تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815479464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست کتابخوان کودک و نوجوان در سروستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۷ب.ظ)
براي اولين بار در استان فارس برگزار شد؛ نشست کتابخوان کودک و نوجوان در سروستان موج - شيراز - اولين نشست کتابخوان کودک و نوجوان استان فارس صبح امروز در دبيرستان دخترانه حضرت معصومه (ع) شهرستان سروستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد محمدامين جعفري حسيني در جمع دانش آموزان کتابخوان دبيرستان حضرت معصومه سروستان، اين شهرستان را نماد فرهنگ و آزادگي و کتابخانه علامه طباطبايي آن را شناسنامه براي کتابخانه هاي فرهنگي استان توصيف کرد.
او سپس خطاب به نوجوانان، وجه تمايز و دليل موفقيت انسان هاي بزرگ را مطالعه هاي آزاد و غير درسي در دوران تحصيل دانست و گفت: همه افراد جامعه از يک نظام آموزشي فارغ التحصيل مي شوند و کتاب هاي درسي يکساني مي خوانند اما کساني يک گام جلوتر هستند که با کتاب دوستي ديرينه دارند. در واقع کتاب هاي درسي پر پروازي هست براي موفقيت اما رسيدن به آشيان موفقيت را تضمين نمي کند و اين مطالعه غيردرسي و آزاد است که خوانندگان را به جلو پيش مي برد.
مديرکل کتابخانه هاي عمومي فارس گفت: کساني که کتاب مي خوانند در تصميمات بزرگ زندگي دچار دستپاچگي نمي شوند و جامعه مديون آن ها است.
جعفري در پايان با بيان اينکه نشست هاي کتابخوان کودک و نوجوان نقطه عطفي در ترويج فرهنگ مطالعه خواهد بود از برگزاري نشست هاي کتابخوان روستايي و دانشجويي در آينده اي نزديک خبر داد.
فرماندار سروستان هم در سخناني کوتاه گفت: دين، فرهنگ و تمدن ما ايرانيان با کتاب انسي ناگسستني دارد تا آنجا که اولين دستور خداوند به پيامبر(ص) امر به فرهنگ و «خواندن» بود.
سليمان کرمي فرهنگ را محوري ترين نماد هويتي هر ملت توصيف و تاکيد کرد: توسعه هر کشور در گرو ميزان مطالعه افراد جامعه است و اميدواريم اين نشست ها بتواند با ترويج کتابخواني، مسير پيشرفت را بيش از پيش هموار کند.
وي با تاکيد بر اينکه مطالعه غيردرسي بايد در مدارس با جديت ترويج شود تصريح کرد: توسعه کتاب و کتابخواني نبايد معطوف به يک نهاد و دستگاه شود و هر کس دغدغه مند است بايد به تمام قدرت به ميدان بيايد.
در ادامه اين نشست کتابخوان، 9 کتاب به دانش آموزان معرفي شد. کتاب هايي که گرچه خواندن آن ها توسط اغلب دانش آموزان پيشنهاد شد اما تسلط کتاب خوان ها توانست يکي از بهترين نشست ها را در چند ماه اخير رقم بزند.
محدثه رجبي با دو کتاب قيصر امين پور به جمع دوستانش آمده بود. کتاب هاي «به قول پرستو» و « بي بال پريدن» کتاب هايي بود که اين دانش آموز معرفي کرد.
اما سارا نجفي با معرفي کتابي از «عرفن نظر آهاري» در نشست کتابخوان گرد و خاک به پا کرد و همه را متقاعد کرد که کتاب «دو روزمانده به پايان جهان» را بخوانند.
مليحه جلالي رئيس اداره کتابخانه هاي سروستان هم کتاب «ته کلاس، رديف آخر و صندلي آخر» اثر لوييس سَکِر را معرفي کرد.
مرضيه اسپرجاني در اولين نشست کتابخوان کودک و نوجوان فارس را با معرفي «من رفتني هستم» با موضوع شهيد و شهادت کاري از موسسه فرهنگي قدر ولايت ادامه داد.
به گزارش موج، راحله شبان کتابدار کتابخانه علامه طباطبايي هم نوستالژي «قصه هاي مجيد» دهه شصتي ها را در اين نشست زنده کرد و با کتاب «تنور» هوشنگ مرادي کرماني دانش آموزان را به وجد آورد.
نازنين کمالي 35 کيلو اميدواري و سودابه هاشم زاده کتاب «پريانه هاي لياسند ماريس» اثر طاهره ايبد را معرفي کرد.
نرجس هوشمند خواندن اثر ماندگار «دَن گاتمن» يعني «نويسنده کله گنده» و فاطمه احمدي هم خواندن «عروسک پدر» را پيشنهاد داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن