تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821011473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران در توريسم درماني رتبه اول منطقه را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۱۸ب.ظ)
وزير بهداشت قرقيزستان؛ ايران در توريسم درماني رتبه اول منطقه را دارد موج - وزير بهداشت قرقيزستان با اشاره به موفقيت‌هاي ايران در حوزه بهداشت و درمان، اظهار داشت: وزارت بهداشت ايران تلاش‌هاي زيادي داشته و شاهديم که ايران از نظر توريسم درماني رتبه اول منطقه را دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، تالانت باتير علي اف شب گذشته در مراسم امضاي تفاهم نامه مشترک با سيدحسن هاشمي، وزير بهداشت کشورمان، با بيان اينکه قرقيزستان خواستار استفاده از توان پزشکي ايران؛ به ويژه در حوزه پيوند شد و گفت: ما مشتاقيم که از تجربه بخش دولتي و خصوصي ايران در کشورمان بهره ببريم.
وي با بيان اينکه دنيا در توسعه علم پزشکي مديون ايران است، تصريح کرد: با وجود اينکه بين کشور قرقيزستان و ايران مرز سياسي وجود ندارد اما هيچ مرز پزشکي وجود ندارد.
وزير بهداشت قرقيزستان هدف خود از سفر به ايران را برطرف کردن مشکلات شهروندان کشورش عنوان و گفت: علاوه بر حل مشکلات، اميدواريم بتوانيم در حوزه‌هاي بهداشت، آموزش پزشکي و دوره‌هاي تخصصي؛ به ويژه پبوند، چشم پزشکي و قلب همکاري داشته باشيم.
وي گفت: زيان مردم تاجيکستان در همسايگي کشور ما فارسي است که نشانگر رواج اين زيان در دوره‌هاي گذشته در منطقه اي وسيع دارد و به دليل اينکه ريشه پزشکي به ايران بر مي‌گردد دنيا به کشور شما احترام مي‌گذارد و دليل انتخاب ايران براي همکاري نيز تاريخچه قوي در حوزه پزشکي است.
باتير علي اف با بيان اينکه اميدوارم در روابط بين دو کشور شاهد نوشته‌هاي کمتر و عمل بيشتر باشيم، به دشوار بودن تشريفات و پيچيدگي‌هاي اداري معمول اشاره کرد.
وزير بهداشت قرقيزستان تصريح کرد: به تازگي کشور ما به اتحاديه اقتصادي اوراسيا پيوسته و فرصت خوبي براي ايران فراهم است تا از طريق همکاري با ما بتواند روابط خوبي با کشورهاي عضو اين اتحاديه برقرار کند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود تجربه ايران در درمان ديابت را بسيار ارزنده خواند و گفت: قبل از سفر، متوجه شدم که عليرغم تحريم‌ها عليه کشور شما اما ۴۰۰ کار تحقيقاتي معتبر در خصوص ديابت در ايران انجام شده که موفقيت بسيار بزرگي براي نظام سلامت ايران است.
وزير بهداشت قرقيزستان با اشاره به شيوع سرخک در اين کشور، اظهار داشت: اولين کشوري که در خصوص بيماري سرخک به ما پيشنهاد همکاري داد ايران بود و اميدوارم در آينده بتوانيم از تجريبات ارزنده ايران در قرقيزستان استفاده کنيم.
وي همچنين خاطرنشان کرد: در کشور ما بازار دارويي و واکسن وضعيت مناسبي ندارد که بازار کشور ما به روي شما باز است.
باتير علي اف با بيان اينکه دولت قرقيزستان ۱۰۰ درصد هزينه داروهاي ديابت را پرداخت مي‌کند، اضافه کرد: در تأمين بودجه براي بيماران ديابتي مشکلات زيادي داريم و خواهان استفاده از توان علمي و دانشمندان ايراني هستيم.
وزير بهداشت قرقيزستان در پايان با اشاره به کوهستاني بودن اين کشور، تصريح کرد: تنها ۵ درصد از کشور ما دشت است و ساير نقاط آن کوهستاني هستند بنابراين از ايران مي‌خواهيم که در زمينه خدمات سيار پزشکي؛ به ويژه در مناطق روستايي به ما کمک کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن