تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805532071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمپین دو سر باخت و پاس گل رسانه‌هاي دلواپس به روحاني


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



کمپین دو سر باخت و پاس گل رسانه‌هاي دلواپس به روحاني
روز نو : رضا محمودی نوشت:آبان ماه امسال شاهد يك اشتباه بزرگ در کنار یک ترفند نخ نماشده مظلوم نمايي رسانه هاي طيف دلواپس و همراه با جريان متعلق به رسايي و همفکرانش بوديم اين فعالان در حوزه رسانه هايی كه عمدتاً قيم مآبانه، قرائت خود در همه موضوعات سياسي، اجتماعي، ديني و فرهنگي و حتی بین الملل را ملاک و معیار و مرجع تصمیم گیری و تصمیم سازی می دانند، در یک اقدام عجولانه و بدون پشتوانه فکری، خود را از بزرگترین جشن رسانه ای کشور که بهترین محمل برای ارائه افکار و نظرات خود و تبلیغ جریان وابسته به خود بود، محروم کردند.


این رسانه ها که عددشان به زحمت 10 می شود، با تحريم نمايشگاه مطبوعات كه آخر هم معلوم نشد براي چه بوده است (از كاهش دريافت يارانه نسبت به دولت قبل ، جانمایی نامناسب، اعتراض به رفتار هیات نظارت بر مطبوعات و...) خود را از مواجهه مستقیم با مردم و افکار عمومی همچنین رسانه های دیگر محروم کردند.


تصميم سازماني و سیاسی اين فعالان رسانه اي اين بود که در نمايشگاهي كه محصول نظام است و خود رسانه ها میزبان اصلی هستند، حاضر نشوند و کلمه «تحریم» را به کار برند که اگر این اتفاق نامبارک که تقریبا تمامی اهالی رسانه، اساتید ارتباطات و فعالان سیاسی طیف های مختلف، آن را نقد و نکوهش کردند، از سوی طرف مقابل انجام می شد، خود این رسانه ها بدترین برخوردها را با آن دسته از غائبین و تحریمی ها می کردند؛ از آن دست برخوردهایی که علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس نیز به آن اشاره کرد مانند برچسب زدن سیاسی که این رسانه ها، پایگاه دشمن هستند و در فکر ضربه زدن به نظام و...


حال اشتباه چه بود؟ تلاشگران عرصه سياسي، اجتماعي به خصوص در بخش ارتباطات و رسانه مي دانند كه در کشورهای دموكراتیک و مردم سالار، هيجان اجتماعي موتور مشاركت حداكثري شهروندان در فعالیت هایی همچون انتخابات است؛ از همین رو، اشتباه اين گروه اندک اما پر سروصدا این بود که اولا با نيامدن، ثانیا با تشويق ديگر رسانه ها به نيامدن و ثالثا با جنجال و مظلوميت نمايي (از جمله ايجاد غرفه یک خبرگزاري حاشیه ساز و وابسته به یک نهاد انقلابی) باعث شد علاوه بر حضور رئيس جمهور و اظهارات صريح و قابل تامل در خصوص رسانه‌ها و بويژه رسانه هاي غايب و دلواپس تندرو، نمايشگاه به جاده ای هموار و مساعد  براي حضور اعتداليون و اصلاح طلبان تبديل شود.


تاثير اوليه اين پاس گل به روحاني اين است كه شاهدان و حاضران در نمايشگاه مطبوعات امسال بيان مي كنند كه حضور مردم و توده‌هاي مختلف اجتماعي در اين رويداد ملی، فرهنگي و مطبوعاتي، گسترد ه و بي نظير بوده است و حضور طیفهای مختلف سیاسی و چهره های شاخص فعال در قوای سه گانه، باعث شد تریبون کم نظیری در اختیار این چهره ها قرار گیرد و دست بر قضا، همین تریبون از چهره های موثر یک جریان خاص سلب شود.


حال دوستان عجول بايد با خود فكر كنند كه آيا به راستي اين تصميم هوشمندانه بود و با این تحریم، باعث استارت ماشين مشاركت حداكثري شهروندان در انتخاب نشده اند که مطمئنا به نفع آنان تمام نخواهد شد؟!


آيا اين چند رسانه با اين پاس گل، فضاي انتخاباتي را به نفع اعتداليون و اصلاح طلب ها خالي نكردند؟ و آيا فرصتي بهتر از نمايشگاهي ملی با حضور تمام رسانه هاي مكتوب و الكترونيك جهت تبيلغ و ترويج افكار خود براي انتخاب اسفند ماه پيدا خواهند كرد؟


بد نيست بدانيم كه اين روزها، تعدادي از اين رسانه ها با اذعان به تاکتیک اشتباه خود، نسبت به اين تصميم اشتباه و عجولانه، اعتراض و انتقاد خود را به گوش فرماندهان اصلي اين "كمپين دوسر باخت" رسانده اند.


چرا که اين پندار در افكار عمومي به وجود آمده كه رسانه هاي تندرو از مواجه با مردم كه آزادانه به نمايشگاه مي آيند هراس داشتند و بعد از اتمام پرونده برجام، از این رویارویی با مردمی که این روزها حالشان خوب است، دلواپس تر می شدند.




تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن