تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813392304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درمان معتادان بايد بر مبناي توانمندسازي فردي باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ آبان ۱۳۹۴ (۶:۳۳ق.ظ)
درمان معتادان بايد بر مبناي توانمندسازي فردي باشد موج - عضو کميسيون اجتماعي شوراي شهر تهران از عملکرد سازمان بهزيستي در سياست‌گذاري‌هاي درمان معتادان انتقاد کرد و گفت: دست‌اندرکاران بهزيستي حضور روان شناسان در کمپ‌هاي ترک اعتياد را غيرضروري اعلام کرده، در حالي که اعتياد يک بيماري است و نياز به درمانگر متخصص خود دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه آباد، با تأکيد بر اين که درمان معتادان بايد بر مبناي توانمندسازي فردي باشد، اما بهزيستي اين مهم را در نظر نمي‌گيرد، تصريح کرد: جاي تأسف دارد که در روند درمان افرادي که دچار سوءمصرف مواد مخدرند، روان شناسان که يکي از ارکان اصلي ترک اعتيادند، به عنوان آسيب شناسان اجتماعي مغفول بمانند، متخصصاني که مي‌توانند مسير بازگشت افراد معتاد به خانواده‌ها را تحت تأثير قرار دهند.
وي با اشاره به اينکه براي درمان فرد معتاد ابتدا بايد شناسايي رفتار انجام و سپس با ريشه‌يابي شخصيتي، فرد ترغيب به ترک شود، بيان کرد: يکي از روش‌هاي ترک اعتياد در کشور اين است که پيمانکاران سازمان بهزيستي معتادان را به کمپ‌هاي ترک اعتياد معرفي کنند و به ازاي هر فرد پولي دريافت کنند. معضلي که سبب مي‌شود پيمانکاران بدون توجه به اهميت پيش‌زمينه ايجاد روحيه ترک در فرد معتاد وي را تحويل مراکز دهند.
وي ادامه داد: اين روش شناسايي و معرفي افراد باعث مي‌شود معتادان در يک چرخه ترک اعتياد معلول قرار بگيرند و سيکل معيوب ترک اعتياد در کشور تنها منجر به اتلاف منابع مالي و انرژي شود و لاغير. چراکه پيمانکاران تنها به فکر جذب منابع مالي از طريق معرفي معتادان هستند و معتادان نيز در تلاش براي فرار از کمپ ها.
آباد با اشاره به اين که بر اساس آمارها حداقل 80 درصد اين افراد پس از خروج از کمپ‌هاي ترک اعتياد مجدد اقدام به مصرف مواد مخدر مي‌کنند، تصريح کرد: تا زماني که چرخه ترک اعتياد کشور اصلاح نشود، اين بلاي خانمان‌سوز که به جان جامعه افتاده است درمان نمي‌شود.
عضو کميسيون اجتماعي شوراي شهر تهران متذکر شد: بايد در سياست‌گذاري‌هاي مبارزه با مواد مخدر در کشور بازنگري‌هايي انجام شود و مبنا توانمندسازي افراد در نظر گرفته شود. چراکه يک فرد زماني اعتياد خود را کنار مي‌گذارد که به آغوش خانواده و جامعه بازگردد، صرفا ترک مصرف مواد مخدر ملاک نيست و اين‌چنين فرد هر آن ممکن است بار ديگر اقدام به مصرف کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن