تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812608160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحث داغ فیلترشدن یا نشدن تلگرام در برنامه گفتگوی ویژه خبری/اسفنانی و حسن عباسی مخالف فیلتر!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


بحث داغ فیلترشدن یا نشدن تلگرام در برنامه گفتگوی ویژه خبری/اسفنانی و حسن عباسی مخالف فیلتر! فناوری اطلاعات > نرم افزار - فیلتر شدن یا نشدن تلگرام در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به بحثی داغ تبدیل شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این برنامه آقای خرم آبادی دبیر کمیته فیلترینگ، آقای اسفنانی نماینده مجلس و حسن عباسی به عنوان کارشناس فرهنگی در این برنامه حضور داشتند. برگزیده سخنان به شرح زیر است:   سه دیدگاه درباره شبکه های اجتماعی و پیام رسان بین مردم وجود دارد: 1- عدم فیلتر و استفاده بدون قیدو شرط 2- مخل امنیت اجتماعی و ملی است و باید فیلتر شود 3- باید کنترل شده و هوشمند استفاده کرد؛   خرم آبادی دبیر کمیته مصادیق:
ما تنها وی چت را فیلتر کردیم. ما دنبال نتیجه مطلوب نیستیم بلکه دنبال اجرای قانون هستیم. ما در کل با بسته شدن موافق نیستیم. بعضی ها می خواهند وانمود کنند که ما موافق فیلترینگ هستیم. یکی از مسوولین گفتند فیلترینگ کلا کار درستی نیست یا امروز کسی در سایت خودش گفته اگر با انقلاب توانستند مبارزه کنند جلوی شبکه های اجتماعی را هم خواهند گرفت.
نه من و نه هیچ مسوولی که فردا به فیلتر رای بدهند با نفس شبکه های اجااعی مخالف نیستند. ما از امکانات باید استفاده کنیم و 25 شبکه اجتماعی داخلی داریم. با شبکه اجتماعی که قوانین را نپذیرند و مخالف قوانین کشور اقدام کنند به عنوان مجری با آنها برخورد می کنیم.
علت اینکه مردم چرا از شبکه های داخلی استفاده نمی کنند مقصر آن صدا و سیما است. سیاست غلطی وجود دارد و به اپراتورهای داخلی اجازه ارتباط تصویری ندادیم اما در شبکه های خارجی انجام می شود. هم وزارت ارتباطات هم ارشاد و هم صدا و سیما که عضو کمیته تعیین مصادیق است با بکار گیری شبکه های اجتماعی داخلی می توانند کیفیت شبکه های داخلی را با کیفیت تر کنند.   اسفنانی نماینده مجلس و مخالف فیلتر شدن تلگرام: با بحث فیلترینگ موافقتی ندارم. تنها بر 5 درصد محتوا قابلیت کنترل وجود دارد. اصلا از نظر فنی قابلیت وجود دارد برای کنترل تلگرام؟
اسفنانی: سرورهای تلگرام در خارج است و امکان نظارت وجود ندارد و نمی شود پالایش کرد.ما حرفمون این هست که الان شبکه تلگرام حدود خودشان می گویند 14 تا 20 میلیون کاربر دارد، کاربری های مثبت هم دارند. از نکات مثبت می شود استفاده کرد. ما می گویم در طول مدت در برخورد با شبکه ها اقدامات سلبی نتیجه نگرفته ایم. دامنه شبکه مسدود شود بلافاصله شبکه دیگری ظهور پیدا می کند و مردم بیشتری به آن سو می روند. اشکال جدی متاسفانه امکان استفاده درست از شبکه ها فراهم نشده است.
مردم نمی دانند شبکه های داخلی وجود دارد و اطلاع رسانی نشده است. برخی شبکه ها توانمندی بالایی دارند. اعتماد به شبکه های داخلی وجود ندارد بحث امنیت اطلاعاتشان در سرورهای داخلی است.     حسن عباسی: من عضو تلگرام هستم. محضورات قانونی سر جای خود هست چه اخلاقی و چه امنیتی. اما مزیت نسبی این شبکه های موبایلی در تولید سرمایه اجتماعی بیشتر از مخاطرات امنیتی است و باید با سعه صدر بیشتر در چارچوب قانون تولید سرمایه اجتماعی را دنبال کنیم و شبکه های موبایلی وجودشان و کارکرد مثبتشان بیشتر است و تلگرام کارکرد مثبت تری در نظام اجتماعی دارند و با آموزش فرهنگی بیشتر مخاطرات را کمتر کرد . صفر نمی توان کرد. من معتقدم می شود از شبکه ها به صورت مثبت استفاده کرد. بخش منفی و ضد امنیت ملی قابلیتی برای خنثی کردن نداریم چه تلگرام و جه ایسنتاگرام و ... ما باید سواد امنیتی مردم را بالا ببریم. سواد اجتماعی دیجیتال را باید بالا ببریم. با ارزیابی ما و رصد کلی کار بخش مثبت به مراتب از بخش مخرب امنیتی بیشتر بودده است و خانوادگی شدن شبکه های موبایلی تلطیف شده است و فعالانه باید برخورد شود و با سواد سایبری را بالا ببریم تا مشکل حل شود و رسانه به کمک بیاید و نحوه استفاده توسط مردم آموزش داده شود.   مومن نسب: تلگرام صهیونیستی است و روسای آن با نتانیاهو هستند. تلگرام بنیاد خانواده ها را در ایران از بین برده است.       5656

کلید واژه ها: نرم افزار پیام رسان - شبکه‌ اجتماعی -




سه شنبه 26 آبان 1394 - 23:23:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن