لازم را کرد.
زنگنه بر ضرورت تشکيل و قدرتمند شدن شرکت هاي پيمانکار عمومي (جي سي) تأکيد و اظهار کرد: هم اکنون پتروپارس در اين بخش به عنوان يک پيمانکار عمومي حضور دارد که بايد تلاش شود با قدرت به فعاليت در اين زمينه ادامه دهد.
وزير نفت به تشکيل نخستين شرکت هاي پيمانکار عمومي در کشور اشاره و تصريح کرد: در سال هايي که در وزارت نيرو حضور داشتم شرکت هاي مپنا و فراب با اين هدف تشکيل شدند.
زنگنه با بيان اينکه مدل جديد قراردادهاي نفتي که امروز ارائه مي شود الزاما بي نقص نيست؛ زيرا محصول دست بشر است، تصريح کرد: باوجود اين مسائل، اين قرارداد جوابگوي نيازهاي صنعت نفت و توسعه آن خواهد بود ضمن آنکه با رعايت اصول، از نظريات صاحب نظران و کارشناسان براي اين مدل از قراردادها استقبال مي کنيم.
وي با بيان اينکه ايران در ١٠٧ سال گذشته و پس از کشف نفت، همواره نقش سازنده اي در تأمين انرژي جهان داشته است، تاکيد کرد: ايران همواره يک رکن اثرگذار در امنيت انرژي جهان است و در اين راه نقش سازنده اي را ايفا مي کند.
وزير نفت در پايان با اشاره به اينکه ايران از همکاري و مشارکت با شرکت هاي بين المللي و در شرايط برد-برد استقبال مي کند، گفت: شرکت ها و سرمايه گذاران خارجي مي توانند در بخش پايين دستي صنعت نفت مانند پتروشيمي ها، پالايشگاه ها و ال ان جي حضور پيدا کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن