تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820774675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش‌های دینی در قزاقستان قانون‌مند و به‌روز می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
آموزش‌های دینی در قزاقستان قانون‌مند و به‌روز می‌شود
در کنفرانسی که درباره آموزش‌های اسلامی در قزاقستان برگزار شد، سمت‌وسوی آموزش‌های دینی در این کشور تا سال 2020 مشخص و تدوین شد.

خبرگزاری فارس: آموزش‌های دینی در قزاقستان قانون‌مند و به‌روز می‌شود



به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در بیشکک، کنفرانس «یکپارچگی آموزش مذهبی- ضامن ثبات مذهبی» در دانشگاه مصری فرهنگ اسلامی موسوم به «نور مبارک» برپا شده است.

در این کنفرانس درباره آموزش‌های دینی دانش‌آموزان قزاقستان در خارج از کشور، بالا بردن سطح علمی مدارس دینی کشور به سطح دانشگاه، ارتقاء آموزش‌های مذهبی، آموزش امامان جماعت مساجد و دیگر موضوعات دینی بحث و تبادل‌نظر شد. در این کنفرانس، برای اولین بار سندی با نام «بنیان توسعه آموزش‌های مذهبی تا سال 2020 و سمت‌وسوی فعالیت اداره روحانیت مسلمانان قزاقستان» تدوین شد. این سند، استراتژی اصلی برای تعریف سمت‌وسوی توسعه و بهبود سیستم آموزش‌های مذهبی در قزاقستان است. هدف از این سند، بهبود سیستم آموزش‌های دینی همراه با آموزش علوم روز و آموزش مطالب مذهبی در کنار مفاهیم و ارزش‌های ملی، ارائه کامل و باکیفیت آموزش‌های دینی و بالا بردن مصونیت جوانان کشور از طریق آموزش‌های صحیح مذهبی در مقابل ایده‌های افراط‌گرایانه مذهبی و جنبش‌های افراطی می‌باشد. براساس این برنامه، باید تغییراتی در برنامه‌های درسی مدارس دینی کشور وجود داشته و به غیر از موضوعات مذهبی که بخش عمده برنامه‌های این مدارس است، نیازمندی‌های علوم روز نیز تدریس شود. بروز رسانی مدارس دینی و ارتقاء آنها به سطح کالج، از دیگر بخش‌های این سند عنوان شده است بطوریکه فارغ‌التحصیلان این مدارس قادر خواهند بود به فعالیت در نهادهای دولتی برای دریافت آموزش مذهبی و علوم روز مشغول شوند. در این کنفرانس «یرژان‌حاجی ملقاجیلو» مفتی اعظم قزاقستان، رؤسای کمیته امور مذهبی این کشور، مدیران مدارس، اساتید دوره‌ه‌های دروس مذهبی در مساجد و دیگر پژوهشگران حوزه مطالعات مذهبی در قزاقستان شرکت کردند.

















انتهای پیام/ح

http://fna.ir/3CYFAR





94/09/04 - 10:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن