تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821137988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیتر امشب/ انتقاد دست اندرکاران حوزه مسکن از وزیر اقتصاد!


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تیتر امشب/ انتقاد دست اندرکاران حوزه مسکن از وزیر اقتصاد!


عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: انتقادی که ما به آقای طیب نیا داشتیم این است که ایشان با سیاست های مهار تورم و دریافت مالیات از سازندگان تنها باعث رکود در این بخش شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسام عقبایی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران و افشین پروین پور کارشناس مسکن و لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس با حضور در برنامه تیتر امشب آخرین آینده بازار مسکن را بررسی کردند. حسام عقبایی با اشاره به جایگاه مسکن در حوزه اقتصادی کشور گفت: بحث مسکن موضوع مهمی است زیرا این حوزه توانسته 300 شغل مختلف را ایجاد کند ولی رکود بازار مسکن این 300 شغل را با بحران جدی ایجاد کرده است، زیرا ادامه روند می تواند این صنعت را از شرایط بحران به ورشکستگی بکشاند که جبران این مقوله اگر نگوییم غیر ممکن است ولی جبران آن بسیار دشوار است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در ادامه گفت: این تسهیلات بانکی واقعا نگران کننده است، ولی در وضعیت فعلی با توجه به نیاز یک میلیون و 200 هزار واحد مسکون کشور و از طرف دیگر کاهش 48 درصدی اعطای پروانه ساخت می تواند پیامدهای خطرناکی به دنبال داشته باشد زیرا عرضه و تقاضا را بیش از پیش متزلزل خواهد کرد. او در ادامه گفت: با این شرایط ارائه تسهیلات ساختمانی نظیر اعطای وامهای چند میلیونی نمی تواند پاسخگوی نیاز مسکن کشور باشد، باید سیاستهای بانکی کشور به سویی پیش رود که فرصت خانه دار شدن را برای دهکهای مختلف جامعه ممکن سازد بنابراین طرحهایی مثل مسکن مهر یا مسکن اجتماعی می تواند تا حدی گره گشا باشد. عقبایی در ادامه گفت: همه باید کمک کنند هم مجلس، هم دولت و هم بخش خصوصی تا بتوانیم از این بحران به سلامت بیرون بیاییم، واقعیت این است که با توجه زیرساختهای نا مناسب اقتصادی در کشور نمی توان تورم و رونق را کنترل کنیم، دولت باید در ارائه منابع مالی خود الویت بندی کند تا اثرگذاری آن مشهود تر باشد و مجلس نیر به عنوان ناظر بر دولت به درستی رصد کند تا از ریل اصلی خود خارج نشود و در صورت امکان به جای تسهیلات بانکی با سود بالا طرح هایی ارائه دهد که بتواند مسکن را از رکود خارج کند. افشین پروین پور دیگر میهمان این برنامه با لوکوموتیو خواندن بخش صنعت در اقتصاد کشور گفت: بخش مسکن و ساختمان حکم لوکوموتیو کشور را دارد زیرا حدود 300 صنعت با این بخش گره خورده است، و اگر این بخش به حرکت درآید رکود اقتصادی نیز از بین می رود. این کارشناس مسکن در ادامه با اشاره به انواع رکود در کشور گفت: ما دو نوع رکود در کشور داریم یکی رکود در ساخت و ساز و دیگر رکود در خرید و فروش مسکن، بر این اساس رونق اصلی هدف اصلی ما در صنعت ساخت و ساز است نه رونق خرید و فروش در حالی که عامه جامعه تصور می کند که این رونق باید در بخش خرید و فروش باشد که اشتباه است زیرا این رونق به صلاح بازار نیست و تنها تورم را بالا می برد. او در ادامه گفت: رونق اصلی باید در ساخت و ساز و رونق حداقلی باید در زمینه خرید و فروش باشد، اگر این استاندارد رعایت شود ما شاهد رونق اقتصادی در کشور خواهیم بود. افشین پروین پور با انتقاد از سیاستهای دولت درباره طرح خرید خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومان افزود: کسی نمی تواند ادعا کند که دولت با طرح تسهیلات خودرو این صنعت را از رکود خارج کرده است، زیرا ناکارآمدی های این حوزه همچنان به قوت خود باقیست همانند مسکن که این تسهیلات بانکی نمی تواند مشکل بخش مسکن را حل کند، این تسهیلات موقتی و مسکن هستند و تنها تورم را در کشور بالاتر می برند.

او در ادامه گفت: وام 80 میلیون تومانی برای خرید مسکن مبلغ کافی به نظر نمی رسد، هنوز زیرساختهای این بخش همچنان ناکارآمد است، زیرا 70 درصد قیمت مسکن را ارزش زمین به خود اختصاص داده است، دولت در درجه اول باید قیمت زمین را اصلاح کند و بعد با اعطای تسهیلات عامه مردم را برای تامین مسکن یاری کند. لاهوتی دیگر میهمان این برنامه با اشاره به اهمیت بخش مسکن برای اقتصاد کشور گفت: هدف اصلی ما تامین مسکن بر اساس نیاز مردم است که در کنار آن خود باعث رونق اقتصادی می شود زیرا صنعت ساختمان 14 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است. عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه گفت: تزریق هرگونه نقدینگی در این بخش تنها باعث رشد تورم می شود، ما در حال حاضر باید به دنبال راه حلی باشیم تا این نیاز سالیانه یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی را در کشور جواب دهیم، بر اساس آمار ما سالانه برای 700 تا 750 هزار واحد مسکونی پروانه ساخت صادر می کنیم، نگرانی ما از این است که ما هرچند سال یکبار شاهد گرانی مسکن هستیم آخرین افزایش قیمت در بخش مسکن مربوط به سال 91 است که از آن سال تا کنون تنها قیمتها اصلاح شده اند، ادامه این روند می تواند قیمت مسکن را بیشتر کند و این صنعت را با رکود بیشتری مواجه کند.

او در ادامه به سیاست های دولتهای پیشین در حوزه خانه دار شدن دهکهای آسیب پذیر جامعه گفت: در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی سایت تامین زمین مطرح شد، در دوران خاتمی طرح اجاره به شرط تملیک در دستور کار قرار گرفت، در زمان احمدی نژاد مسکن مهر برای دهکهای آسیب پذیر جامعه مطرح شد و در دولت کنونی طرح مسکن اجتماعی که جزئیات آن مشخص نیست، اما این طرح همه دهکهای جامعه را در بر می گیرد که چندان معقول نیست. لاهوتی با انتقاد از ویز اقتصاد گفت: انتقادی که ما به آقای طیب نیا داشتیم این ادعای ایشان بود که گفتند تورم موجود در صنعت ساختمان مربوط به تورم 40 درصدی مسکن مهر است که این حرف صحیحی نبود و خود ایشان با سیاستهای مهار تورم و دریافت مالیات از سازندگان تنها باعث رکود در این بخش شدند.

دانلود

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن