تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812593902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزمون سخت پولادمردان پيش‌از المپيك در غياب ستاره‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آزمون سخت پولادمردان پيش‌از المپيك در غياب ستاره‌ها
هيوستون امريكا از 29آبان ميزبان هشتاد و يكمين رقابت‌هاي وزنه‌برداري قهرماني جهان است، مسابقاتي كه با توجه به برگزاري آن در سال قبل از المپيك اهميت ويژه‌اي پيدا كرده است
نویسنده : سعيد احمديان 


هيوستون امريكا از 29آبان ميزبان هشتاد و يكمين رقابت‌هاي وزنه‌برداري قهرماني جهان است، مسابقاتي كه با توجه به برگزاري آن در سال قبل از المپيك اهميت ويژه‌اي پيدا كرده است و ميداني براي كسب سهميه المپيك نيز به حساب مي‌آيد. با اين حال حسين توكلي در شرايطي پولادمردان را براي اعزام به اين رقابت‌ها آماده كرده است كه وزنه‌برداري كشورمان با انبوهي از مشكلات در اين مسابقات شركت مي‌كند و مصدوميت ستاره‌هاي اصلي تيم وزنه‌برداري، سبب شده تا كشورمان نتواند با تركيب كامل در امريكا حاضر شود. بهداد سليمي، سعيد محمدپور و محمد‌رضا براري به دليل مصدوميت مسابقات هيوستون را از دست داده‌اند و سهراب مرادي ديگر وزنه‌بردار شاخص كشورمان هم به دليل محروميت و اعلام شدن بازنشستگي‌اش به فدراسيون جهاني، نمي‌تواند در اين مسابقات براي ايران روي تخته برود. در اين مسابقات 737 و‌زنه‌برد‌ار از 105 كشور حضور دارند كه شلوغ‌ترين مسابقه در طول تاريخ برگزاري اين ر‌قا‌بت‌ها محسوب مي‌شود. در گزارش زير وضعيت ملي‌پوشان وزنه‌برداري اعزامي به مسابقات قهرماني جهان را بررسي كرده‌ايم.
 
  مجيد عسكري (‌دسته 62 كيلوگرم)
عسكري اولين نماينده ايران است كه در ساعت 3 بامداد روز دوشنبه رقابت‌هايش را آغاز مي‌كند. عسكري كه هنوز رواديد سفرش به امريكا در اما و اگر قرار دارد و رفتنش به امريكا مسجل نشده است، با توجه به مصدوميتي كه با آن درگير بود، در شرايط ايده‌آلي عازم مسابقات نمي‌شود. عسكري در قهرماني آسيا در رده سوم آسيا قرار گرفت و سال گذشته در قهرماني جهان در دسته 56 كيلوگرم دوازدهم شده بود. كيم اون گوك از كره شمالي قهرمان جهان و المپيك، يولي ايراوان از اندونزي نايب قهرمان جهان و نفر سوم المپيك، اسكار فيگوترا از كلمبيا نايب قهرمان المپيك سرشناس‌ترين نفرات حاضر در وزن 62 كيلوگرم هستند.

   جابر بهروزي (‌دسته 69 كيلوگرم)
جابر بهروزي دارنده مدال برنز جوانان جهان در سال 2011 مالزي تجربه دو دوره حضور در قهرماني جهان را دارد، در مسابقات قهرماني جهان در سال گذشته روي سكوي هشتم جهان ايستاد. او سال گذشته در بازي‌هاي آسيايي اينچئون نهم و در قهرماني آسيا هفتم شد و كارنامه پرنوساني را ثبت كرده است و به نظر مي‌رسد در هيوستون امريكا شانس كمي براي مدال گرفتن دارد. كيم ميونگ هيوك از كره شمالي كه نايب قهرمان المپيك و نفر سوم جهان است، در غياب وزنه‌بردار چيني كه قهرمان المپيك است، شاخص چهره حاضر در اين وزن است كه بهروزي با وجود رقيبان بسيار قدرتمند آسيايي كار بسيار سختي خواهد داشت.

   رسول تقيان (‌دسته 77 كيلوگرم)
پرشانس‌ترين نماينده كشورمان در سه وزن اول، رسول تقيان است. او كه در دوره گذشته در دسته 85 كيلو شركت كرد، دوباره به 77 كيلو بازگشته و در امريكا در اين وزن روي تخته مي‌رود. در دسته 77 كيلوگرم بزرگاني همچون ليو ژيائو جون از چين دارنده سه مدال طلاي قهرماني جهان در سال‌هاي 2009، 2011 و 2012 و نقره سال 2010 جهان و طلاي المپيك لندن و كيم وانگ سانگ از كره شمالي نايب قهرمان جهان و ترياتنو نايب قهرمان المپيك لندن و ديگر وزنه‌برداران حضور دارند.

   كيانوش رستمي (دسته 85 كيلوگرم)
شاخص‌ترين چهره تيم ملي وزنه‌برداري در جهاني امريكا، كيانوش رستمي  قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپيك است و باتوجه به ركوردهايي كه او در تمرينات ثبت كرده است، خيلي‌ها روي تكرار قهرماني‌اش در جهان و مدال طلاي او حساب باز كرده‌اند. آپتي آكادوف و آرتم اوكولوف روس و تائو تيان چيني كه در اينچئون، رستمي را از رسيدن به طلا ناكام گذاشت در كنار وزنه‌بردار قزاقستاني رقباي اصلي رستمي هستند.
 
  علي هاشمي (‌دسته 94 كيلوگرم)
در اين دسته، سهراب مرادي در صورت حل شدن مشكل بازنشستگي‌اش مي‌توانست با توجه به ركوردهايش يكي از مدال‌آوران ايران باشد. با اين حال مرادي در جهاني امريكا غايب است و علي هاشمي كه از چهره‌هاي جوان است در امريكا در دسته 94 كيلوگرم روي تخته مي‌رود. اين وزنه‌بردار ايلامي تيم ملي در رقابت‌هاي قهرماني آسيا در تايلند مدال برنز گرفت و كار سختي خواهد داشت. چهره شاخص اين وزن سولان خديربايف قزاقستاني است كه در جهاني سال گذشته توانست به مدال طلا برسد.
 
  نواب نصير‌شلال (‌دسته 105 كيلوگرم)
در دسته 105 كيلوگرم نواب نصير‌شلال دارنده مدال نقره المپيك براي ايران روي تخته مي‌رود. نصير‌شلال كه در ماه‌هاي گذشته تمرينات منظم و خوبي را پشت سر گذاشته است با توجه به تجربه بالايي كه دارد و چنانچه بتواند تمركز خود را در جريان رقابت‌ها بالا ببرد و به نوعي نيز در روز مسابقات از نظر بدني آماده باشد به طور حتم در اين وزن مي‌تواند در غياب محمدرضا براري و سعيد محمدپور براي تيم ملي ايران مدال كسب كند. او در پيكارهاي قهرماني سال 2013 و 2014 قهرماني جهان در تركيب تيم ملي قرار نداشت. در اين دسته در غياب ايلين ايليا دارنده چهار مدال طلاي جهان و دو مدال طلاي المپيك، دو هموطن ديگر او از قزاقستان يعني ژاسولان قديربايف كه قهرمان جهان است و الماس يوتيشف، نايب قهرمان بازي‌هاي آسيايي و كين مين جائه از كره جنوبي از مدعيان اصلي اين وزن هستند.

   بهادر مولايي (دسته 105+ كيلوگرم)
بعد از يك مصدوميت تلخ در بازي‌هاي آسيايي اينچئون، بهادر مولايي قرار است در جهاني امريكا دوباره روي تخته برود. البته در اين دسته، بهداد سليمي قهرمان المپيك و جهان كه سال گذشته به مدال نقره جهان رسيد، غايب بزرگ ايران است. سليمي به دنبال بازپس‌گيري سكوي اول جهان بود كه پارگي رباط صيلبي در جريان تمرينات، اين فرصت را از او گرفت. دارنده مدال برنز قهرماني آسيا كه تا ديروز زير سايه سليمي بوده، در غياب او براي نشان دادن توانايي‌هايش در امريكا فرصت خوبي دارد. در دسته فوق سنگين نيز مانند دو سال گذشته روسلان آلبگف و الكسي لوچف روسي از مدعيان اصلي اين وزن هستند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن