تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803836928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توضیحات بعیدی‌نژاد درباره سند بازطراحی راکتور اراک


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: توضیحات بعیدی‌نژاد درباره سند بازطراحی راکتور اراک
عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای درباره سند بازطراحی راکتور اراک نوشت: برای اولین بار است که پس از یک دوره تحریم، کشورهای غربی وارد اجرای همکاری‌های فنی هسته‌ای با ایران آن هم در عرصه چنین زمینه حساسی در حوزه رآکتور آب سنگین می‌شوند.
فارس:   حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به سند بازطراحی راکتور اراک نوشت: سندی که بین جمهوری اسلامی ایران و اعضای گروه 1+5 در مورد مدرن سازی رآکتور اراک امضا شده، سندی معمولی نیست.

وی افزود: این برای اولین بار در جهان است که شش کشور بزرگ دنیا به علاوه نماینده عالی اتحادیه اروپا که خود نمایندگی بیست و هفت کشور اروپایی را بر عهده دارد چنین سندی را امضا کرده و خود را به نوسازی، بهسازی و مدرن سازی یک رآکتور تحقیقاتی آب سنگین متعهد کرده‌اند.


بعیدی‌نژاد در ادامه عنوان کرد: سال‌هاست که کشورهای غربی معتقدند که رآکتورهای آب سنگین به علت خطرات اشاعه‌ای باید منسوخ و تبدیل به رآکتورهای آب سبک شوند. در جریان مذاکرات هسته‌ای با ایران نیز آن کشورها اصرار زیادی داشتند که همین امر محقق شود. اما خوشبختانه مقاومت شجاعانه جمهوری اسلامی ایران باعث تغییر این موضع اساسی کشورهای غربی شد و کشورمان موفق شد ماهیت آب سنگین رآکتور اراک را حفظ کند. اما در کنار مقاومت کشورمان در جریان مذاکرات، ارائه یک پیشنهاد عملی جهت نوسازی و مدرن سازی این رآکتور نیز نقش مهمی در تغییر موضع کشورهای 1+5 ایفا کرد.


عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان اضافه کرد: بر اساس این پیشنهاد که محصول تحقیقات و پژوهش‌های خلاقانه مهندسان علوم و فنون هسته‌ای کشورمان می‌باشد، رآکتور اراک ضمن کاهش برخی موارد اشاعه‌ای آن، کاربردهای فنی بسیاری در تولیدات رادیو داروها و محصولات صنعتی هسته‌ای خواهد داشت و این کاربردها در جریان مدرن سازی و بهسازی رآکتور افزایش بسیار قابل توجهی نیز خواهد کرد.


وی ادامه داد: در نتیجه این رآکتور به آخرین فناوری مدرن جهان مجهز خواهد شد. اما اهمیت این مدرن سازی رآکتور اراک فقط در ابعاد فنی مدرن سازی فناوری آن نیست، بلکه تفاهم در خصوص تضمین همکاری بین‌المللی در عرصه فناوری هسته‌ای بین ایران و پیشرفته‌ترین کشورهای صاحب فناوری هسته‌ای از نقطه نظر سیاسی و بین‌المللی نیز بسیار مهم است.


بعیدی‌نژاد نوشت: این برای اولین بار است که پس از یک دوره تحریم در همه انواع همکاری‌های هسته‌ای با ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورهای غربی وارد اجرای همکاری‌های فنی هسته‌ای با ایران آن هم در عرصه چنین زمینه حساسی در حوزه رآکتور آب سنگین می‌شوند.


وی گفت: در این سند که به دنبال چند هفته مذاکره فشرده در سطوح سیاسی و کارشناسی به امضای وزیران خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 و ایران رسیده است فقط به کلیات بسنده نشده است، بلکه مسئولیت‌های هر یک از کشورها در روند این مدرن سازی و همچنین ساز و کار پیگیری هماهنگی‌های طرف‌های متعهد نیز مشخص شده است که شرح آن توضیحات مفصلی را طلب می‌کند که باید در جای دیگر بدان پرداخته شود.





تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن