محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831609040
روایت مطهری از گزارشی که رهبری شنیدند و گریه کردند
واضح آرشیو وب فارسی:خلیج فارس: خلیج فارس: یک عضو کمیسیون فرهنگی به موضوع بازداشت خبرنگاران اشاره کرد و گفت: این نگرانی وجود دارد که بازداشت خبرنگاران با هدف ایجاد رعب در بیان روزنامه نگاران در قبل از انتخابات انجام شده است. علی مطهری با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به پرسشی در خصوص موضوع نفوذ در کشور و به دنبال آن تأکیدات مقام معظم رهبری، گفت: نمی توان گفت که نفوذ نبوده منتها باید مراقب باشیم که مسأله نفوذ به شکل ابزار درنیاید که بخواهند تصفیه حساب سیاسی کنند. وی توضیح داد: مسأله نفوذ نباید به شکل ابزاری باشد که بگویند برخی دنبال نفوذ ند و مأمور خارجی هستند و از این طریق زمینه سازی حذف رقبایمان را از صحنه سیاسی فراهم کنیم. به طور کلی نباید پروژه پیاده کنیم. در همین رابطه هنوز برای بنده بازداشت خبرنگاران روشن نیست. نمی خواهم بگویم که این کار صرفاً بهانه ای برای فشار بوده اما هنوز توضیح کافی داده نشده است. نماینده مردم تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 گفت: قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 اعلام شد که 30، 40 نفر مرتبط با خارج را گرفته اند. بنده در آن زمان نماینده مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات بودم جلسه ای برگزار و خواسته شد توضیحات لازم را در مورد بازداشت این خبرنگاران ارائه دهند. این توضیحات یک سری اطلاعات کلی بود مبنی بر اینکه این خبرنگاران دنبال ارتباط با خارج و ضربه زدن به نظام بودند. آنها را مرتبط با خبرنگاران خارجی و بی بی سی دانستند آن هم به این شکل که خبرنگاری که قبلاً در ایران بوده و به دلیل فشارهای سال 88 از کشور خارج شده و در بی بی سی فعالیت کرده با آن خبرنگار تماس گرفته و ضمن احوالپرسی سوالاتی را پرسیده است. وی افزود: آنها این تماس را به معنای ارتباط با خارج قلمداد کرده اند و گفتند که این خبرنگاران اسناد نظام را منتقل کرده اند. ما در پاسخ گفتیم که مگر خبرنگار چه چیزی جز آنچه در رسانه ها، روزنامه ها و سایت ها منتشر می شود می داند که بخواهد منتقل کند و خبرنگار چه چیزی از اسناد نظام دارد که بخواهد بداند. ما در انتها در آن جلسه پاسخ ها را قانع کننده ندانستیم بعد از آن معلوم شد که هدف از این بازداشت ها ایجاد رعب در قبل از انتخابات در برخی رسانه ها و روزنامه ها بود. این عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: ما الان بدبین هستیم که نکند در این بازداشت های خبرنگاران چنین هدف هایی وجود داشته باشد. الان خیلی از روزنامه نگاران نگران هستند و در وحشت اند که هر لحظه ممکن است آنها را بگیرند. این برای کشور بد است و خلاف آزادی بیان و به ضرر کشور است. چرا که همیشه تخلفات بزرگ در زمان ایجاد محدودیت برای آزادی بیان رخ می دهد. اینکه حقایق و حرف ها به درستی گفته نشود. به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران در ادامه با اشاره به تذکر کتبی اش به وزرای دادگستری و اطلاعات در روز گذشته و انتقاد از این که تذکرش سانسور شده است، گفت: اینگونه سانسورها به ضرر کشور است. ما فکر می کنیم با این رویه به کشور خدمت می کنیم اما به ضرر کشور است. وی در بخش دیگری با سخنانش با اشاره به وظایف سپاه از ابتدای انقلاب خاطرنشان کرد: ما بالأخره در کشور وزارت اطلاعات و دادگستری داریم. باید همه تصویر درستی از نفوذ داشته باشیم. نماینده مردم تهران در ادامه اظهار کرد: مسأله نفوذ موضوع تازه ای نیست و از ابتدای انقلاب وجود داشته است. چون می خواهند در جامعه ما نفوذ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایجاد کنند همانطور که ما می خواهیم در آنجا نفوذ کنیم. البته این وظیفه اسلامی ماست که اسلام را گسترش داده و نفوذ کنیم. وی با بیان این که «اسلام با داعیه جهانی آمده تا کل دنیا را بگیرد» گفت: راه سعادت بشر این است که دنیا تحت سیطره اسلام قرار بگیرد. به همین دلیل همانقدر که آنها دنبال نفوذ در کشورمان هستند ما نیز باید باشیم. بر همین اساس نفوذ از قبل بوده و چیز جدیدی نیست. در مقطع فعلی مقام معظم رهبری به مناسبت برجام تأکید کردند که مراقب باشید از راه برجام نفوذ صورت نگیرد، راه نفوذ را بسته و مراقبت کنید. بر این اساس فکر نمی کنم که ایشان چیز بیشتری گفته باشند و هشداری بود که مراقبت صورت گیرد. نماینده مردم تهران با تأکید بر این که «مسأله مبارزه با نفود بیشتر از آنکه به شعار نیاز داشته باشد به عمل نیاز دارد» گفت: در حال حاضر تا حدی در بخش فرهنگی نفوذ صورت گرفته به طوری که با نگاهی که نوع و سبک زندگی می توان فاصله از سبک زندگی اسلامی و نزدیکی به سبک زندگی غربی را دید. سبکی که آسیب های اجتماعی را در جامعه به وجود آورده. در همین رابطه گزارش عمیق و وسیع منتشر شد و خدمت مقام معظم رهبری نیز رسید. گزارشی در خصوص افزایش نرخ طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی شهرها و مواردی از این دست که مأیوس کننده نیز بود. مطهری افزود: شنیدم رهبری خودشان 6 ساعت وقت گذاشته اند و گزارش را شنیدند و در آخر گفتند که خودشان مسئولند و در برخی حوزه ها نیز اشک ریخته و گریه کرده اند. این نشان می دهد این مسأله مهمی است و حاکی از نفوذ فرهنگی می باشد. وی با بیان این که «بخشی از آسیب های اجتماعی ناشی از وضعیت اقتصادی است» در عین حال گفت: بخش دیگری از آسیب ها ناشی از فرهنگ و گرایش های فرهنگی است. با نگاهی به افزایش نرخ طلاق به این موضوع می توان پی برد که آمار طلاق در بین قشر مرفه و بیشتر از قشر محروم و فقیر است به طوری که می گویند نرخ طلاق در شمال تهران 2 به 1 است یعنی از هر دو ازدواج یک طلاق صورت می گیرد. این نشان دهنده مشکل فرهنگی و ورود سبک زندگی فرهنگی است. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در زمانی که روابط آزاد و مجالس مختلط بیشتر شده طرف هوس می کند که زنش را عوض کرده و طلاق بدهد. در موضوع دیگر فرهنگی بنده هفته گذشته سوالی از وزیر فرهنگ در مورد علت رواج استفاده از کلمات بیگانه در کشور بخصوص تابلوها، موسسات و غذاخوری ها داشتم که علیرغم اینکه پاسخ را قانع کننده ندانستم اما باز درخواست رأی گیری ندادم چون ایشان دو کارت زرد داشت. مطهری یادآور شد: در بسیاری از کشورها با تغییر واژگان و زبان نفوذ فرهنگی صورت می گیرد. در حال حاضر در کشور ما نوع پوشش در جامعه و استفاده از سبک غربی نسبت به 15 سال پیش متفاوت شده که این نشان دهنده نفوذ در برخی قسمت هاست. پس نمی توان گفت که نفوذ نبوده باید مراقبت کنیم. به گزارش ایسنا، مطهری در ادامه در واکنش به صحبت یکی از دانشجویان مبنی بر این که دینداری جوانان کاهش یافته است، گفت: بنده این صحبت شما که دینداری جوانان کم شده است را قبول ندارم، چون وضعیت دینداری مردم از جمله جوانان نسبت به قبل از انقلاب بیشتر شده است. البته در این بین برخی معتقدند که قرائت رسمی از دین در کشور وجود نداشته باشد و هر کسی هر طور که دین را می فهمد از آن قرائت کند. حال این که باید قرائتی که از طرف اسلام شناسان و متخصصان ارائه می شود را به رسمیت بشناسیم ولی آن ها نیز قابل نقد و گفت وگو است. پس این که بگوییم باب نقد و گفت وگو بسته است درست نیست. شاهد این موضوع حوزه های علمیه و طرح مباحث مختلف در جامعه است. وی افزود: در مورد نقد، مقام معظم رهبری چند بار گفته اند که من را انتقاد کنید و در جای دیگری می گویند عده ای فکر کرده اند که باید حرف های من را تکرار کنند. این طور نیست. هر کسی حرف خود را بزند. مطهری ادامه داد: در این بین ممکن است کسی نظر مخالف ولی فقیه داشته باشد که اشکالی ندارد. البته ما کاسه های داغ تر از آش هم داریم که اگر کسی حرف مخالف ایشان را بگوید حسابش با کرام الکاتبین است. باید این حرف ها و واکنش ها را اصلاح کنیم و الا خود رهبری چنین حرفی ندارد. بالاتر از ایشان حضرت علی (ع) می فرمایند از من در آشکارا و پنهان انتقاد کنید و با من مثل پادشاهان و ستمکاران صحبت نکنید. این فرموده نیز نشان می دهد که گاهی نگاه ها و برداشت های غلطی وجود دارد. این عضو کمیسیون فرهنگی با بیان این که «بارها گفته ام که یکی از مشکلات کشور برداشت غلط از اصل ولایت فقیه است» گفت: این مشکل اساسی بیشتر در بخشی از اصولگرایان دیده می شود و در دولت قبل هم بود. ما در دولت قبل می گفتیم که این دولت قانون را قبول ندارد و اجرا نمی کند. چون نظر ما این است که آقای احمدی نژاد، آقای روحانی و هر کسی که قانون را قبول ندارد حتی یک ساعت هم نباید در این مقام باقی بماند. اما آقایان چیز دیگری می گفتنددر حالی که رهبر، نماینده و هر مسئول دیگری هر کدام کار خود را انجام می دهند و تمامی حرف ها و برداشت ها ناشی از نگاه های ماست. نماینده مردم تهران همچنین در واکنش به صحبت دانشجوی دیگری در مورد بکارگیری کلمه نفوذ در کشور و استفاده از آن برای انزوای برخی افراد همچون مواجهه با کلمه فتنه، گفت: اینکه نفوذ نباید مثل فتنه شود حرف درستی است چون بالأخره از کلمه فتنه خیلی سوءاستفاده شد. بنده اولین کسی بودم که از کلمه فتنه استفاده کردم. یعنی 3 روز بعد از انتخابات 88 در مصاحبه زنده تلویزیونی کلمه فتنه را بکار گرفتم آن هم در شرایطی که هنوز وضعیت روشن نبود و حتی خیلی از اصولگرایان شک و تردید داشتند که نکند تقلب شده است. اما من می گفتم که فتنه به معنای واقعی کلمه رخ داده است. با همین استدلال می گویم که نباید از این تعبیر سوءاستفاده کرد و هر مخالف را فتنه گر دانست. مطهری خاطرنشان کرد: کسی که می گوید باید با متهمان 88 درست برخورد شود و ظلم نکنیم را نباید فتنه گر دانست چون حتی نباید به ظالم هم ظلم کرد. اگر کسی بخواهد نظری غیر از نظر مرسوم درباره فتنه بدهد نباید آن را محکوم کرده و به او حمله کنید. این رفتار همچون رفتار اروپایی ها در مورد هولوکاست است که اجازه طرح نظر مخالف و تحقیق را نمی دهند. این نماینده مجلس در ادامه تأکید کرد: حرف من این است که باید در موضوع فتنه سه موضوع را مورد بررسی قرار داد یعنی اشتباهات برخی مسوولان، شیطنت آقای احمدی نژاد و عدم تمکین به قانون باید این سه عامل در محکمه رسیدگی شود و سهم هر کسی معلوم گردد. بعد از آن حکم هرچه بود باید اجرایی شود. اما این که همین طوری وضعیت را به پیش ببریم درست نیست و زشت است. این روند غلطی است که در جمهوری اسلامی باب شده است. مطهری افزود: بحث من در این موضوع دفاع از موسوی و کروبی نیست چون اگر این کار را با آقای احمدی نژاد هم می کردید اعتراض می کردم که چرا بدون محکمه این کار انجام شده است. اینکه کسی در خانه محصور شود را قبول ندارم. انجام این کار در دوران آشوب شاید درست باشد اما قرار است تا کی این کار ادامه پیدا کند. اکنون پنج سال گذشته است و نباید ظلم کنیم. وی ادامه داد: ما به صدام یعنی ظالم هم نباید ظلم کنیم. اگر می گویید آن دو به نظام ظلم کرده اند مگر ما مجازیم که به آنها ظلم کنیم، باید اجازه دهیم تا حرف هایشان را بزنند و مردم بشنوند که چطور کسی که هشت سال نخست وزیر این کشور بوده یک مرتبه این رفتارها را انجام می دهد و اینکه طرف مقابل چه کاری کرده که باعث این عکس العمل شده است. آنهایی که اکنون به این موضوع اعتراض نمی کنند فردا سر خود آنها می آید. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: این حرف درستی است که نفوذ را مثل فتنه نکنیم. چون اکنون هر کسی زندگی خود را می کند. اگر دنبال نفوذکننده هستید باید آن جاهایی بروید که خیلی دم از طرفداری نظام را می زنند. یعنی طرف با ظاهر پسندیده و درست در این جمع ها حضور پیدا می کند و بعد نفوذ می کند. آنهایی که خیلی واضح انتقاد می کنند که دیگر نفوذ ندارند. به گزارش ایسنا، این عضو کمیسیون فرهنگی در پرسشی مبنی بر اینکه برای رفع مشکل بیکاری جوانان چرا کاری انجام نمی دهید، گفت: این موضوع مسأله ملی است و به شرایط جامعه برمی گردد. در حال حاضر کشور در شرایط خاصی است. ما سال ها تحریم بودیم و قیمت نفت به شدت کاهش یافته بود به طوری که تا دو ماه پیش گفته می شد که بیشتر از 65 درصد بودجه محقق نمی شود، بنابراین در شرایط فعلی و رکود اقتصادی تصور نکنید که با یک طرح می شود کل مشکل اشتغال را رفع کرد. این مسأله ملی است که همه باید دست به دست هم بدهیم و رقابت های سیاسی را کنار بگذاریم. دولت و مجلس باید دست به دست هم دهند تا این مشکل را حل کنند. بنابراین یک نماینده به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد. مطهری در پاسخ به پرسشی در مورد 9 دی گفت: حرف من در سال گذشته این بود که اگر 9 دی قرار است منشأ دغدغه و اختلاف در کشور شود دیگر یوم الله نیست و یوم الشیطان است. باید 9 دی منشأ وحدت شود نه اینکه در سالگرد این روز دوباره بر طبل تفرقه بکوبیم و آن داستان را ادامه دهیم. وی در مورد پرسش دیگری در خصوص دلیل نبخشیدن ضاربانش در جریان اتفاقات شیراز، گفت: بنده در آخرین دادگاه حاضر شدم و این افراد با عذرخواهی درخواست گذشت داشتند. بنده به آنها گفتم که با شماها مشکلی ندارم چون شما عده ای جوان هستید که فکر می کنید خدمتی در راه انقلاب انجام داده اید. حال اینکه با این کارها ضربه می زنید. خود این افراد در بازجویی ها نام کسانی که به آنها دستور داده اند را آورده اند. بنده گفتم که اگر به اتهام آنها رسیدگی شود از این جوانان می گذرم. اکنون منتظر رفتار دادگاه هستم. البته در نهایت راضی نمی شوم که چند جوان راهی زندان شوند ولی باید ببینیم که در نهایت چه می شود. به گزارش ایسنا، این عضو کمیسیون فرهنگی در ابتدای سخنانش به بررسی عوامل گریز از دین پرداخت و گفت: در قرون وسطی در اروپا گریز از دین پیدا شد که الان هم ادامه دارد که ریشه و اصل آن به نوع رفتار کلیسای کاتولیک برمی گردد. اکنون نیز اگر در بین روشنفکران دیده می شود که افراد با حکومت دینی مخالفت می کنند علت اصلی آن به سابقه دنیای اروپا نیز برمی گردد. حوادث تلخ آن دوران باعث شد این عقیده پدید آید که حکومت دینی مخالف آزادی و دموکراسی است. وی با بیان این که «نارسایی مفاهیم دینی و فلسفی کلیسای کاتولیک، تحمیل عقاید و جنگ انداختن میان دین و غریزه های مختلف باعث دورکردن مردم اروپا از دین شده است» گفت: سوال اساسی این است که اگر دین، مذهب و خداپرستی فطری است چرا عده ای از دین روی گردان هستند. حال این که گرایش به پرستش و عبادت در ذات هر انسانی با گرایشات مختلف است. مطهری با بیان این که «کلیسا در قرون وسطی با ارتکاب اشتباهاتی باعث ایجاد اختلاف بین دین و زندگی معتدل دنیایی و دین و عقل شد» گفت: در حال حاضر نیز همواره باید این موضوع را به یاد داشته باشیم که انسان قوه تجزیه و تحلیل دارد و باید آن را تقویت کند. این غیر از مساله سواد است و نباید هیچ گاه جنگی میان دین و عقل باشد. وی تاکید کرد: اسلام معتقد است که اصول دین را باید با عقل خود سنجیده و به آن برسیم نه این که بگوییم چون پدرمان اسلام را قبول دارد و یا مرجع تقلیدی آن را تایید کرده ما نیز آن را قبول کنیم. باید خودتان با بحران و اثبات به توحید و معاد و نبوت برسید و آن را بپذیرید. اسلام برای عقل ارزش بسیاری قایل است. این عضو کمیسیون فرهنگی همچنین با بیان این که «اروپا جنگ میان دین و مال دوستی و جنگ میان دین و غریزه انسانی را راه انداخت» گفت: جاه طلبی و مقام دوستی در ذات خود بد نیست مهم این است که آن را برای چه می خواهیم آیا اگر فردی صالح تر از ما برای مقامی بود حاضر به کناره گیری هستیم؟ آنجاست که معلوم می شود که آن مقام را برای خدا می خواهیم یا برای فرصت طلبی. این بد است که انسان همه چیزش را فدای مقام کند و به هر وسیله ای ولو تهدید بخواهد رقیبش را از صحنه خارج کند. وی همچنین با بیان این که «اروپا جنگی میان دین و غریزه انسانی راه انداخت» گفت: در آن زمان ازدواج را امری نامقدس تعبیر می کردند. رویکردی که مخالف نظر اسلام است. اسلام ازدواج و علاقه جنسی را امری مقدس می داند. مطهری در جمع بندی با بیان اینکه دین اروپا با دین دنیای شرق متفاوت است، گفت: دنیای اروپا بعد از آن به پیشرفت رسید که اصلاحاتی در دین تحریف شده شان ایجاد کردند و در مقابل مسلمانان از وقتی که از دین دست برداشتند انحطاط شان آغاز شد. این عضو کمیسیون فرهنگی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظرش در مورد این سخن شهید مطهری چیست که آنچه به جامعه اسلامی ضربه می زند دسیسه خواص نااهل یا منافق و جهل عوام است، گفت: ایشان در جایی می فرمایند که همواره جامعه اسلامی از داخل تهدید می شود و همیشه اقلیت منافق اکثریت مومن را فریب داده و مسیر جامعه اسلامی را تغییر می دهد. مثال هایی از این موارد از صدر اسلام تاکنون مشاهده شده است و همواره عده ای منافق زیرک بدون اعتقاد به اسلام اکثریت مومن را فریب داده و از اسلام به عنوان ابزار استفاده کردند. وی افزود: این ها کسانی بودند که ایمان و اسلام نداشتند یعنی از همان زمان که لشکر اسلام پشت درهای مکه آمد مجبور شدند و به اسلام روی آوردند. آن ها تنها اظهار مسلمانی کردند و به دنبال فرصت برای جبران بودند و بعد از رحلت پیامبر کار خود را انجام دادند. وی در پایان گفت: این قاعده کلی است ممکن است امروز عده ای زیرک و منافق از ایمان و عواطف مذهبی مردم استفاده کرده و آن ها را تغییر دهند منتها باید مصداق ها را دید که کجا و در چه جاهایی بوده به همین دلیل، بی جهت نمی شود افراد را متهم کند. یک عضو کمیسیون فرهنگی به موضوع بازداشت خبرنگاران اشاره کرد و گفت: این نگرانی وجود دارد که بازداشت خبرنگاران با هدف ایجاد رعب در بیان روزنامه نگاران در قبل از انتخابات انجام شده است. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی مطهری با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به پرسشی در خصوص موضوع نفوذ در کشور و به دنبال آن تأکیدات مقام معظم رهبری، گفت: نمی توان گفت که نفوذ نبوده منتها باید مراقب باشیم که مسأله نفوذ به شکل ابزار درنیاید که بخواهند تصفیه حساب سیاسی کنند. وی توضیح داد: مسأله نفوذ نباید به شکل ابزاری باشد که بگویند برخی دنبال نفوذ ند و مأمور خارجی هستند و از این طریق زمینه سازی حذف رقبایمان را از صحنه سیاسی فراهم کنیم. به طور کلی نباید پروژه پیاده کنیم. در همین رابطه هنوز برای بنده بازداشت خبرنگاران روشن نیست. نمی خواهم بگویم که این کار صرفاً بهانه ای برای فشار بوده اما هنوز توضیح کافی داده نشده است. نماینده مردم تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 گفت: قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 اعلام شد که 30، 40 نفر مرتبط با خارج را گرفته اند. بنده در آن زمان نماینده مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات بودم جلسه ای برگزار و خواسته شد توضیحات لازم را در مورد بازداشت این خبرنگاران ارائه دهند. این توضیحات یک سری اطلاعات کلی بود مبنی بر اینکه این خبرنگاران دنبال ارتباط با خارج و ضربه زدن به نظام بودند. آنها را مرتبط با خبرنگاران خارجی و بی بی سی دانستند آن هم به این شکل که خبرنگاری که قبلاً در ایران بوده و به دلیل فشارهای سال 88 از کشور خارج شده و در بی بی سی فعالیت کرده با آن خبرنگار تماس گرفته و ضمن احوالپرسی سوالاتی را پرسیده است. وی افزود: آنها این تماس را به معنای ارتباط با خارج قلمداد کرده اند و گفتند که این خبرنگاران اسناد نظام را منتقل کرده اند. ما در پاسخ گفتیم که مگر خبرنگار چه چیزی جز آنچه در رسانه ها، روزنامه ها و سایت ها منتشر می شود می داند که بخواهد منتقل کند و خبرنگار چه چیزی از اسناد نظام دارد که بخواهد بداند. ما در انتها در آن جلسه پاسخ ها را قانع کننده ندانستیم بعد از آن معلوم شد که هدف از این بازداشت ها ایجاد رعب در قبل از انتخابات در برخی رسانه ها و روزنامه ها بود. این عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: ما الان بدبین هستیم که نکند در این بازداشت های خبرنگاران چنین هدف هایی وجود داشته باشد. الان خیلی از روزنامه نگاران نگران هستند و در وحشت اند که هر لحظه ممکن است آنها را بگیرند. این برای کشور بد است و خلاف آزادی بیان و به ضرر کشور است. چرا که همیشه تخلفات بزرگ در زمان ایجاد محدودیت برای آزادی بیان رخ می دهد. اینکه حقایق و حرف ها به درستی گفته نشود. به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران در ادامه با اشاره به تذکر کتبی اش به وزرای دادگستری و اطلاعات در روز گذشته و انتقاد از این که تذکرش سانسور شده است، گفت: اینگونه سانسورها به ضرر کشور است. ما فکر می کنیم با این رویه به کشور خدمت می کنیم اما به ضرر کشور است. وی در بخش دیگری با سخنانش با اشاره به وظایف سپاه از ابتدای انقلاب خاطرنشان کرد: ما بالأخره در کشور وزارت اطلاعات و دادگستری داریم. باید همه تصویر درستی از نفوذ داشته باشیم. نماینده مردم تهران در ادامه اظهار کرد: مسأله نفوذ موضوع تازه ای نیست و از ابتدای انقلاب وجود داشته است. چون می خواهند در جامعه ما نفوذ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایجاد کنند همانطور که ما می خواهیم در آنجا نفوذ کنیم. البته این وظیفه اسلامی ماست که اسلام را گسترش داده و نفوذ کنیم. وی با بیان این که «اسلام با داعیه جهانی آمده تا کل دنیا را بگیرد» گفت: راه سعادت بشر این است که دنیا تحت سیطره اسلام قرار بگیرد. به همین دلیل همانقدر که آنها دنبال نفوذ در کشورمان هستند ما نیز باید باشیم. بر همین اساس نفوذ از قبل بوده و چیز جدیدی نیست. در مقطع فعلی مقام معظم رهبری به مناسبت برجام تأکید کردند که مراقب باشید از راه برجام نفوذ صورت نگیرد، راه نفوذ را بسته و مراقبت کنید. بر این اساس فکر نمی کنم که ایشان چیز بیشتری گفته باشند و هشداری بود که مراقبت صورت گیرد. نماینده مردم تهران با تأکید بر این که «مسأله مبارزه با نفود بیشتر از آنکه به شعار نیاز داشته باشد به عمل نیاز دارد» گفت: در حال حاضر تا حدی در بخش فرهنگی نفوذ صورت گرفته به طوری که با نگاهی که نوع و سبک زندگی می توان فاصله از سبک زندگی اسلامی و نزدیکی به سبک زندگی غربی را دید. سبکی که آسیب های اجتماعی را در جامعه به وجود آورده. در همین رابطه گزارش عمیق و وسیع منتشر شد و خدمت مقام معظم رهبری نیز رسید. گزارشی در خصوص افزایش نرخ طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی شهرها و مواردی از این دست که مأیوس کننده نیز بود. مطهری افزود: شنیدم رهبری خودشان 6 ساعت وقت گذاشته اند و گزارش را شنیدند و در آخر گفتند که خودشان مسئولند و در برخی حوزه ها نیز اشک ریخته و گریه کرده اند. این نشان می دهد این مسأله مهمی است و حاکی از نفوذ فرهنگی می باشد. وی با بیان این که «بخشی از آسیب های اجتماعی ناشی از وضعیت اقتصادی است» در عین حال گفت: بخش دیگری از آسیب ها ناشی از فرهنگ و گرایش های فرهنگی است. با نگاهی به افزایش نرخ طلاق به این موضوع می توان پی برد که آمار طلاق در بین قشر مرفه و بیشتر از قشر محروم و فقیر است به طوری که می گویند نرخ طلاق در شمال تهران 2 به 1 است یعنی از هر دو ازدواج یک طلاق صورت می گیرد. این نشان دهنده مشکل فرهنگی و ورود سبک زندگی فرهنگی است. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در زمانی که روابط آزاد و مجالس مختلط بیشتر شده طرف هوس می کند که زنش را عوض کرده و طلاق بدهد. در موضوع دیگر فرهنگی بنده هفته گذشته سوالی از وزیر فرهنگ در مورد علت رواج استفاده از کلمات بیگانه در کشور بخصوص تابلوها، موسسات و غذاخوری ها داشتم که علیرغم اینکه پاسخ را قانع کننده ندانستم اما باز درخواست رأی گیری ندادم چون ایشان دو کارت زرد داشت. مطهری یادآور شد: در بسیاری از کشورها با تغییر واژگان و زبان نفوذ فرهنگی صورت می گیرد. در حال حاضر در کشور ما نوع پوشش در جامعه و استفاده از سبک غربی نسبت به 15 سال پیش متفاوت شده که این نشان دهنده نفوذ در برخی قسمت هاست. پس نمی توان گفت که نفوذ نبوده باید مراقبت کنیم. به گزارش ایسنا، مطهری در ادامه در واکنش به صحبت یکی از دانشجویان مبنی بر این که دینداری جوانان کاهش یافته است، گفت: بنده این صحبت شما که دینداری جوانان کم شده است را قبول ندارم، چون وضعیت دینداری مردم از جمله جوانان نسبت به قبل از انقلاب بیشتر شده است. البته در این بین برخی معتقدند که قرائت رسمی از دین در کشور وجود نداشته باشد و هر کسی هر طور که دین را می فهمد از آن قرائت کند. حال این که باید قرائتی که از طرف اسلام شناسان و متخصصان ارائه می شود را به رسمیت بشناسیم ولی آن ها نیز قابل نقد و گفت وگو است. پس این که بگوییم باب نقد و گفت وگو بسته است درست نیست. شاهد این موضوع حوزه های علمیه و طرح مباحث مختلف در جامعه است. وی افزود: در مورد نقد، مقام معظم رهبری چند بار گفته اند که من را انتقاد کنید و در جای دیگری می گویند عده ای فکر کرده اند که باید حرف های من را تکرار کنند. این طور نیست. هر کسی حرف خود را بزند. مطهری ادامه داد: در این بین ممکن است کسی نظر مخالف ولی فقیه داشته باشد که اشکالی ندارد. البته ما کاسه های داغ تر از آش هم داریم که اگر کسی حرف مخالف ایشان را بگوید حسابش با کرام الکاتبین است. باید این حرف ها و واکنش ها را اصلاح کنیم و الا خود رهبری چنین حرفی ندارد. بالاتر از ایشان حضرت علی (ع) می فرمایند از من در آشکارا و پنهان انتقاد کنید و با من مثل پادشاهان و ستمکاران صحبت نکنید. این فرموده نیز نشان می دهد که گاهی نگاه ها و برداشت های غلطی وجود دارد. این عضو کمیسیون فرهنگی با بیان این که «بارها گفته ام که یکی از مشکلات کشور برداشت غلط از اصل ولایت فقیه است» گفت: این مشکل اساسی بیشتر در بخشی از اصولگرایان دیده می شود و در دولت قبل هم بود. ما در دولت قبل می گفتیم که این دولت قانون را قبول ندارد و اجرا نمی کند. چون نظر ما این است که آقای احمدی نژاد، آقای روحانی و هر کسی که قانون را قبول ندارد حتی یک ساعت هم نباید در این مقام باقی بماند. اما آقایان چیز دیگری می گفتنددر حالی که رهبر، نماینده و هر مسئول دیگری هر کدام کار خود را انجام می دهند و تمامی حرف ها و برداشت ها ناشی از نگاه های ماست. نماینده مردم تهران همچنین در واکنش به صحبت دانشجوی دیگری در مورد بکارگیری کلمه نفوذ در کشور و استفاده از آن برای انزوای برخی افراد همچون مواجهه با کلمه فتنه، گفت: اینکه نفوذ نباید مثل فتنه شود حرف درستی است چون بالأخره از کلمه فتنه خیلی سوءاستفاده شد. بنده اولین کسی بودم که از کلمه فتنه استفاده کردم. یعنی 3 روز بعد از انتخابات 88 در مصاحبه زنده تلویزیونی کلمه فتنه را بکار گرفتم آن هم در شرایطی که هنوز وضعیت روشن نبود و حتی خیلی از اصولگرایان شک و تردید داشتند که نکند تقلب شده است. اما من می گفتم که فتنه به معنای واقعی کلمه رخ داده است. با همین استدلال می گویم که نباید از این تعبیر سوءاستفاده کرد و هر مخالف را فتنه گر دانست. مطهری خاطرنشان کرد: کسی که می گوید باید با متهمان 88 درست برخورد شود و ظلم نکنیم را نباید فتنه گر دانست چون حتی نباید به ظالم هم ظلم کرد. اگر کسی بخواهد نظری غیر از نظر مرسوم درباره فتنه بدهد نباید آن را محکوم کرده و به او حمله کنید. این رفتار همچون رفتار اروپایی ها در مورد هولوکاست است که اجازه طرح نظر مخالف و تحقیق را نمی دهند. این نماینده مجلس در ادامه تأکید کرد: حرف من این است که باید در موضوع فتنه سه موضوع را مورد بررسی قرار داد یعنی اشتباهات برخی مسوولان، شیطنت آقای احمدی نژاد و عدم تمکین به قانون باید این سه عامل در محکمه رسیدگی شود و سهم هر کسی معلوم گردد. بعد از آن حکم هرچه بود باید اجرایی شود. اما این که همین طوری وضعیت را به پیش ببریم درست نیست و زشت است. این روند غلطی است که در جمهوری اسلامی باب شده است. مطهری افزود: بحث من در این موضوع دفاع از موسوی و کروبی نیست چون اگر این کار را با آقای احمدی نژاد هم می کردید اعتراض می کردم که چرا بدون محکمه این کار انجام شده است. اینکه کسی در خانه محصور شود را قبول ندارم. انجام این کار در دوران آشوب شاید درست باشد اما قرار است تا کی این کار ادامه پیدا کند. اکنون پنج سال گذشته است و نباید ظلم کنیم. وی ادامه داد: ما به صدام یعنی ظالم هم نباید ظلم کنیم. اگر می گویید آن دو به نظام ظلم کرده اند مگر ما مجازیم که به آنها ظلم کنیم، باید اجازه دهیم تا حرف هایشان را بزنند و مردم بشنوند که چطور کسی که هشت سال نخست وزیر این کشور بوده یک مرتبه این رفتارها را انجام می دهد و اینکه طرف مقابل چه کاری کرده که باعث این عکس العمل شده است. آنهایی که اکنون به این موضوع اعتراض نمی کنند فردا سر خود آنها می آید. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: این حرف درستی است که نفوذ را مثل فتنه نکنیم. چون اکنون هر کسی زندگی خود را می کند. اگر دنبال نفوذکننده هستید باید آن جاهایی بروید که خیلی دم از طرفداری نظام را می زنند. یعنی طرف با ظاهر پسندیده و درست در این جمع ها حضور پیدا می کند و بعد نفوذ می کند. آنهایی که خیلی واضح انتقاد می کنند که دیگر نفوذ ندارند. به گزارش ایسنا، این عضو کمیسیون فرهنگی در پرسشی مبنی بر اینکه برای رفع مشکل بیکاری جوانان چرا کاری انجام نمی دهید، گفت: این موضوع مسأله ملی است و به شرایط جامعه برمی گردد. در حال حاضر کشور در شرایط خاصی است. ما سال ها تحریم بودیم و قیمت نفت به شدت کاهش یافته بود به طوری که تا دو ماه پیش گفته می شد که بیشتر از 65 درصد بودجه محقق نمی شود، بنابراین در شرایط فعلی و رکود اقتصادی تصور نکنید که با یک طرح می شود کل مشکل اشتغال را رفع کرد. این مسأله ملی است که همه باید دست به دست هم بدهیم و رقابت های سیاسی را کنار بگذاریم. دولت و مجلس باید دست به دست هم دهند تا این مشکل را حل کنند. بنابراین یک نماینده به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد. مطهری در پاسخ به پرسشی در مورد 9 دی گفت: حرف من در سال گذشته این بود که اگر 9 دی قرار است منشأ دغدغه و اختلاف در کشور شود دیگر یوم الله نیست و یوم الشیطان است. باید 9 دی منشأ وحدت شود نه اینکه در سالگرد این روز دوباره بر طبل تفرقه بکوبیم و آن داستان را ادامه دهیم. وی در مورد پرسش دیگری در خصوص دلیل نبخشیدن ضاربانش در جریان اتفاقات شیراز، گفت: بنده در آخرین دادگاه حاضر شدم و این افراد با عذرخواهی درخواست گذشت داشتند. بنده به آنها گفتم که با شماها مشکلی ندارم چون شما عده ای جوان هستید که فکر می کنید خدمتی در راه انقلاب انجام داده اید. حال اینکه با این کارها ضربه می زنید. خود این افراد در بازجویی ها نام کسانی که به آنها دستور داده اند را آورده اند. بنده گفتم که اگر به اتهام آنها رسیدگی شود از این جوانان می گذرم. اکنون منتظر رفتار دادگاه هستم. البته در نهایت راضی نمی شوم که چند جوان راهی زندان شوند ولی باید ببینیم که در نهایت چه می شود. این عضو کمیسیون فرهنگی در ابتدای سخنانش به بررسی عوامل گریز از دین پرداخت و گفت: در قرون وسطی در اروپا گریز از دین پیدا شد که الان هم ادامه دارد که ریشه و اصل آن به نوع رفتار کلیسای کاتولیک برمی گردد. اکنون نیز اگر در بین روشنفکران دیده می شود که افراد با حکومت دینی مخالفت می کنند علت اصلی آن به سابقه دنیای اروپا نیز برمی گردد. حوادث تلخ آن دوران باعث شد این عقیده پدید آید که حکومت دینی مخالف آزادی و دموکراسی است. وی با بیان این که «نارسایی مفاهیم دینی و فلسفی کلیسای کاتولیک، تحمیل عقاید و جنگ انداختن میان دین و غریزه های مختلف باعث دورکردن مردم اروپا از دین شده است» گفت: سوال اساسی این است که اگر دین، مذهب و خداپرستی فطری است چرا عده ای از دین روی گردان هستند. حال این که گرایش به پرستش و عبادت در ذات هر انسانی با گرایشات مختلف است. مطهری با بیان این که «کلیسا در قرون وسطی با ارتکاب اشتباهاتی باعث ایجاد اختلاف بین دین و زندگی معتدل دنیایی و دین و عقل شد» گفت: در حال حاضر نیز همواره باید این موضوع را به یاد داشته باشیم که انسان قوه تجزیه و تحلیل دارد و باید آن را تقویت کند. این غیر از مساله سواد است و نباید هیچ گاه جنگی میان دین و عقل باشد. وی تاکید کرد: اسلام معتقد است که اصول دین را باید با عقل خود سنجیده و به آن برسیم نه این که بگوییم چون پدرمان اسلام را قبول دارد و یا مرجع تقلیدی آن را تایید کرده ما نیز آن را قبول کنیم. باید خودتان با بحران و اثبات به توحید و معاد و نبوت برسید و آن را بپذیرید. اسلام برای عقل ارزش بسیاری قایل است. این عضو کمیسیون فرهنگی همچنین با بیان این که «اروپا جنگ میان دین و مال دوستی و جنگ میان دین و غریزه انسانی را راه انداخت» گفت: جاه طلبی و مقام دوستی در ذات خود بد نیست مهم این است که آن را برای چه می خواهیم آیا اگر فردی صالح تر از ما برای مقامی بود حاضر به کناره گیری هستیم؟ آنجاست که معلوم می شود که آن مقام را برای خدا می خواهیم یا برای فرصت طلبی. این بد است که انسان همه چیزش را فدای مقام کند و به هر وسیله ای ولو تهدید بخواهد رقیبش را از صحنه خارج کند. وی همچنین با بیان این که «اروپا جنگی میان دین و غریزه انسانی راه انداخت» گفت: در آن زمان ازدواج را امری نامقدس تعبیر می کردند. رویکردی که مخالف نظر اسلام است. اسلام ازدواج و علاقه جنسی را امری مقدس می داند. مطهری در جمع بندی با بیان اینکه دین اروپا با دین دنیای شرق متفاوت است، گفت: دنیای اروپا بعد از آن به پیشرفت رسید که اصلاحاتی در دین تحریف شده شان ایجاد کردند و در مقابل مسلمانان از وقتی که از دین دست برداشتند انحطاط شان آغاز شد. این عضو کمیسیون فرهنگی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظرش در مورد این سخن شهید مطهری چیست که آنچه به جامعه اسلامی ضربه می زند دسیسه خواص نااهل یا منافق و جهل عوام است، گفت: ایشان در جایی می فرمایند که همواره جامعه اسلامی از داخل تهدید می شود و همیشه اقلیت منافق اکثریت مومن را فریب داده و مسیر جامعه اسلامی را تغییر می دهد. مثال هایی از این موارد از صدر اسلام تاکنون مشاهده شده است و همواره عده ای منافق زیرک بدون اعتقاد به اسلام اکثریت مومن را فریب داده و از اسلام به عنوان ابزار استفاده کردند. وی افزود: این ها کسانی بودند که ایمان و اسلام نداشتند یعنی از همان زمان که لشکر اسلام پشت درهای مکه آمد مجبور شدند و به اسلام روی آوردند. آن ها تنها اظهار مسلمانی کردند و به دنبال فرصت برای جبران بودند و بعد از رحلت پیامبر کار خود را انجام دادند. وی در پایان گفت: این قاعده کلی است ممکن است امروز عده ای زیرک و منافق از ایمان و عواطف مذهبی مردم استفاده کرده و آن ها را تغییر دهند منتها باید مصداق ها را دید که کجا و در چه جاهایی بوده به همین دلیل، بی جهت نمی شود افراد را متهم کند.
چهارشنبه ، ۴آذر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خلیج فارس]
[مشاهده در: www.pgnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]
صفحات پیشنهادی
روایت علی مطهری از گزارشی که رهبری آن را 6 ساعت خواند و گریه کرد
روایت علی مطهری از گزارشی که رهبری آن را 6 ساعت خواند و گریه کرد علی مطهری از ارائه گزارشی به مقام معظم رهبری در مورد فاصله از سبک زندگی اسلامی و نزدیکی به سبک زندگی غربی افزایش نرخ طلاق اعتیاد و حاشیهنشینی شهرها خبر داد که موجب تاثر ایشان شد به گزارش نامه نیوز اين نماينده تروایت علی مطهری از دلیل بازداشت خبرنگاران، سانسورها، حادثه شیراز، دلیل نبخشیدن ضاربانش و گزارشی که رهبری آن را
یک عضو کمیسیون فرهنگی به موضوع بازداشت خبر نگاران اشاره کرد و گفت این نگرانی وجود دارد که بازداشت خبر نگاران با هدف ایجاد رعب در بیان روزنامه نگاران در قبل از انتخابات انجام شده است به گزارش بویرنیوز علی مطهری با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به پرسشی در خصروایت علی مطهری از گزارشی که رهبری آن را ۶ ساعت خواند و گریه کرد
علی مطهری از ارائه گزارشی به مقام معظم رهبری در مورد فاصله از سبک زندگی اسلامی و نزدیکی به سبک زندگی غربی افزایش نرخ طلاق اعتیاد و حاشیه نشینی شهرها خبر داد که موجب تاثر ایشان شد این نماینده تهران در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در مورد مسائلی نظیر نفوذ بازداشت خبرنگارانروایت مطهری از دلیل نبخشیدن ضاربانش و گزارشی که رهبری خواند و گریه کرد / حضور دوباره گشت ارشاد در تهران / رضوی
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیروحانی چگونه «روحانی» شد؟!/ تهدیدی که سردار ایرانی به پوتین یادآور شد/ گزارشی که رهبری خواند و گریه کرد/ احمدی
رصد خانه تابناک خبرهایی برای مخاطبان آماده می کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود مورد توجه قرار می گیرند تیترهایی مانند ائتلاف با دولت راهبرد اصلی عارف سرنخ های تازه از وضعیت رکن آبادی حلقه پاستور نعمت زاده را نمی خواهد علت غیبت رئیس جمهور در جلسات مجمعگزارشی که رهبری خواند و گریه کرد
گزارشی که رهبری خواند و گریه کرد علی مطهری از ارائه گزارشی به مقام معظم رهبری در مورد فاصله از سبک زندگی اسلامی و نزدیکی به سبک زندگی غربی افزایش نرخ طلاق اعتیاد و حاشیهنشینی شهرها خبر داد که موجب تاثر ایشان شد ایسنا علی مطهری از ارائه گزارشی به مقام معظم رهبری در مورد فاصلهگزارشی که رهبری آن را 6 ساعت خواند و گریه کرد !
علی مطهری از ارائه گزارشی به مقام معظم رهبری در مورد فاصله از سبک زندگی اسلامی و نزدیکی به سبک زندگی غربی افزایش نرخ طلاق اعتیاد و حاشیه نشینی شهرها خبر داد که موجب تاثر ایشان شد این نماینده تهران در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در مورد مسائلی نظیر نفوذ بازداشت خبرنگاران-
گوناگون
پربازدیدترینها