تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820096799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاخص کل 17 واحد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۰ب.ظ)
در پايان معاملات امروز بازار سهام؛ شاخص کل 17 واحد افزايش يافت موج - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پايان معاملات امروز 17 واحد افزايش يافت و به مرز 62889 دست يافت.
امروز بازار متعادل بود ، بورس اين روزها بيشتر متاثر از عرضه و تقاضاي تک سهم هاي نوساني است و عمده معاملات بر اين نوع سهام صورت مي گيرد. مباحث بنيادي کمتر مورد توجه بازار قرار داشته و در نتيجه حجم مبادلات کاهش يافته است. عمده توجهات همچنان معطوف به رفع تحريم ها و ورود سرمايه گذار خارجي است. اعلام برخي نظرات، خبر از قانوني شدن خريد شرکت ها توسط خارجي ها مي دهد که اگر اين موضوع عملي گردد مي تواند با ورود مستقيم سرمايه گذار خارجي تحولي را در اقتصاد ايجاد نمايد. امروز نسبتا معاملات زيادي در سهام پتروشيمي صورت گرفت اگرچه همچنان اين سهام دچار ابهام هاي زيادي از جمله نرخ خوراک هستند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پايان معاملات امروز 17 واحد افزايش يافت و به مرز 62889 دست يافت همچنين شاخص کل هم وزن نيز با 9 واحد افزايش به رقم 9825 دست يافت ضمن اين که حجم کل معاملات امروز بازار 407 ميليون سهم بود در ادامه بايد گفت که بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص کل نماد هاي جم ،فولاد ،شيراز و همراه داشتند و نماد هاي اخابر ،وپاسار و ونيکي بيشترين تاثير منفي را در دست گرفتند.

معاملات يک هزار و 459 ميليارد ريالي فرابورس در آغاز هفته
در جريان معاملات آخرين روز آبان، ارزش معاملات بازارهاي فرابورس به رقم يک هزار و 458 ميليارد و 970 ميليون ريال رسيد.
معاملات بازار فرابورس در سي‌امين روز آبان با داد و ستد 166 ميليون ورقه بهادار به ميزان يک هزار و 458 ميليارد و 970 ميليون ريال پايان يافت و شاخص کل نشانگر عدد 701.47 شد.
ذوب آهن اصفهان با معامله 17 ميليون و 140 هزار سهم به ارزش 36 ميليارد و 370 ميليون ريال بيشترين حجم و ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص داد.

بيشترين افزايش قيمت در اختيار ليا قرار گرفت
اين در حالي است که بيشترين افزايش قيمت در پايان معاملات امروز مربوط به سهام مواد ويژه ليا و پس از آن آهن و فولاد ارفع و روان فن‌آور بود و نماد شرکت‌هاي ذوب آهن اصفهان، پتروشيمي سرمايه‌گذاري ايرانيان، بانک دي، قند شيروان، سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي، پالايش نفت تهران و پالايش نفت لاوان به عنوان پربيننده‌ترين نمادهاي فرابورسي معرفي شدند.
از سوي ديگر، شرکت‌هاي مرجان‌کار، قند شيروان و زرين معدن آسيا با بيشترين افت قيمت مواجه شدند و اوراق تسهيلات مسکن در بازه 670 تا 705 هزار ريال دست به دست شد.

بيشترين حجم معاملات ETF
صندوق سرمايه‌گذاري اعتمادآفرين پارسيان با معامله 23 ميليون و 980 هزار سهم بيشترين حجم معاملات ETF را از آن خود کرد و اوراق اجاره سه ماهه پارس با داد و ستد 600 هزار ورقه بهادار بيشترين حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت.
گفتني است، خريد و فروش اسناد خزانه اسلامي در روز جاري با قيمت 928 هزار و 960 ريال به پايان رسيد و نرخ بازده تا سررسيد اين اوراق با 0.41 رشد نسبت به روز قبل به 26.86 درصد شد.

حضور پتروشيمي ها در بازه قرمز
گروه پتروشيمي ها اکثرا در بازه منفي بازار حضور يافتند و شپلي با 14 ميليون حجم بيشترين حجم معاملات را در اختيار گرفت که ورود و خروج حقوقي به اين سهم ناچيز بود و در قيمت 2680 ريال بيش از 2 درصد کاهش قيمت را تجربه کرد ضمن اين که پارسان نيز در قيمت 2690 ريال در بازه 3 درصد منفي قرار گرفته و ورود حقوقي به اين سهم 11 و نيم ميليون و خروجش از آن نيز 11 ميليون سهم بود همچنين تاپيکو نيز در محدوده قيمتي 2300 ريال هفت و نيم ميليون حجم معاملاتي را صاحب شد که حقوقي ها به اندازه 6 ميليون سهم را خريدند و يک ميليون سهم را به فروش رساندند از نماد هاي مثبت اين گروه مي توان به شمواد و شيراز اشاره نمود.

2 ميليون حجم معاملاتي اخابر
گروه مخابرات امروز با نماد اخابر خود در محدوده قميتي 2261 ريال مورد استقبال 2 ميليون حجم معاملاتي قرار گرفت که ورود حقوقي به اين سهم يک ميليون سهم و خروجش از آن بيش از يک ميليون سهم بود ضمن اين که همراه با بيش از يک درصد افزايش قيمت رو به رو شد و در قيمت 28900 ريال بسته شد.

ذوب در صدر جدول حجم معاملاتي
در گروه فلزات اساسي ذوب با 17 ميليون حجم معاملاتي در صدر جدول حجم معاملاتي قرار گرفت که ورود حقوقي به اين سهم 700 هزار و خروجش از آن بيش از هفت ميليون سهم بود و در قيمت پاياني 2122 ريال حدود 4 درصد افازايش قيمت را ثبت کرد همچنين فولاد در قيمت 1130 ريال 2 درصد افزايش قيمت را تجربه کرده و بيش از 6 ميليون حجم معاملاتي را در دست گرفته است که ورود حقوقي به اين سهم پنج و نيم ميليون و خروجش از آن 3 ميليون سهم بود گفتني است که فملي نيز در قيمت 1270 ريال افت قيمت يک درصدي را تجربه کرد که حقوقي ها به اندازه 5 ميليون سهم را تقاضا کرده و 4 ميليون سهم را تا پايان بازار عرضه کردند.

ورود حقوقي ها به اندازه 29 ميليون حجم
گروه سرمايه گذاري ها بيشترين حجم معاملاتي گروه را به وبيمه در قيمت پاياني 1582 ريال تقديم کرد که ورد حقوقي به اين سهم 29 ميليون و خروجش از آن بيش از 13 ميليون سهم بود همچنين وملت نيز در قيمت 602 ريال در بازه يک و نيم درصدي مثبت قرار گرفت و حجم معاملاتي 8 ميليوني را در دست گرفت که بيشتر معامله گران اين سهم حقيقي ها بودند گفتني است وتوصا نيز در قيمت 900 ريال نزديک به دو ميليون حجم معاملاتي را در دست گرفت که حقيقي ها و حقوقي ها به نسبت برابر معاملات اين سهم را در دست گرفتند.

وبملت قرمز پوش شد
بيشترين حجم معاملاتي گروه بانکي ها را وبملت با حجم 23 ميليون سهمي صاحب شد که ورود حقوقي به اين سهم 22 ميليون و خروجش از آن 18 ميليون سهم بود و در قيمت 1929 ريال وارد بازه قرمز بازار شد و به معاملات خود پايان داد همچنين وبصادر نيز در قيمت 869 ريال به اندازه 5 ريال افزايش قيمت را ثبت کرده و 12 ميليون حجم معاملاتي را در بر سر نهاد که ورود حقوقي به اين سهم بيش از 8 ميليون و خروجش از آن 2 ميليون سهم بود ضمن اين که وتجارت نيز در قيمت 880 ريال قرمز پوش شد و 7 ميليون حجم ماملاتي را در تابلوي معاملات اعلام کرد که ورود حقوقي به اين سهم دو و نيم ميليون و خروجش از آن سه و نيم ميليون سهم بود گفتني است که نماد هاي مثبت اين گروه مي توان به حکمت اشاره نمود.

خودرويي ها منفي معامله شدند
گروه خودرويي ها نيز اکثرا در بازه قرمز بازار حضور داشتند و خپارس نيز در قيمت 888 ريال بيشتر ين حجم معاملات را در اختيار گرفت که ورود حقوقي به اين سهم 10 هزار و خروجش از آن صفر بود همچنين خکاوه نيز در قيمت 801 ريال 3 ميليون حجم معاملاتي را در اختيار گرفت که معامله گران حقوقي تمايل چنداني براي ورود و خروج به اين سهم نشان ندادند ضمن اين که خساپا نيز در قيمت 1009 ريال يک درصد افزايش قيمت را ثبت کرده و نزديک به 2 ميليون حجم معاملاتي را از آن خود کرد که ورود حقوقي به اين سهم 983 هزار و خروجش از آن صفر بود شايان ذکر است که از نماد هاي مثبت اين گروه مي توان به خاذين و خوساز اشاره نمود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن