تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798497084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارزش گذاري جديد خدمات انتقال خون پرداختي مردم را کاهش مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۵:۶ب.ظ)
مدير عامل سازمان انتقال خون: ارزش گذاري جديد خدمات انتقال خون پرداختي مردم را کاهش مي‌دهد موج - مدير عامل سازمان انتقال خون ايران با بيان اينکه بخش عمده‌اي از خدمات انتقال خون قبلاً تعرفه‌گذاري شده است، گفت: آنچه در ارزش‌گذاري سال 1394 اتفاق افتاده است، ساماندهي خدمات انتقال خون به منظور کاهش هزينه‌ها و پرداختي‌هاي مردم در راستاي طرح تحول سلامت هست.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اکبر پور فتح اله خاطرنشان کرد: در ميان 14 خدمت مورد تصويب در شوراي عالي بيمه در فروردين 1394، 7 خدمت در سال‌هاي گذشته مشمول تعرفه‌گذاري شده بوده‌اند.
وي افزود: اين 7 خدمت شامل اشعه دادن به خون و فرآورده‌هاي آن، خدمات مرتبط با فرزيس درماني (جدا کردن پلاسما از خون با دستگاه‌هاي فرزيس با هدف درمان)، فصد خون و گلبول قرمز شسته شده است.
مدير عامل سازمان انتقال خون با اظهار تأسف از تعرفه‌گذاري بدون در نظر گرفتن هزينه ملزومات و مواد مصرفي انجام شده، گفت: بيماران عزيز مجبور به تهيه ست و مواد مصرفي مورد نياز بودند که هزينه سنگيني را بر دوش اين عزيزان تحميل مي‌نمود بخصوص اينکه اين روش‌ها براي بيماران صعب العلاج مورد استفاده قرار مي‌گرفت و منجر به تحميل هزينه سنگيني به خانواده بيماران مي‌شد.
وي تاکيد کرد: در ارزش‌گذاري و تعرفه‌گذاري جديد هزينه ست مطابق قيمت اعلامي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تحت پوشش بيمه‌هاي پايه قرار گرفت و علاوه بر اين 7 خدمت که قبلاً تعرفه داشته است، نيز تحت پوشش بيمه قرار گرفت.
پور فتح اله با بيان اينکه علاوه بر اين 7 خدمت 3 خدمت جديد تهيه گلبول قرمز با حذف لکوسيت - پولد پلاکت با حذف لکوسيت و فرآورده CMV منفي در تعرفه گذاري سال 94 آورده شده و تحت پوشش بيمه پايه قرار گرفته است، افزود: توليد و توزيع پولد پلاکت با حذف لکوسيت و فرآورده‌هاي CMV منفي به علت هزينه بالاي اين فرآيندها در سازمان انتقال خون ايران تاکنون مقدور نبود و بيماران و نيازمندان از دريافت اين فرآورده‌ها محروم بودند که اميد است با
تعرفه گذاري در آينده شاهد راه اندازي و ارائه اين خدمات در سازمان انتقال خون باشيم.

با ارزش گذاري جديد خدمات انتقال خون، پرداختي از جيب مردم کاهش چشمگيري خواهد داشت
مدير عامل سازمان انتقال خون با تاکيد بر اينکه ارزش‌گذاري خدمات انتقال خون پرداختي از جيب مردم را به شدت کاهش خواهد داد، گفت: ارائه خدمات فرزيس با ارزش گذاري ملزومات و مواد مصرفي و پوشش بيمه پايه هزينه مردم را به شدت کاهش خواهد داد و تنها بخش ناچيزي از هزينه اين خدمات توسط مردم پرداخت خواهد شد.
وي افزود: علاوه بر اين هزينه فرانشيز براي بيماران خاص (تالاسمي و هموفيلي) که مصرف کنندگان مستمر فرآورده‌هاي انتقال خون هستند از محل رديف بيماران خاص در معاونت درمان تأمين و بيمار همچون گذشته از خدمات رايگان بهره‌مند خواهد شد.
پور فتح اله خاطرنشان کرد: اين سازمان تلاش مي‌کند با ارائه طرح و گرفتن مصوبه از هيئت محترم وزيران پرداختي فرانشيز را براي 4 خدمتي که به تازگي تعرفه گذاري شده است را براي کليه شهروندان حذف نمايد.

خدمات انتقال خون در بيمارستان‌هاي خصوصي نيز با پوشش کامل بيمه صورت مي‌گيرد
مدير عامل سازمان انتقال خون با اشاره به اينکه در طرح تحول سلامت همه ايرانيان تحت پوشش بيمه پايه مي‌باشند، گفت: کليه خدمات انتقال خون در مراکز بيمارستان‌هاي خصوصي هم مانند بيمارستان‌هاي دولتي و با همان تعرفه خدمات دولتي و با پوشش کامل بيمه صورت خواهد پذيرفت.
ساماندهي و تعرفه گذاري خدمات سازمان انتقال خون سبب خلق ثروت و منابع مالي براي بيمه‌ها خواهد شد
پور فتح اله تاکيد کرد: در يک نگاه کلان ارزش گذاري خدمات انتقال خون نه تنها بار مالي سنگيني براي بيمه‌ها نخواهد داشت بلکه سبب خلق ثروت و منابع مالي براي بيمه‌ها خواهد شد.
وي با بيان اينکه يکي از عوارض شايع تزريق خون تضعيف سيستم ايمني بيماران هست، گفت: با توجه به عفونت‌هاي بيمارستاني و ضعف سيستم ايمني بيماران با تزريق خون، عوارض مرتبط با تضعيف ايمني بيماران دريافت کننده خون و فرآورده‌هاي آن در مقابل آن‌هايي که خون و فرآورده‌هاي آن را مصرف نمي‌کنند به شدت افزايش پيدا مي‌کند
وي افزود: به اين ترتيب زمان بستري بيماران دريافت کننده فرآورده‌هاي خوني در مراکز درماني و بيمارستاني تا 2 برابر افرادي است که اين فرآوردها را دريافت نکرده‌اند.
پور فتح اله با اشاره به اينکه ارزش‌گذاري خدمات انتقال خون و ارائه جانشين‌هاي بي خطر، امکان مديريت خون بيماران در مراکز درماني فراهم مي‌کند، افزود: کاهش نياز به مصرف خون منجر به صرفه جويي براي بيمه‌ها از طريق کاهش تخت روز بستري در بيمارستان‌ها خواهد شد.
وي خاطر نشان کرد: براساس مطالعات بين المللي مصرف فرآورده‌هاي با حذف لکوسيت باعث کاهش 2/1 تخت روز بستري بيماران مي‌شوند و در نهايت منجر به کاهش هزينه‌هاي بيمه‌ها و بيماران بستري خواهد شد.

ارزش گذاري و تعرفه گذاري خدمات کيفيت ارائه خدمات و محصولات انتقال خون را هم افزايش خواهد داد
مدير عامل سازمان انتقال خون تاکيد کرد: ارزش گذاري خدمات انتقال خون علاوه بر اينکه پرداختي‌هاي مردم را به شدت کاهش مي‌دهد، کيفيت ارائه خدمات و محصولات انتقال خون را هم افزايش خواهد داد.
وي افزود: با دسترسي به فرآورده‌هاي نوين نظير فرآورده‌هاي با حذف لکوسيت و با ارتقاي کيفيت فرآورده‌هاي خون شاهد کاهش عوارض تزريق خون از جمله تب، واکنش حساسيتي و تضعيف سيستم ايمني در بيماران خواهيم بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن