تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820999344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار اوباما با پناهجويان در مالزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۵۷ب.ظ)
ديدار اوباما با پناهجويان در مالزي موج - باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا با پناهجويان در مالزي ديدار کرد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از رويترز، باراک اوباما، رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا که براي شرکت در نشست سران انجمن جنوب شرق آسيا (آسه آن) در مالزي به سر مي برد، با پناهندگان اين کشور ديدار و گفتگو کرد.
باراک اوباما با حضور در يک مرکز پناهندگان مالزي با افرادي که به دليل بروز ناامني از کشورهاي خودشان آواره شده اند، ابراز همدردي کرد. اکثريت پناهندگاني که اوباما با آنها ديدار کرد، مسلمانان روهينگيا هستند که بر اثر آزار و اذيت در ميانمار آواره شده اند.
وي تصريح کرد: با وجود مخالفت جمهوري خواهان درباره پذيرش پناهندگان سوري و عراقي، ايالات متحده نسبت به بهبود وضعيت پناهندگان متعهد است.
ملاقات اوباما با پناهجويان مالزي در حالي صورت گرفت که تنها يک هفته از حملات تروريستي پاريس مي گذرد. منتقدان اوباما اعلام مي کنند که پذيرش مهاجران سوري و عراقي در دامن زدن به حملات تروريستي موثر است.
اوباما توضيح داد: واشنگتن اعتقاد ندارد که خطر خارق العاده اي از سوي پناهجويان متوجه ايالات متحده است. رئيس جمهور ايالات متحده گفت: اکنون تعداد زيادي از سوري ها به دليل ناامني در کشورشان آواره شده اند، امّا؛ جهانيان نبايد وضعيت پناهجويان ساير کشورها را فراموش کنند.
بر اساس آمار منتشره توسط آژانس پناهندگان سازمان ملل، برآورد مي شود که حدود 60 ميليون نفر در کل جهان بر اثر خشونت آواره هستند.
مالزي نيز حدود 153 هزار و 880 هزار پناهجو را از ماه سپتامبر (10 شهريور تا 8 مهر) پذيرفته است که حدود 90 درصد از آنها مسلمانان روهينگيايي آواره از ميانمار هستند.
روهينگيا يک اقليت مسلمان در ميانمار محروم از حقوق شهروندي است و از جمله بزرگترين گروه هاي بدون تابعيت در جهان محسوب مي شود. اين گروه اقليت، همواره از سوي شبه نظاميان بودايي ميانمار مورد آزار و اذيت قرار مي گيرد.
سازمان ملل متحد برآورد کرد که حدود 120 هزار نفر از مسلمانان روهينگيا تا کنون از ميانمار آواره شده اند، طي سال جاري ميلادي حدود 25 هزار نفر از آنها خود را با قايق به کشورهاي ديگر رسانده اند.
در ماه مه (11 ارديبهشت تا 10 خرداد) سال جاري ميلادي، گورهاي دسته جمعي در مرز ميان تايلند و مالزي کشف شد که تصور مي شود متعلق به قربانيان قاچاق انسان مسلمانان روهينگيا باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن