تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821212200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روستایی با پنج هزار نفر آلزایمری


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
روستایی با پنج هزار نفر آلزایمری




5 هزار نفر از ساکنین این روستا جهشی ژنتیکی را به ارث برده‌اند که فرد را پیش از 40 سالگی مستعد بیماری آلزایمر می‌کند.





خبرگزاری فارس: مجله «دانشمند جدید» در گزارشی اعلام کرد که محققین دانشگاه کالیفرنیا موفق به کشف دلیل اصلی فراگیری بیماری آلزایمر در میان مردم روستای «یارومال» واقع در مناطق نزدیک به استان «آنتیوکیا» در شمال شرق کلمبیا شدند.

این مجله در این رابطه نوشت که دانشمندان نمونه خون 102 نفر از اهالی روستای را جمع آوری کرده و توالی ژنوم این افراد را مورد بررسی قرار دادند.

5 هزار نفر از ساکنین این روستا جهشی ژنتیکی را به ارث برده‌اند که فرد را پیش از 40 سالگی مستعد بیماری آلزایمر می‌کند.

چندین نسل متوالی از مردم این شهر تحت تاثیر این بیماری نادر قرار گرفته که در این منطقه به نام «لابوبرا» مشهور است.

علاوه بر این بسیاری از مردم شهر «ماکوندو» شهر مشهور در رمان «صد سال تنهایی» نوشته «گابریل گارسیا مارکز» نویسنده معروف کلمبیایی، از بیماری و اختلالات حافظه و توهم رنج می‌برند.

یک تیم تحقیقاتی طی تحقیقات خود موفق به کشف دلیل اصلی نفرین «یارومال» را شدند؛ بیشترین آمار بیماران مبتلا به آلزایمر در سراسر جهان از این روستا گزارش شده است.

ژن مخرب این بیماران از 300 سال پیش تاکنون در ساختار ژنتیکی افراد منطقه وجود دارد و از طریق شاخه‌های فامیلی پراکنده شده است.

برای همین «آنتیوکیا» تنها نقطه از زمین است که بیشترین جمعیت آلزایمری‌های دنیا را دارد؛ کروموزوم چهاردهم مردم این ناحیه دچار اختلال ژنتیکی است.

در 74 نفر از این افراد، جهش عامل آلزایمر زود هنگام که با نام E280A شناخته می‌شود، کشف شد؛ این جهش در کروموزوم 14 اتفاق می‌افتد.

دانشمندان با بررسی پیشینه و اجداد این افراد تا 375 سال گذشته موفق به کشف این اطلاعات شدند.

دانشمندان با مقایسه پروفایل ژنتیکی حامل جهش E280A با پروفایل ژنتیکی مردم 3 قاره دارای منبع بالقوه دیگر، به این نتیجه رسیدند که مقصر اصلی بروز این بیماری برخی از فاتحین اسپانیایی هستند که در اوایل قرن 16 اقدام به فتح و مستعمره‌سازی کلمبیا کردند.






تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن