تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803965864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرانه ۲ میلیونی دولت برای هر دانش‌آموز


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
سرانه ۲ میلیونی دولت برای هر دانش‌آموز
در سال جاری
سرانه ۲ میلیونی دولت برای هر دانش‌آموز وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت امسال ۲۴.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حدود ۱۲ میلیون دانش‌آموز بخش دولتی اختصاص داده است که نشان می‌دهد برای هر دانش‌آموز ۲ میلیون تومان به غیر از هزینه‌های سرمایه‌ای پیش‌بینی شده است.


به گزارش فرهنگ نیوز،علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ این تفاهم‌نامه در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و پرورشی هدف‌گذاری شده است و آموزش و پرورش بدون همکاری سایر نهادها قادر نیست به وظایف مهم خود برسد.وی ادامه داد: خوشحالم به دنبال سایر تفاهم‌نامه‌ها امروز بیست و پنجمین تفاهم‌نامه را با سازمان اسناد و کتابخانه ملی امضا کردیم و امیدواریم این اقدام در ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ها در آموزش و پرورش، آموزش‌ کتابدارهای آموزش و پرورش، استفاده از منابع ارزشمندی که در کتابخانه ملی است در حوزه پژوهشی برای آموزش و پرورش برکاتی به همراه داشته باشد.

فانی در خصوص نحوه استفاده دانش‌آموزان از این منابع یادآور شد: قرار شد هماهنگی‌هایی با سازمان کتابخانه ملی داشته باشیم و دانش‌آموزان از امکانات و توانایی‌های کتابخانه‌ ملی بازدید کنند و در عین حال معلمان و پژوهشگران آموزش و پرورش بتوانند از منابع ارزشمندی که در کتابخانه ملی است، استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص برخی نسخ خطی که در دارالفنون وجود دارد و انتقال آن به کتابخانه ملی گفت: البته اینها خاک نمی‌خورد؛ داریم مدرسه دارالفنون را به گنجینه دارالفنون تبدیل می‌کنیم و این موزه آموزش و پرورش و نماد آموزش و پرورش نوین در کشور است.

وی اضافه کرد: در یکی دو هفته اخیر در افتتاح جشنواره رشد، سالن امیرکبیر دارالفنون را تجهیز کردیم و کتاب‌هایی برای تدوین و تشکیل گنجینه دارالفنون به آنجا منتقل شده است و بخش‌های دیگر دارالفنون به تدریج و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی در حال آماده شدن است تا آن مجموعه سیر تطور آموزش و پرورش نوین را در کشور به نمایش بگذارد.

فانی افزود: قدمت کتاب‌هایی که در آنجا مشاهده کرده‌اید حداکثر 120 تا 130 سال بوده و به اندازه قدمت آموزش و پرورش نوین است و ما نسخه‌های متعددی از آن کتاب‌ها را داریم؛ گنجینه دارالفنون برای اولین بار قرار است به رؤیت مردم برسد و دانشکده‌های علوم تربیتی کشور که در حوزه تعلیم و تربیت دانشجو تربیت می‌کنند می‌توانند در آینده از آن مجموعه بازدید داشته باشند و این موضوع، دو، سه واحد درسی است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش در خصوص پرداخت نشدن سرانه مدارس اظهار داشت: بنده در یکی از استان‌ها مصاحبه‌‌ای داشتم که خوب منعکس نشد. آموزش و پرورش توسط دولت امسال 24.5 هزار میلیارد تومان برای حدود 12 میلیون دانش‌آموز بخش دولتی اعتبار قرار داده است.

فانی افزود: اگر اینها را برهم تقسیم کنیم هزینه‌ای که دولت برای هر دانش‌آموز در سال جاری  متقبل شده به غیر از هزینه‌های سرمایه‌ای برای هر دانش‌آموز، 2 میلیون تومان می‌شود.

وی گفت: بنده این را اعلام کردم و بعضاً در نشریات و رسانه‌ها اینطور منعکس شده که ما سرانه برای هر دانش‌آموز 2 میلیون تومان به مدرسه داده‌ایم؛ این شامل حقوق معلم، تجهیز مدارس و تمام هزینه مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سرانه دو تعریف دارد، گفت: یکی اینکه دولت در مجموع برای هر دانش‌آموز چقدر هزینه می‌کند که به این سرانه می‌گویند و سرانه دیگر پولی است که به مدرسه برای هزینه‌های جاری می‌رود و یک خلطی در انعکاس این خبر شده است.

فانی تأکید کرد: آموزش و پرورش طبق قانون امسال از محل درآمد گاز سرانه در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت و این غیر از بحث 2 میلیون تومان برای هر دانش‌آموز است.

وی گفت: 200 میلیارد تومان سرانه برای دانش‌آموزان سراسر کشور است که ما با اولویت مدارس محروم بخشی از آن را که تاکنون توسط سازمان مدیریت تخصیص یافته توزیع کرده‌ایم و بخش دیگر آن را به مجرد اینکه اعتبارات را در اختیار داشته باشیم اختصاص می‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه تا الان چقدر سرانه به مدارس واریز شده است، یادآور شد: فکر می‌کنم 70 میلیارد تومان توزیع شده و با اولویت مناطق محروم این اعتبارات را در اختیار مدارس قرار می‌دهیم.

فانی افزود: مناطق روستایی، مدارس شبانه‌روزی و مدارس عشایری در اولویت بیشتری هستند و امیدواریم بقیه سرانه نیز در اختیارمان قرار گیرد که پیگیر بوده و قول‌هایی گرفته‌ایم.

وی در خصوص تعداد مدارسی که سرانه دریافت کرده‌اند، گفت: الان آمار ندارم و شما از معاونت پشتیبانی اطلاعات را بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «گفته می‌شود هزینه‌های پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان، 7 میلیون تومان است آیا شما تأیید می‌کنید؟»، تصریح کرد: ما رسماً اعلام نکرده‌ایم و اگر پذیرش شوند به همراه پذیرش آنها محاسبه کرده و اعلام می‌کنیم و هنوز این میزان مشخص نیست.

فانی در خصوص تأمین هزینه‌های آن نیز گفت: بخشی را از امکانات دانشگاه فرهنگیان پرداخت می‌کنیم و بخشی را از خود داوطلبان باید دریافت کنیم.

وی در خصوص تصمیم‌گیری مربیان پیش‌دبستانی رشته‌های غیرمرتبط خاطرنشان کرد: در مصوبه مجلس به 4 ویژگی اشاره شده است که بحث رشته، جنسیت، نیاز آموزش و پرورش و موقعیت جغرافیایی است و دستورالعملی که ما صادر کردیم دقیقاً منطبق بر دستورالعمل مصوبه مجلس بوده و طبق آن عمل می‌کنیم.

 

منبع: فارس


94/9/3 - 16:12 - 2015-11-24 16:12:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن