تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815594979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرضه نان سبوس دار بهترين روش گسترش فرهنگ صحيح تغذيه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۵:۳۶ب.ظ)
عرضه نان سبوس دار بهترين روش گسترش فرهنگ صحيح تغذيه است موج - با گسترش فرهنگ مصرف نان سبوس دار مي‌توان فرهنگ تغذيه صحيح در جامعه را نهادينه کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 گفت: سبوس يکي از غني‌ترين منابع الياف گياهي (فيبر) مورد استفاده در برنامه‌ غذايي شمرده مي‌شود که لازم است به منظور حفظ و افزايش سلامت مردم مصرف نان سبوس دار را با فرهنگ سازي گسترش دهيم.
رمضانعلي ملک افزود: انواع سبوس و همچنين ساير موادغذايي انباشته از الياف گياهي، نقش موثري در تناسب وزن، کاهش برخي سرطان‌ها و حمله‌هاي قلبي و همچنين جلوگيري از اختلالات روده اي دارد.
وي با بيان اينکه شمار زيادي از مردم پس از اطلاع از فوايد سبوس، افزودن چند قاشق غذاخوري سبوس خام آسياب شده را به غذاي روزانه‌شان آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: امروزه اثبات شده که اين طريق استفاده از سبوس، موجب التهاب روده و ايجاد بيماري مي‌شود و علاوه بر اين اسيد فيتيک موجود در سبوس خام، بدن را از جذب کلسيم، آهن، روي، منيزيم و ديگر مواد کاني مهم باز مي‌دارد.
ملک تصريح کرد: بهترين شکل بهره مندي از مزاياي سبوس اين است که از نان گندم، غلات و ساير فرآورده‌هاي سبوس دار استفاده شود.
مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 در پايان با بيان اينکه خوردن نان سفيد، سيب زميني و برنج بدون سبوس در افزايش قند خون و کاهش و نارسايي انسولين نقش زيادي دارد، اظهار داشت: مواد اليافي يا سلولزي موجود در پوسته گندم داراي ۱۲ نوع اسيد آمينه ضروري بدن است که ما به سادگي آن را در کارخانه‌هاي تهيه آرد و مراحل بوجاري، از گندم جدا ساخته و فقط نشاسته گندم را نگه مي‌داريم که با مصرف آن به نفخ معده و روده و افزايش قند خون و کاهش انسولين بدن دچار مي‌شويم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن