تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799011531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیابت در برنامه ۱۰ ساله کنترل می شود/۴۰۰ میلیون دیابتی در دنیا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس همایش راهبری دیابت عنوان کرد؛ دیابت در برنامه ۱۰ ساله کنترل می شود/۴۰۰ میلیون دیابتی در دنیا رئیس همایش بین المللی راهبری دیابت، با اشاره به رونمایی سند ملی دیابت، هدف گذاری این سند را جلوگیری از شیوع این بیماری طی ۱۰ سال آینده عنوان کرد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲ آذر ساعت 19:33

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا، دكتر محمدباقر لاریجانی روز دوشنبه در همایش بین‌المللی راهبری دیابت كه در مركز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزاری می شود، با بیان اینكه سالانه ۳۸ میلیون نفر در دنیا به علت بیماری‌های غیرواگیر جان خود را از دست می‌دهند، گفت: در صدد هستیم با تدوین سند بیماری های غیرواگیر جلوی بسیاری از حوادث به خصوص مرگ‌های زودرس را بگیریم. وی با بیان اینکه بیماری های غیرواگیر در حال حاضر مهمترین تهدیدكننده سلامت زندگی مردم هستند، افزود: در حال حاضر بیماری های غیرواگیر شایع ترین بیماری ها در كشور هستند و بیماری های قلبی عروقی، سرطان‌ها، دیابت و آسم مهمترین علل مرگ و میر را تشكیل می‌دهند و باید تلاش كنیم مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها را كاهش دهیم. معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: بر اساس گزارش سال ۲۰۱۵ فدراسیون جهانی دیابت در حال حاضر ۴۰۰ میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت هستند و این آمار نشان‌دهنده رشد شتابان دیابت در همه جای دنیاست. وی افزود: مرگ و میر ناشی از دیابت در حال افزایش است و در ایران نیز یكی از عوامل اصلی مرگ و میر به بیماری دیابت و عوارض آن مرتبط می‌شود. رئیس همایش بین المللی راهبری دیابت با بیان اینكه بررسی‌های انجام شده در كشور نشان می‌دهد كه بیماری دیابت در استان‌های شمالی و مركزی شیوع بالایی دارد گفت: نتایج مطالعات نشان می‌دهد كه بیماری دیابت و عوارض آن ۳۰۰ هزار سال عمر مفید كشور را در معرض تهدید قرار می‌دهد. لاریجانی همچنین به هزینه‌های بالای درمانی این بیماری اشاره كرد و گفت: ۹ درصد هزینه‌ها مربوط به عوارض بیماری ، ۵۰ درصد مربوط به دارو، ۲۰ درصد مربوط به عوارض قلبی و عروقی و كلیوی است. وی ضمن قدردانی از تلاش‌های وزیر بهداشت برای جلب موافقت رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی و نیز وزرا در اولویت قرار دادن حوزه سلامت و بیماری‌های غیرواگیر و اهمیت سند ملی دیابت، گفت: یكی از اهداف این سند این است كه تا ۱۰ سال آینده جلوی افزایش شیوع دیابت و چاقی را بگیریم. معاون آموزشی وزارت بهداشت، گفت: امروز برنامه عملیاتی ملی برای پیشگیری و كنترل دیابت بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ یعنی طی ۱۰ سال آینده را رونمایی می كنیم و امیدواریم بتوانیم در چارچوب ارائه خدمات درمانی استانداردهای لازم را در زمینه مراقبت از بیماری دیابت افزایش دهیم و نیز تحقیق و توسعه در این زمینه را گسترش داده و آموزش‌های عمومی و تخصصی را ساماندهی كنیم. وی در ادامه ارتقاء كیفیت زندگی مردم، پوشش بیمه‌ای مناسب و نظام ثبت ملی بیماران دیابت را جزء اهداف ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به دیابت عنوان كرد و گفت: امیدواریم، نظام ثبت ملی بیماران دیابت به طور صد درصد در سراسر كشور گسترش یابد.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن