تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815627726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره مندي از ظرفيت هاي غني ديني قم براي شناخت و معرفي کامل دين اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۴۳ق.ظ)
استاندار قم: بهره مندي از ظرفيت هاي غني ديني قم براي شناخت و معرفي کامل دين اسلام موج - قم - استاندار قم در جمع هيأتي از نمايندگان اقليت‌هاي مذهبي کشور در استان قم با اشاره به ظرفيت هاي غني قم در حوزه دين، لزوم بهره مندي اقليت هاي مذهبي كشور از اين ظرفيت ها براي شناخت و معرفي كامل دين اسلام را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، استاندار قم در نشستي صميمانه با نمايندگان و رؤساي اقليت‌هاي مذهبي کشور که به قم سفر کرده اند با اشاره به برکات و آثار خير اين گونه سفر ها گفت: حضور در قم بعنوان شهر علم و فقاهت سبب مي‌شود تا شما آنچه را که از اسلام ناب محمدي و مذهب تشيع ديده و يا شنيده ايد، از نزديک درک کنيد.
وي با تشريح ويژگي‌هاي فرهنگي و اجتماعي استان قم افزود: سکونت اقشار و قوميت‌هاي مختلف در كنار يكديگر در قم و ظرفيت معنوي حضور مراجع عظام جهان تشيع و علماي اعلام حوزوي نشان از روحيه تعامل و همدلي مردم قم در اين استان است.
سيد مهدي صادقي موقعيت منطقه قم را در شاهراه مواصلاتي 17 استان کشور حائز اهميت دانست و خاطرنشان کرد: سالانه نزديک به 20 ميليون زائر و تردد مسافر از استان قم ظرفيت فرهنگي و اقتصادي بالايي نصيب قم کرده است که مي توان با بهره گيري از منابع مذهبي و توليدات برجسته قم در صنايع دستي بويژه فرش دستباف ابريشم و نيز ارائه خدمات رفاهي و اقامتي مناسب از اين حجم تردد در جهت توسعه قم استفاده نمود.
وي همچنين با اشاره به آمار محصلين حوزوي و دانشگاهي قم و تعدد مراكز علمي و پژوهشي فعال در اين شهر افزود: درصد قابل توجهي از اتباع خارجي در مراکز حوزوي و علمي استان مشغول به تحصيل هستند و حتي امکان تحصيل براي فرزندان اتباع خارجي غير مجاز نيز به دستور رهبر معظم انقلاب «مد ظله العالي» در قم بوجود آمده است، که البته اين رويکرد در راستاي تلاش ويژه دولت تدبير و اميد در توسعه سطح سواد در جامعه نيز مي‌باشد.
در ادامه جلسه تعدادي از نمايندگان اقليت‌هاي مذهبي کشور طي سخناني با ابراز خرسندي از حضور در قم و ديدارهاي مفيد با مسوولان و شخصيت هاي مذهبي و علمي استان، خواستار استمرار تعامل و همکاري هر چه بيشتر همه گروه هاي و اقليت‌هاي کشور در راستاي اعتلاي ايران اسلامي شدند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن