تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798963045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیز بلند ایران برای تثبیت جایگاه خود در بازار جهانی گاز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: خیز بلند ایران برای تثبیت جایگاه خود در بازار جهانی گاز رسانه های چین اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر گازی جهان قصد دارد نقش تعیین کننده ای در این بازار بزرگ داشته باشد و میزبانی سومین اجلاس مهم «اپک گازی»، اولین گام در رسیدن به این هدف مهم به شمار می رود.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲ آذر ساعت 08:09

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا، میزبانی سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز از سوی ایران که یکی از مهمترین رویداد مهم اقتصادی بشمار می رود، سبب شده تا رسانه های کشور چین به این موضوع توجه ویژه نشان داده و در گزارش ها و تحلیل های خود به اهمیت این موضوع بپردازند.
شین هوا، خبرگزاری رسمی چین در مطلبی نوشت: ایران با ذخایر بزرگ گاز در جهان و قرار گرفتن در میان کشورهای بزرگ صادر کننده، با میزبانی مهمترین اجلاس موسوم به «اپک گازی» بار دیگر به کانون توجهات بین المللی تبدیل شده است.
این گزارش می افزاید: تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای تثبیت بازار گاز و توسعه این صنعت و افزودن بر شمار کشورهای صادرکننده، از جمله محورهای بحث در همایش تهران است که قرار است امروز دوشنبه با حضور سران کشورهای مختلف فعالیت آن آغاز شود.
«شین هوا» همچنین در گزارش خود آورده است که ایران از دارندگان ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان نزدیک به 33.8 تریلیون متر مکعب ذخیره گاز طبیعی دارد و همین میزان این کشور را در جایگا نخست ذخایر گازی جهان قرار داده است.
تلویزیون مرکزی چین نیز گزارش کرده است که ایران به عنوان یکی از مهمترین کشورهای صادرکننده گاز، توجه دنیا را با میزبانی سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز به خود جلب کرده است.
این گزارش می افزاید، ایران از دارندگان بزرگترین ذخایر گازی جهان است و قصد دارد در این بازار نقشی تعیین کننده ایفا کند و همایش تهران طبیعتا به این هدف کمک خواهد کرد.
تلویزیون ملی چین همچنین اعلام کرد که ایران قصد دارد شبکه ای از خطوط لوله انتقال گاز ایجاد نماید که میدان گاز پارس جنوبی خود را به مشتریان اروپایی متصل کند.
افزون بر این روزنامه ارگانی «گلوبال تایمز» هم خاطرنشان می کند که ایران بتدریج میزان صادرات نفت و گاز خود را افزایش خواهد داد و اکنون زمان نزدیک شدن به این اتفاق مهم فرا رسیده است.
این گزارش ادامه می دهد: با لغو تحریم ها، ایران علاوه بر افزایش صادرات گاز، به طور حتم صادرات نفتی خود را هم روزانه به میزان 500 هزار بشکه افزایش خواهد داد تا بتدریج جایگاه قبل از سال 2012 را که تحریم ها شدیدتر شد، بدست آورد.
شین هوا نیز در همین رابطه گزارش کرده است که ایران احتمالا با لغو تحریم ها از سال 2016 میلادی، میزان صادرات نفتی خود را به بیش از سه میلیون و 700 هزار بشکه در روز برساند.
از سوی دیگر رسانه های گروهی چین، ابراز امیدواری کرده اند که موضوع تحولات اقلیمی، انرژی های پاک و استفاده بیشتر و بهینه از سوخت گاز نیز در اجلاس ایران در دستور کار شرکت کنندگان قرار بگیرد.
گفتنی است، مجمع صادرکنندگان گاز مشهور به «اپک گازی» سال 2008 به وسیله ایران، روسیه و قطر بنیان گذاشته شد.
نشست هیات عالی رتبه مجمع کشورهای صادرکننده گاز ٢٩ آبان ماه و نشست عادی و فوق العاده این مجمع نیز ٣٠ آبان ماه سالجاری در تهران برگزار شد.
سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز امروز - دوشنبه - با حضور سران 9 کشور به ریاست دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می شود.
در این نشست سران کشورهای 12 عضو اصلی شامل کشورهای ایران، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، روسیه، لیبی، امارات، نیجریه، قطر، ترنیداد، توباگو و ونزوئلا به همراه پنج کشور ناظر هلند، نروژ، عمان، عراق و پرو حضور دارند.
کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن