تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813273778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرمت یک خانه تاریخی در کاشان | معرفی جاذبه های گردشگری ایران


واضح آرشیو وب فارسی:سیری در ایران: تاریخ خبر:1394/09/05-به گزارش ایرنا محسن جاوری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این عملیات مرمتی با هزینه افزون بر 250 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شد.
وی گفت: بازسازی رواق تخریب شده جبهه شمالی، آواربرداری، استحکام بخشی و اندود کاهگل نهایی بام جبهه شمالی از اقدامات مرمتی مهمی است که در این بنا صورت گرفته است.
خانه تاریخی خداشناس از جمله بناهای منحصر به فرد کاشان است که در دو طبقه همکف و زیر زمین ساخته و نوع آجرکاری ورودی، گچبری و رخبام پنجه گربه ای بالای سر در این بنا متعلق به اواخر قاجار و اوایل پهلوی می باشد که نوع فضای سازی داخلی بنا نیز به همین مورد اشاره دارد.
اطاقهای این بنا در سه ضلع شمال شرق، جنوب غرب و شمال غرب بنا شده و دارای دو زیر زمین می باشد که در ضلع شمال شرق و جنوب غربی استقرار یافته است.
از جمله ویژگیهای این بنا می توان به حوضخانه زیبا و رفیع آن در ضلع جنوب غربی خانه و همچنین گچبریها و سرستونهای زیبای رواقها و بدنه های روبه حیاط اشاره کرد.
خانه تاریخی خداشناس در تاریخ 16 دی ماه ماه سال 1387با شماره 24455 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
هزار و 500 اثر تاریخی ارزشمند در شهرستان کاشان شناسایی و از این تعداد تاکنون 318 بنای تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده است. از این تعداد 83 اثر شامل خانه های تاریخی است.

مرمت یک خانه تاریخی در کاشان

مرمت یک خانه تاریخی در کاشان

مرمت یک خانه تاریخی در کاشان






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیری در ایران]
[مشاهده در: www.seeiran.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن