تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812871382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعیین قیمت جهانی گاز در آینده نزدیک


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تعیین قیمت جهانی گاز در آینده نزدیک
کد خبر: ۵۴۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳ - 23 November 2015


عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مجمع کشورهای صادر کننده گاز می‌تواند منافع کشورها را تامین کند،گفت: ایران در موقعیت ترانزیتی و ژئوپلوتیکی بسیار مهمی قرار دارد که وجود این مجمع مهم برای تحقق اهداف است.

روبرت بیگلریان درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،در مورد نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران گفت: با تاسیس این مجمع که دبیرخانه آن در ایران قرار دارد، تلاش‌هایی شده است که به یک وحدت در تصمیم‌گیری‌های کلی و آشنایی کشورها که منابع گازی دارند و صادر می‌کنند برسند،که این موضوع یک گام مثبت است.

نماینده مردم ارامنه جنوب کشور درمجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اگر از این مجمع انتظار داشته باشیم که نقشی مانند اوپک را بازی و اجرا کند، می‌توان گفت هنوز دور از  انتظار است؛ زیرا مهم‌ترین عامل در ماهیت کالایی مثل گاز برخلاف نفت هم از حیث کیفت و هم انتقال خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به تعیین قیمت جهانی گاز،افزود: قیمت گذاری گاز که آیا باید به بازار واگذار شود و یا اینکه به یک جمع بندی و تصمیم گیری مشترک کشور‌ها بیانجامد؛ هنوز دور از ذهن است.

بیگلریان با بیان اینکه مجمع کشورهای صادرکننده گاز گامی است برای هماهنگی و دغدغه‌های کشورها و اتخاذ سیاست‌های کلی و عمومی که بتواند منابع کشورها را تامین کند،تاکید کرد:از این مجمع انتظار می‌رود که از حیث محاسبات و جنبه‌های فنی هم بتوان به مرور به شریط و فرمولی برای تعیین قیمت برسد که البته هنوز دور از ذهن است.

عضوکمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: کشور ما یکی از مهم‌ترین منابع گازی است و در موقعیت ترانزیتی و ژئوپلوتیکی بسیار مهمی قرار دارد؛ تصمیمات دیگر کشور‌ها جنبه تعاملی سازنده می توانند داشته باشند که در این راستا وجود این مجمع مهم است.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن