تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820433083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمتر از 8 درصد اعتبارات حاصل از يارانه‌ها به حوزه سلامت تخصيص يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۲ب.ظ)
کمتر از 8 درصد اعتبارات حاصل از يارانه‌ها به حوزه سلامت تخصيص يافته است موج - رئيس مركز بودجه و پايش عملكرد وزارت بهداشت ابوالحلاج گفت: تنها 300 ميليارد تومان از 4800 ميليارد تومان اعتبارات حاصل از هدفمندي يارانه‌ها به حوزه سلامت تخصيص يافته است.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود ابوالحلاج در پاسخ به اظهارات طريقت منفرد در نماز جمعه که گفته بود 100 هزار ميليارد تومان در بخش سلامت هزينه شده است که 50 درصد بودجه کل کشور را شامل مي‌شود، گفت: بودجه کل کشور بدون شرکت‌هاي دولتي حدود 240 هزار ميليارد تومان است و چگونه مي‌شود 50 درصد اعتبارات کل کشور را به يک وزارتخانه اختصاص داد؟
وي گفت: اعداد و ارقامي که اعلام شده است معلوم نيست بر اساس چه آمار و اطلاعاتي ارائه شده است.
ابوالحلاج با انتقاد از ارائه آمار غيرواقعي و نادرست در تريبون‌هاي رسمي اظهار داشت: اين اطلاعات نادرست از سوي فردي عنوان شده است که 30 سال در سيستم بهداشت و درمان بوده و به اين حوزه آشنايي دارد و متاسفانه مشکلاتي که در حال حاضر در ساختار بيمه‌ها با آن مواجه هستيم وارث عملکرد ايشان است.
رئيس مرکز بودجه و پايش عملکرد وزارت بهداشت گفت: آنچه در مورد اعتبارات حوزه سلامت واقعيت دارد اينست که در سال 94 کل منابعي که قرار بود به صورت مصوب در بودجه عمومي دولت به عنوان بودجه جاري در اختيار وزارت بهداشت قرار گيرد و البته همه آن تخصيص نيافت، 22 هزار ميليارد تومان است.
ابوالحلاج گفت: آنچه که باعث شده است که برداشت و نگاه متفاوتي نسبت به بودجه حوزه سلامت ايجاد شود، پيش بيني رقمي تحت عنوان درآمد اختصاصي براي وزارت بهداشت است که دانشگاه‌هاي علوم پزشکي اين درآمد را بايد از محل بيمه‌ها وصول نمايند که در حال حاضر براي دريافت اين اعتبارات به شدت دچار مشکل شده‌ايم و بايد شرايط ايجاد شده را تحمل کنيم.
رئيس مرکز بودجه و پايش عملکرد وزارت بهداشت تصريح کرد: در حال حاضر 8 ماه از سال مي‌گذرد و از حدود 4800 ميليارد توماني که تحت عنوان هدفمندي يارانه‌ها در بودجه عمومي دولت و تحت عنوان بودجه مصوب مجلس براي حوزه سلامت در نظر گرفته شده است، تنها 300 ميليارد تومان آن وصول شده است يعني کمتر از 8 درصد از اعتبارات حاصل از هدفمندي يارانه‌ها به حوزه سلامت اختصاص يافته است.
ابوالحلاج گفت: رديف‌هاي ديگر بودجه اين حوزه نيز بين 50 تا 60 درصد وصول شده و در بخش‌هاي حقوق و مزايا بودجه به طور کامل وصول شده و مشکلي نيز وجود ندارد.
وي يادآور شده ما معمولاً بيش از 90 درصد اعتبارات جاري را براساس تفاهم نامه‌اي که با سازمان بيمه سلامت منعقد کرده‌ايم، در اختيار اين سازمان قرار مي‌دهيم.
ابولحلاج در پاسخ به اين پرسش که آيا با توجه به اينکه 4 ماه از سال باقي مانده است، اعتبارات کامل حوزه سلامت به اين حوزه تخصيص خواهد يافت، گفت: طبق تفاهمي که با سازمان مديريت شده است همکاران ما در اين سازمان و خزانه دنبال اين هستند که اعتبارات را به طور 100 درصد تخصيص دهند اما با توجه به شرايط عمومي که در کشور مطرح است بعيد مي‌دانيم که بتوانيم 100 درصد اعتبارات حوزه سلامت را به طور کامل وصول کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن