تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815563665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقرار اتوبوس اطلاع‌رسانی ایدز در اهواز


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: استقرار اتوبوس اطلاع‌رسانی ایدز در اهواز
کد خبر: ۵۴۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ - 23 November 2015


رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان از استقرار اتوبوس اطلاع‌رسانی ایدز در اهواز خبر داد.

به گزارش فارس، شکرالله سلمان زاده، در مراسم آغاز به کار و فعالیت اتوبوس سلامت، ضمن اشاره به هفته اطلاع‌رسانی ایدز اظهار داشت: هفته اطلاع‌رسانی ایدز از دوازدهم تا هجدهم آذر بوده و همه ساله برنامه‌های متنوعی در این هفته توسط مرکز بهداشت استان به اجرا درمی‌آید که یکی از این برنامه‌ها استقرار اتوبوس اطلاع‌رسانی ایدز در مناطق پرتردد کلان‌شهر اهواز است.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان افزود: در واقع این اتوبوس به‌نوعی یک پایگاه سیار آزمایش و مشاوره ایدز بوده و در این اتوبوس آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری ایدز و راه‌های پیشگیری از آن به عموم مردم صورت می‌گیرد و برای افرادی که تمایل داشته باشند به‌صورت رایگان تست تشخیص سریع ایدز توسط کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر محرمانه و داوطلبانه بودن تست‌ها تصریح کرد: درصورتی‌که فردی در طی آموزش‌ها و مشاوره‌ها به این نتیجه برسد که لازم است آزمایش دهد، این کار توسط کارشناسان بهداشتی مستقر در اتوبوس به‌صورت رایگان برای وی انجام‌شده و نتایج تست نیز محرمانه خواهد بود. اگر تست مثبت شود وی به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری برای انجام تست تأییدی ارجاع خواهد شد.

سلمان زاده ادامه داد: استفاده از سرنگ‌های مشترک در معتادان تزریقی، رفتارهای پرخطر جنسی و تماس جنسی محافظت نشده با فرد مبتلا، انتقال از مادر مبتلا به نوزاد از مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری ایدز از فردی به فرد دیگر است.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان افزود: استفاده از سرنگ‌های مشترک در معتادان تزریقی شایع‌ترین راه انتقال ایدز در کشور و به‌تبع آن استان را تشکیل می‌دهد، ولی متأسفانه بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان انتقال از طریق رفتارهای پرخطر جنسی و خارج از چارچوب خانواده در کشور نیز در حال افزایش است.

وی افزود: افرادی که سابقه رفتارهای پرخطر دارند، باید با انجام به‌موقع آزمایش ایدز هرچه سریع‌تر از وضعیت ابتلای خود به این بیماری مطلع شوند تا در صورت ابتلا بتوانند در همان مراحل اولیه بیماری، از خدمات درمانی و مراقبتی مناسب و رایگان در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری بهره‌مند شوند.

سلمان زاده در پایان ضمن قدردانی از همکاری شهرداری کلان‌شهر اهواز در استقرار اتوبوس سلامت، ابراز امیدواری کرد: با انجام چنین طرح‌هایی بتوان گام مثبتی در رابطه بااطلاع رسانی و آموزش مردم در رابطه با بیماری ایدز برداشت زیرا مهم‌ترین راه پیشگیری از ایدز بالا بردن سطح دانش افراد از این بیماری و راه‌های انتقال آن است.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن