تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804725210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله سبحانی: وهابیت با تفسیر اشتباه آیات قرآن، خود و دیگران را گمراه کرده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آیت‌الله سبحانی: وهابیت با تفسیر اشتباه آیات قرآن، خود و دیگران را گمراه کرده‌اند
آیت‌الله سبحانی گفت: وهابیت با تفسیر غلط و اشتباه آیان قرآن، خداوند را در عرش بردند و در تختش نشسته است و این تخت مانند تخت چوبی به خاطر سنگینی خدا، صدا می‌دهد.
به گزارش نامه نیوز، این مرجع تقلید در دوازدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: تاویل به معنی رجوع است و بعدها اهل حدیث، تاویل و تفسیر را مترادف با هم به کار بردند.
وی افزود: علمای متاخر بیان کردند که باید تاویل حدیث و آیه را پیدا کرد، یعنی باید جایی که ظهورش مستقر است، بر خلاف آن حمل کنیم، هرگز نمی‌توان تاویل در قرآن را به این معنی بگیریم، یعنی ظاهر مستقر را انکار کنیم و برخلاف آن برگردانیم. این مرجع تقلید بیان کرد: ما هر چه بر مسیحیان و یهودیان اعتراض می‌کنیم که کلام شما بر خلاف عقل و فطرت است، سریعا آنها ظاهر را بر خلاف آن حمل می‌کنند و اگر ما نیز چنین کنیم کار ما نیز همانند آنها خواهد بود. وی گفت: قرآن مجید تاویل را در خصوص عمل، رویا، قرآن و آیه مبارکه به کار برده است، البته گاهی در برخی از موارد آیات متعدد است، این تاویل، تاویل تکوینی است و ارتباطی به تشریع ندارد. آیت‌الله سبحانی یادآور شد: باید همه این مسایل را به ریشه اصلی خود برگردانیم ولو سه مورد اول تکوینی است و چهارم یعنی آیه مبارکه تشریعی است ولی باید همه این مباحث را به ریشه برگردانیم. وی افزود: در مساله عمل باید گفت که در داستان حضرت خضر(ع)، سه عمل به ظاهر خلاف انجام شد که اولین آن سوراخ کردن کشتی بود و مرحله دوم کشتن نوجوان بیگناه بود و سومین کار نیز ساخت یک دیوار بود که هر سه مورد نیز مورد اعتراض حضرت موسی(ع) قرار گرفت. این مرجع تقلید بیان کرد: حضرت خضر(ع) بیان کرد که تمام این اعمالی که در ظاهر زننده است، باید به واقع برگردانی و مصلحت آن را ببینی، سپس به حکمت هر سه این موارد اشاره کرد. وی گفت: درباره رویا نیز روایات فراوانی وجود دارد، نخست رویای حضرت یوسف(ع) است، حضرت یوسف(ع) پس از بیان خواب‌های زندانیان، ریشه خواب‌ها را برای سوال کنندگان بیان کرد که این مساله همان تاویل است، زیرا ایشان ریشه‌های این خواب را برای آنها بیان کرد. آیت‌الله سبحانی با اشاره با صور تاویل در خصوص قرآن، تصریح کرد: تاویل کتاب، واقعیات قرآن است که قرآن از هزاران موضوعی که چشم ما ندیده است خبر می‌دهد، ولی همه این موارد برای ما یک رویاست، از جمله بهشت و جهنم و برزخ و...، به قول علامه، الفاظی داریم که از عالم ماده گرفته‌ایم، پس روزگاری که در معاد محشور می‌شویم، تاویل قرآن را با آن چشم اخروی خود می‌بینیم. وی افزود: قرآن کریم بیان می‌کند که همه این افرادی که منکر هستند، الفاظ و مفاهیم را در آخرت درک می‌کنند، در واقع، در آخرت، واقع قرآن بر ما مجسم می‌شود، در این چهار مرحله تاویلات تکوینی است و کاری به تشریع ندارد. این مرجع تقلید بیان کرد: در یک مورد، این تاویل، جنبه تشریعی است که باید در آنجا لفظ را بیان کنیم که شامل آیات متشابه است، متشابه به آیاتی برمی‌گردد که هنوز ظهور مستقر ندارند، اگر ظهور مستقر داشته باشند، محکمات نام می‌گیرند. وی گفت: تاویل تشریعی تنها در آیات متشابه است، برای شناخت این مساله باید حتما در آیات دقت کنیم و آیات محکم را مطالعه کنیم و تزلزل آیه را به صورت مستقر بازگردانیم. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سبحانی یادآور شد: وهابیت با اشتباه خود در این مسایل خداوند را در عرش بردند و در تختش نشسته است و این تخت مانند تخت چوبی به خاطر سنگینی خدا، صدا می‌دهد. وی افزود: از اول تا آخر کتاب تفسیر فخر رازی، وی از جبری‌ها دفاع می‌کند، هر آیه‌ای که بویی از جبر داشته است سخن پراکنی می‌کند، آنها در این خصوص فتنه‌گری می‌کنند و ما می‌توانیم با آیات محکمه این مسایل را پاسخ دهیم.

منبع: ایسنا


۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن