تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813089304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقاوم سازي تاسيسات آبي کشور در مقابل زلزله کليد خورده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۵:۳۵ب.ظ)
قائم مقام وزير نيرو: مقاوم سازي تاسيسات آبي کشور در مقابل زلزله کليد خورده است موج - قائم مقام وزير نيرو مقاوم سازي تاسيسات آبي کشور در مقابله حوادث طبيعي به خصوص زلزله با استفاده از دانش و تجربيات ژاپن را از برنامه هاي مهم اين وزارتخانه دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج ستار محمودي، قائم مقام وزير نيرو در حاشيه «همايش پروژه ملي ظرفيت سازي مديران بهره برداري شرکت هاي آب و فاضلاب با بهره گيري از فناوري هاي کشور ژاپن» که پيش از ظهر امروز در تالار آبگينه شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد، گفت: ارتباط حوزه آب و فاضلاب ايران با ژاپن هميشه نزديک بوده است.
وي افزود: در زمينه هايي چون مديريت منابع آب، مديريت سيل و رودخانه و حتي در حوزه مقابله با خشکسالي همکاري خوبي ميان 2 کشور وجود داشته است.
محمودي ادامه داد: رفت و آمد هيات هاي کارشناسي بين 2 کشور امري عادي است و پروژه هاي مشترکي نيز به سرانجام رسيده اند.
قائم مقام وزير با بيان اينکه حدود 4 سال است کارشناسان 2 کشور به طور مشترک روي پروژه مقاوم سازي تاسيسات آبي در مقابل زلزله و نيز تامين آب بعد از وقوع آن کار کرده اند، گفت: اين کارگروه مشترک به نتايج قابل توجهي نيز رسيده اند که در جريان پروژه هاي جديد آب و فاضلاب کشور به کار گرفته شده اند.
وي افزود: بازسازي و مقاوم سازي تاسيسات قديمي بر اساس استاندارهاي مذکور نيز در دستور کار قرار گرفته اند هرچند منابع مالي عظيمي را مي طلبد.
محمودي با اشاره به اينکه ژاپني ها همواره در حوزه آموزش همراه ما بوده اند، اظهار کرد: نيروهاي بهره بردار در حوزه آب و فاضلاب کماکان از آموزش هاي کوتاه مدت در قالب دوره هاي 2 هفته اي برخوردار هستند.
وي با اشاره به وجود سيلاب هاي سنگين در ژاپن، گفت: در زمينه کاهش خسارات سيل و سامانه هاي هشدار آن نيز از دانش ژاپن سود برده ايم.
محمودي درباره امکان سرمايه گذاري شرکت هاي ژاپني در پروژه هاي آبي کشور نيز گفت: براي تحقق سرمايه گذاري ژاپن در ايجاد تاسيسات آب و فاضلاب نيز مذاکراتي در جريان است و اميدواريم به نتايج خوبي برسد.
قائم مقام وزير نيرو در پايان با تاکيد بر اينکه ايران ظرفيت هاي بالايي براي ارائه آموزش و خدمات فني مهندسي به کشورهاي ديگر دارد، خاطرنشان کرد: آماده ايم با همکاري با ژاپن در حوزه آموزش به کشورهاي منطقه، هزينه هاي ژاپن را کاهش دهيم که در عين حال باعث افزايش توانمندي بيش از پيش نيروي انساني نيز ما مي شود.




















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن