تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817211565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفظ عضلات در سالمندی با ورزش


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حفظ عضلات در سالمندی با ورزش
یکی از بهترین قرص‌های ضد پیری، فعال ماندن است ورزش یک راه طبیعی برای افزایش دادن ماهیچه‌ها است.از دست دادن عضلات با افزایش سن با مشکلات بهداشتی فراوانی در جوامعی که با پیری روبرو هستند همراه است.


به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان با افزایش سن بخش قابل توجهی از توده ی ماهیچه ای و عملکرد ماهیچه ها از بین می رود،که به این اتفاق سارکوپنیا گفته می شود. این حالت با بالا رفتن سن و همراه با برخی بیماریهای مزمن مانند دیابت، بالا بودن کلسترول و چاقی مشاهده می شود.جالب است بدانید که سارکوپنیا یک کلمه ی روسی است سارکو یعنی گوشت وپنیا یعنی از دست دادن پس سارکوپنیا یعنی از دست دادن عضله که باعث ضعف جسمی و کاهش نیروی زیستی است .

زمانی این تغییرات قسمتی جدا ناشدنی از زندگی چه در زنان و چه در مردان بود، ولی امروزه راه حل این مشکلات پیدا شده است. شما با افزایش حجم عضلات با ورزش های قدرتی در برابر این تغییرات مصون می شوید. در واقع عملکرد میتوکندری‌ها در ورزشکاران معادل افراد غیر ورزشکار با نصف سن آن‌ها است.

پرفسورFielding  مدیر تغذیه و فیزیولوژی ورزشی در دانشگاه تافتس می گوید : میزان توده ی عضلانی با متابولیسم ما گره خورده است و از دست دادن ماهیچه ها خطر ابتلا به بیماریهای متابولیک مانند دیابت نوع 2 و بیماریهای قلبی عروقی را افزایش می دهد، همچنین ما دریافتیم که برنامه های ورزشی متوسط ، از جمله تمرین های مقاومتی می تواند به شدت شانس فرد را در حفظ توانایی او برای راه رفتن پس از 70 سالگی افزایش دهد.
 
ورزش راهی برای مقابله با سارکوپنیا
پژوهشگران مکانیسمی برای کمک به رشد عضلات کشف کرده اند که قادر است با سارکوپنیا که سبب کاهش مقادیر زیادی از توده عضلانی و کارکرد ماهیچه ها می شود و همراه با افزایش سن بوجود می آید، مقابله کند. پژوهشگران در حال تحقیق برای پیدا کردن  شیوه های گوناگون برای حفظ و ایجاد توده عضلانی در افراد پیر هستند.

محققان مرکز پیریدر دانشگاه Tuftsمکانیزمی برای مقابله با سارکوپنیا شناسایی کردند. از آنجاییکه پاسخ بدن افراد به انجام ورزش های مقاومتی، ساخت عضلات است. محققان از 16 مرد سالم اما بی تحرک در این تحقیق ثبت نام کردند از این افراد خواسته شد یک دور ورزش استقامتی برای تحریک رشد عضلات انجام دهند از این افراد نمونه های بافتی قبل و بعد از 6 ساعت ورزش گرفته شد. نیمی از این افراد در دهه ی دوم زندگی خود بودند(جوان) و نیمی دیگر در دهه ی هفتم زندگی (پیری) بودند.

پرفسورRivas  می گوید: بمنظور ساخت پروتئین برای افزایش حجم ماهیچه ها، ژنهای خاصی باید روشن شوند، ما متوجه شدیم که در افراد مسن تعداد بسیار کمتری ژن در مقایسه با افراد جوان روشن هستند، این نشان می دهد که چرا ماهیچه های افراد مسن به ورزش به اندازه ی افراد جوان پاسخ نمی دهند.

دکتر Rivasو همکارانش مشاهده کردند که مقدار میکروRNAهای (مولکولهای کوچک RNAکه نقش برجسته ای در تنظیم ژنها دارند) بافت ماهیچه ای افراد مسن نسبت به افراد جوانتر کمتر است. این یکی از مراحلی است که در عضله سازی افراد مسن از دست رفته است و همین باعث می شود بافت عضلانی آنها نسبت به افراد جوان به ورزش کمتر پاسخ دهد. دکترRivas  می گوید: بنظر می رسد کاهش این میکروRNAها سبب بروز زنجیره ای از وقایعی می شود که موجب کاهش بهره وری افراد مسن در پرورش ماهیچه ها می گردد.
 
علاوه بر ورزش مقاومتی، دانشمندان در حال بررسی روش های مختلف برای حفظ و ایجاد توده ی عضلانی در افراد مسن هستند. در چندین تحقیق مشخص گردید ژن درمانی، غنی سازی تغذیه ای (مکمل های غذایی) و درمان با هورمونهای جایگزین می تواند به ساخت عضلات کمک کند.

 پیشنهادی جدی برای بانوان بالای 40 سال
در اکثر بانوان با شروع سن ۴۰ سالگی هر سال حدود نیم کیلو از حجم عضلات خود را از دست می دهند .به مروردر بافت ها به جای عضله ی از دست رفته چربی جایگزین می شود تا ۸۰ سالگی یکی از سه قسمت عضلات از دست می رود. در واقع این آغاز همان سارکوپنیا در بانوان است. به همین منظور پیشنهاد می شود تا بانوان به ورزش بدنسازی و کار با وزنه روی بیاورند تا بافت ماهیچه ای خود را افزایش داده و به نوعی با سارکوپنیا مبارزه کنند.
 
فواید ورزش بدن سازی برای خانم های بالای ۴۰ سال

-جلوگیری از پوکی استخوان وحتی ترمیم آن
-افزایش تعادل
-افزایش انرژی و شادی و نشاط
-کمک به کنترل چربی و وزن جایگزینی عضله به جای چربی
-بهبود انعطاف پذیری بدن
-توان و نیرو افزایش می یابد
 
(طیبه خزاعلی)

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

برترین راه های چربی سوزی
راز طول عمر در گرو کدام وعده غذایی؟
مصرف چربی را جدی بگیرید
ورزشی مفید برای جسم و روان





۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن