تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820939813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قديمي ترين آشيانه هاي کشور نيازمند توجه ويژه مسوولان است/ نهاجا آماده همکاري در مرمت آشيانه ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ آبان ۱۳۹۴ (۹:۲۲ق.ظ)
جانشين نيروي هوايي ارتش: قديمي ترين آشيانه هاي کشور نيازمند توجه ويژه مسوولان است/ نهاجا آماده همکاري در مرمت آشيانه ها موج- جانشين فرمانده نيروي هوايي ارتش گفت: نخستين آشيانه هاي ساخته شده در صنعت هوانوردي ايران با نزديک به يک قرن قدمت که در قلعه مرغي قرار دارند، اگر به زودي بازسازي و مرمت نشود فرسوده و از بين خواهند رفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج و به نقل از روابط عمومي نهاجا، امير سرتيپ خلبان عليرضا برخور، جانشين فرمانده نيروي هوايي ارتش، گفت: در پادگان قلعه مرغي که در حاضر بوستان ولايت است، سه آشيانه پروازي از تاريخ هوانوردي ايران وجود دارد.
وي در تشريح جزئيات اين آشيانه ها افزود: اين سه آشيانه هر کدام با مساحت حدود 450 متر و ارتفاع 5 متر هستند و از ويژگي هاي شاخص آن ها مي توان به تيرک هاي چوبي اشاره کرد که سازه اصلي سقف هاي شيرواني را تشکيل مي دهد،دهانه اين آشيانه ها به طول 17 متر که بدون هيچ ستوني در وسط جهت جابه جايي هواپيما تعبيه شده و خرپاهايي که با ميخ چوبي به هم چفت شده اند.
جانشين نيروي هوايي ارتش اظهار داشت: اين آشيانه ها در پي دستور دولت وقت مبني بر در نظر گرفتن مکاني مناسب براي فرود هواپيماهايي که از انگلستان خريداري شده بود ساخته شده و در سال 1301 براي اولين بار مورد بهره برداري قرار گرفته است.
وي بيان داشت: اين آشيانه ها که در حال حاضر به عنوان نماد سرزميني در بحث صنعت هوانوردي به شمار مي رود را مي توان جزو آثار تاريخي و فرهنگي کشورمان دانست که به شدت فرسوده شده و با قرار گرفتن در معرض عوامل طبيعي در حال از دست دادن زيبايي مهندسي و اصالت معماري خود هستند.
امير سرتيپ خلبان برخور افزود: از مسوولان شوراي شهر و شهردار محترم تهران درخواست مي کنيم توجه ويژه اي نسبت به اين بناي تاريخي داشته باشند و اين يادگار هوانوردي را براي مردم حفظ کنند؛ ضمن اينکه نيروي هوايي آماده است کمک هاي لازم را در اين زمينه انجام دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن