تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813137225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرگردانی یار مهربان در مازندران/ نمایشگاه کتاب در ایستگاه بی مهری


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر از نمایشگاه کتاب ساری؛
سرگردانی یار مهربان در مازندران/ نمایشگاه کتاب در ایستگاه بی مهری

نمایشگاه کتاب


شناسهٔ خبر: 2973065 - شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
استانها > مازندران

ساری - بیست و سومین نمایشگاه بزرگ کتاب ساری در حالی به ایستگاه پایانی رسید که به دلیل نبود مکان مناسب، یار مهربان همچنان در راهروهای دستگاه‌ها و سوله‌ها سرگردان است. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امسال نمایشگاه بزرگ کتاب ساری درسالن مجتمع فرهنگی هنری اداره کل ارشاد مازندران برگزار شد و سال‌های قبل در انبار سوله‌ای در حدفاصل ساری – نکا برپاشده بود اما ساخت سالن مناسب نمایشگاهی دغدغه کتاب دوستان مازنی است. علاوه بر نبود سالن و فضای نمایشگاهی، گرانی قیمت کتاب، تخصیص نیافتن سهمیه کاغذ و حمایت ضعیف ازجمله مشکلاتی است که بری غرفه داران حاضر در نمایشگاه بزرگ کتاب ساری در گفتگو با خبرنگار مهر به آن اشاره‌کرده‌اند. غرفه دار سازمان اسناد و کتابخانه ملی مازندران در بیست و سومین نمایشگاه کتاب ساری به مناسبت هفته کتاب، در خصوص نمایشگاه کتاب، گفت: نمایشگاه کتاب سال جاری با توجه به کتاب‌های تازه و ناشران مختلف با کتاب‌های جدید، موضوعات مختلف جالب و مناسب است و استقبال بسیار خوبی داشته است. محمدرضا شکری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص قیمت کتاب اظهار داشت: یکسری از کتاب‌ها از سال ۷۴ تا ۷۶ در این نمایشگاه برای فروش گذاشته‌ایم و چاپ این کتاب‌ها تمام‌شده و فقط در انبار نگهداری می‌شود به قیمت همان سال با ۳۰ درصد تخفیف بفروش می‌رسد. وی با اعلام اینکه قیمت کتاب در بین مردم بسیار مورد اهمیت و تأثیرگذار است، تصریح کرد: اکثر مردم کتاب را برای خرید برمی‌داشتند ولی پس از مطلع شدن از قیمت کتاب، از برداشتن آن پشیمان می‌شدند. با توجه به افزایش قیمت کاغذ و حذف یارانه کاغذ، صنعت چاپ برای ناشران هزینه‌بر شده است وی در خصوص مشکل ناشران کتاب، اذعان داشت: با توجه به افزایش قیمت کاغذ و حذف یارانه کاغذ، صنعت چاپ برای ناشران هزینه‌بر شده است که این امر موجب کاهش تیراژ کتاب‌های آن‌ها و افزایش قیمت آن می‌شود. همچنین کتابدار کتابخانه ملی مازندران در مورد فضای نمایشگاه، تصریح کرد: در هفته کتاب باید یک فضای مناسب و امکانات مناسب همچون پارکینگ و دستگاه خودپرداز ایجاد کنند. کبری گوران در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه باید فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه نهادینه کنیم، گفت: با توجه به وجود کتاب‌های الکترونیکی، فضاهای اجتماعی و اینترنت هنوز کتاب برای خود از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اعلام اینکه کتاب چاپی هنوز دارای ارزش است، بیان کرد: باید کتاب لمس، ورق زده و دیده شود که این امر در جامعه و بین مردم گسترش یابد. ماندانا کیادهی دیگر غرفه دار حاضر در نمایشگاه کتاب ساری در گفتگو با خبرنگار مهر در غرفه هنر پارینه در خصوص مشکلات ناشران کتاب به عدم تخصیص کاغذ به آن‌ها، یارانه کاغذ دولتی، قیمت بالای کتاب، نبود توان مالی مردم برای خرید کتاب اشاره و عنوان کرد و افزود: در نمایشگاه کتاب نبود دستگاه‌های خودپرداز بانکی درفروش کتاب تأثیرگذار است که باید برگزارکنندگان در این امر برنامه‌ریزی‌های صورت دهند. قیمت کتاب بالاست وی در خصوص قیمت کتاب، اظهار داشت: قیمت کتاب نسبت به درآمد مردم بسیار بالاست و ناشر به دلیل گران بودن کاغذ  و تخفیف ۱۵ تا  ۴۰ درصدی کتاب برای بازدیدکنندگان باید باقیمت گران بفروش برساند. کیادهی کتاب‌های هنر پارینه را رمان، روان‌شناسی، تاریخی و کتاب‌های عمومی بیان کرد و افزود: مسئولان باید به دلیل قیمت بالای کاغذ ناشران به دلیل پرداخت حق تألیف و دستمزد نیروهای انسانی حمایت کنند. همچنین ناشر آویدا در خصوص فضای نمایشگاه به نبود سیستم برودتی و دستگاه خودپرداز بانکی با توجه به برگزاری هرسال نمایشگاه در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اشاره کرد. آصفه نعمتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تخفیف ۱۵ تا ۴۰ درصدی فروش کتاب در این نمایشگاه، اظهار داشت: با توجه به اطلاع‌رسانی بهتر از سال گذشته استقبال مردم از نمایشگاه خوب است اما به دلیل هزینه‌های چاپ کتاب استقبال همانند سال‌های گذشته نیست. وی در خصوص حذف یارانه کاغذ برای ناشران، تصریح کرد: حذف یارانه کاغذ تأثیر بسیار بالایی در قیمت کتاب گذاشته و این امر موجب کاهش تقاضا می‌شود. نعمتی با اشاره به اینکه ناشران در چاپ کتاب در سال جاری نسبت به سال قبل محتاطانه‌تر عمل می‌کنند، گفت: مشکلات در چاپ کتاب موجب تضعیف فرهنگ کتاب‌خوانی می‌شود.

همچنین نمایندگی انتشارات آبرنگ مازندران در خصوص نشر و کتاب با اشاره به اینکه با مشکل نشر و فروش بسیار مواجه هستیم، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید کتاب در سبد خرید خانوار قرار گیرد و در هر فرهنگی کتاب و کتاب‌خوانی حافظه فرهنگی و تاریخی با ملت محسوب می‌شود. متأسفانه خانواده‌ها به‌ویژه  در حوزه کودک و کمک‌آموزشی هنوز بحث کتاب و مقوله آن را هزینه می‌دانند رستمیان بابیان اینکه متأسفانه خانواده‌ها به‌ویژه  در حوزه کودک و کمک‌آموزشی هنوز بحث کتاب و مقوله آن را هزینه می‌دانند، اظهار داشت: خانواده‌ها دید افق نگر و سرمایه‌گذاری برای فرزندان خود در نظر نمی‌گیرند. رستمیان بیان کرد: نمایشگاه کتاب یک فضای واقعی برای برگزاری ندارد و با مشکل دستگاه خودپرداز بانکی در این نمایشگاه مواجه هستیم. همچنین لیلا حدادیان که سابقه ۳۰ سال نویسندگی کتاب را دارد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به حضور در همه نمایشگاه‌های ساری استقبال خوبی در نمایشگاه‌های کتاب شده است. وی بابیان اینکه کتاب یک سرگرمی است و برای اینکه در بین مردم باشم، افزود: برای حضور در بین مردم در همه نمایشگاه‌های کتاب شرکت می‌کنم. حدادیان در خصوص نشر کتاب خود، اذعان داشت: برای چاپ کتاب چهار سال پیش دو میلیون و ۸۰۰ هزینه کردم که قیمت فروش آن  چهار هزار تومان است و در حال حاضر این هزینه به هفت میلیون تومان  هم رسیده است. همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری با اشاره به برگزاری بیست و سومین دوره نمایشگاه به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نمایشگاه در سطح استانی با ۴۰ ناشر در ۴۵ غرفه با ۴۰ هزار عنوان کتاب علمی، روان‌شناسی، تاریخی، مذهبی با تنوع بسیار در حال برگزاری است. حمیدرضا عشریه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در هفته کتاب، اظهار داشت: در این هفته بهره‌برداری دو کتابخانه از کانون فرهنگی مساجد، رونمایی از کتاب، اهداء کتاب در مدارس، نقد کتاب و برای کودکان ایستگاه نقاشی، اهداء هدایا برای آن‌ها اجرایی شد. وی بابیان اینکه مسئله کتاب یک مسئله اجتماعی است و برای برگزاری چنین نمایشگاه‌های باید همه مسئولان اجرایی حضور فعال داشته باشند، افزود: با حضور ۲۲ دستگاه اجرایی و ریاست فرماندار ستادی برای برگزاری نمایشگاه و اطلاع‌رسانی برای استقبال برگزار شد. عشریه در خصوص فضای نمایشگاه، سیستم گرمایشی و سرمایشی و استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان برای غرفه داران، اظهار داشت: اکثر غرفه داران از وضعیت موجود سیستم گرمایشی فضای نمایشگاه با توجه به نظرسنجی راضی بوده‌اند، در خصوص دستگاه کارت‌خوان بانکی در دو طرف ساختمان فرهنگ و ارشاد اسلامی دو بانک است که می‌توانند از دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها استفاده کنند. وی به برگزاری دو نمایشگاه کتاب در سال در مازندران اشاره کرد و افزود: در سال دو نمایشگاه بزرگ نمایشگاه سراسری کتاب مازندران در ساری با حضور ناشران کشور و یک نمایشگاه هر شهرستان در سطح استان با حضور ناشران استانی برگزار می‌شود.  به گزارش مهر، برگزاری نمایشگاه کتاب ازجمله شیوه‌هایی است که می‌تواند در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و دوستی مردم با یار مهربان تأثیرگذار باشد ازاین‌رو ایجاد فضایی مناسب و رفع مشکلات موجود می‌تواند در استقبال بیشتر مردم نقش داشته باشد. مازندران ۱۱۰ کتابخانه عمومی دارد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان عضو این کتابخانه‌ها هستند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن