تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 15 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809562987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محصولات دامي خام صادراتي کد دار مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۳:۴۷ب.ظ)
محصولات دامي خام صادراتي کد دار مي شوند موج - رئيس سازمان دامپزشکي کشور گفت: براي تمام مراکز صادراتي محصولات خام دامي کد تأييد سلامت محصول "آي آر" صادر مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج مهدي خلج در سمپوزيوم يک روزه "هشدار مصرف آنتي بيوتيک ها" که امروز با حضور مسوولان دامپزشکان و فعالان عرصه صنعت دامداري در سالن همايش‌هاي دانشکده دامپزشکي دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به اينکه محموله‌هاي صادراتي بايد با ضوابط بهداشتي جهان و مراکز معتبر علمي منطبق باشد، افزود: سازمان دامپزشکي کشور به عنوان مرجع رسمي علمي کد تأييد سلامت محصول يا آي آر را براساس ميزان سلامت محصول پس از بررسي ميزان باقيمانده‌هاي دارويي براي فعالان عرصه صادرات صادر مي‌کند.
وي همچنين از اجراي طرح پايش سالانه باقيمانده‌هاي دارويي خبر داد و گفت: براي تعيين حد مجاز ميزان باقيمانده‌هاي دارويي در محصولات خام دامي و مديريت مصرف داروهاي دامپزشکي به ويژه آنتي بيوتيک طرح پايش سالانه در مراکز آزمايشگاهي بخش دولتي و خصوصي اجرا مي‌شود.
رئيس سازمان دامپزشکي کشور افزود: طرح پايش باقيمانده‌هاي دارويي در مراکز پرورش ماهي قزل آلا اجرا شد که در نتيجه آن ماده دارويي مالاشيت گرين به منظور ارتقاي سلامت محصول حذف شد.
خلج گفت: اين طرح در زنجيره توليد طيور نيز از مرحله توليد خوراک دام در کارخانه‌ها، جوجه کشي، توليد نيمچه گوشتي و حتي کشتارگاه‌ها اجرا مي‌شود و متخصصان دامپزشکي در تمام مراحل از طيور توليدي به منظور تعيين حد مجاز باقيمانده‌هاي دارويي نمونه گيري و آزمايش مي کنند.
وي با بيان اينکه 50 درصد آنتي بيوتيک توليدي در جهان در بخش دامپزشکي مصرف مي‌شود، افزود: براي مديريت چالش مقاومت ميکروب‌ها در برابر آنتي بيوتيک ها؛ سازمان جهاني بهداشت دام تمام کشورهاي جهان را براي مديريت مصرف آنتي بيوتيک ها بسيج کرده است.
رئيس سازمان دامپزشکي کشور درباره برنامه‌هاي اين سازمان براي مديريت مصرف آنتي بيوتيک ها و ديگر اقلام دارويي گفت: به منظور کنترل کيفي اقلام و مواد اوليه دارويي روند واردات توليد و مصرف در 160 شرکت توليد دارويي دامي داخلي،300 شرکت و آرد کننده، 5600 مرکز ارائه خدمات بهداشتي و درماني دامي و 1560 داروخانه، مديريت و نظارت مي‌شود.
خلج افزود: از آنجا که در دنياي امروز موارد تقلب در توليد از جمله مواد اوليه دارويي وجود دارد، تلاش مي‌کنيم با بازديدها و نظارت‌هاي دقيق با همکاري شرکت‌هاي تخصصي با نمونه برداري و آزمايش‌هاي علمي از نمونه‌ها، از ورود مواد اوليه دارويي تقلبي بي کيفيت جلوگيري شود.
وي گفت: با توليد داروهاي دامپزشکي باکيفيت مي‌توانيم ميزان مصرف داروها از جمله آنتي بيوتيک را مديريت کنيم.
رئيس سازمان دامپزشکي کشور همچنين از ابلاغ دستورالعمل ثبت کيفيت داروهاي دامپزشکي خبر داد و افزود: اين طرح با نظارت و مسئوليت گروه راهبردي تخصصي دامپزشکي با پايش کيفي داروهاي توليدي و وارداتي اجرا مي‌شود.
خلج، تشکيل گروه‌هاي سيار دامپزشکي را از ديگر برنامه‌هاي سازمان دامپزشکي براي مديريت ميزان مصرف دارو به ويژه آنتي بيوتيک در صنعت دام و طيور دانست و گفت: در اين گروه‌ها دامپزشکان بصورت سيار با تجهيزات و داروهاي مورد نياز در مناطق سخت گذر براي رسيدگي به دام‌هاي عشاير مراجعه مي‌کنند که اين اقدام از مصرف بي رويه و غير اصولي داروها جلوگيري مي‌کند.
وي مديريت و پايش کيفي داروهاي دامپزشکي توليد داخل را از محورهاي اصلي رونق صادرات دانست و افزود: با اجراي اين طرح ميزان صادرات از 18 ميليون دوز فراتر خواهد رفت و از آنجا که اثرگذاري داروها افزايش مي‌يابد ميزان مصرف کاهش خواهد يافت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن